Direktlänk till inlägg 9 februari 2007

Skönt med vardag!

Av Persilja - 9 februari 2007 17:16

Åååå, vad det är skönt att vara hemma. Det tycker vi nog alla fast det är så kallt och jävligt ute. Just nu blåser det småspik därute känns det som. Det är marknad i Kiruna. En massa stackars knallar står och fryser arslet av sig därute i snålblåsten.Vi har köpt lite godis bara. Ska gå en sväng imorrn också. Men det blir nog inga stora inköp. Kassan är skral efter resan...Kanske någon munk bara. Måste ju behålla de nya formerna hehehe...Tack liten för din välkomnande kommentar. Sånt värmer! Har kikat in hos dig också! Men glömde kommentera. Visst är det skoj att få små kommentarer! Man blir så glad av en liten medmänsklig vänlighetsyttring. Tänk att en del använder nätet till mobbing! Läste just i dagens tidning om mobbing via msn, sms och mejl. Fyfan vad trist och FEGT!!! Tänk vad mycket vänlighet man kan sprida istället!!! Det är nog inte lätt att vara ung idag. Jag tror faktsikt att det är svårare än när jag var ung! Jag bävar för mina barns tonårstid. Vad de ska göra eller måsta utstå. Det är lika hemskt båda att de ska göra nåt mot någon annan eller bli utsatta själva.

 
 
Liten

Liten

9 februari 2007 18:19

Jag tror att man ska ha lösa men strama tyglar till sina barn och att man ska prata och prata och prata med dom, om allt. Än, så länge funkar min teori bra men man vet ju aldrig hur det kan bli iof. Men ju fler ojobbiga månader som går, ju äldre och förståndigare blir dom :)

http://http:/liten.bloggagratis.se

 
Fru Fundersam

Fru Fundersam

10 februari 2007 15:53

Jag tror inte att du behöver bäva.
Det är ju samma barn du har att stötta, även när de blir tonåringar. Men visst, det finns mycket som kan göra ont. Livet kanske är till för att vi ska "prövas". Så att vi förstår att med kärlek kan vi klara det mesta. För det kan vi ju!!! :-)

http://frufundersam.bloggagratis.se

 
Hannele

Hannele

10 februari 2007 17:57

Ja, kanske är det inte lätt att vara ung, nu heller..

http://hannelesparadis.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Persilja - 2 september 2009 15:42

HÄR finns jag nu!   Om ni vill komma i kontakt med mig under min SkönaHem period går det bra att mejla på persiljekvist@gmail.com   Jag vet att det känns konstigt med den nya bloggen, men ni måste orka vänja om er! Tänk på mig som måste skriva och v...

Av Persilja - 1 september 2009 21:13

Vet ni, mina kära läsare, att nu är det mitt sista inlägg här på denna blogg. Jag ska nämligen flytta!!!   I våras fick jag frågan om jag ville prova blogga hos Sköna Hem och frågan kom precis när jag hade en inspirationssvacka så jag tackade ja på ...

Av Persilja - 31 augusti 2009 10:09

Idag blir det en bildkavalkad. Mitt bildsinne är starkare vissa dagar. Jag går med en bildblick och tittar på mitt liv. Ser vackra vyer överallt. Totalt pmsfri så att säga. Allt är vackert, till och med stök... En underbar sjuka!    Tvätt som inte s...

Av Persilja - 30 augusti 2009 20:37

Jag har syhörna i vardagsrummet, nu igen. Jag har valsat runt i hela huset för att åter landa ungefär där jag började som nyinflyttad. Nu ska jag försöka bli kvar där. Åtminstone tills vi renoverar vardagsrummet. Det är verkligen konstigt hur man ka...

Av Persilja - 29 augusti 2009 21:57

Nu kan man se min Man på bild. Hämta förstoringsglaset Tant Grön. Och Grattis på FÖDELSEDAGEN! (Kanske var det igår, men i efterskott i så fall.)   ...

Presentation

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28
<<< Februari 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards