Direktlänk till inlägg 21 april 2009

Käringen mot strömmen-dä ä ja dä!

Av Persilja - 21 april 2009 21:26

Jag har en kris. (Läs pms.)

Som alltid vid denna bokstavskombinations närvaro blir jag vilsen och galen och olustig.

Får för mig att göra "galna" saker. Som att klippa håret eller måla om eller något annat drastiskt. Jag lär mig aldrig att jag helst ska låta bli just denna period av månaden...

Eftersom jag inte är mig själv utan någon helt annan så lyssnar jag inte på den klokare delen av mig. Nå, vad har jag hittat på nu då som är så drastiskt? Jo, jag skulle byta ut mina hissgardiner för att jag varit less på deras blå kalla färg som de avger när de är nedfällda. (De är mycket nedfällda på sommaren eftersom vi har så mycket ljus så länge på dagarna.)

Provade med längder som barnen lätt kan dra för när solen skiner och de vill se teve.

Började med de vita broderade gardinerna jag haft liggande. (Vill ju gärna ta av det jag har i stället för att rusa ut och köpa nytt.)

Satte upp dem men det blev alldeles för romantiskt och skirt för min smak, och dessutom lyste det så ljust om fönstrena ändå att det speglades i teven. Vitt gick bort.

Så då fick jag för mig att färga de röda. Hallonröda. Mest eftersom jag hade ett paket hallonrött i tvättskåpen.

Vanligt folk har röda gardiner till jul. Men den här käringen mot strömmen sätter upp dem lagom till vårdagjämningen istället...
Jag gillar det! Men det är så...rött.
Tillsammans med alla mina röda lampor blev det väldigt mysigt men nästan lite bordelligt. Eller juligt. Så om jag nu låter gardinerna vara kvar, som är väldigt praktiska och döljer solljuset men ger ett varmt och mysigt sken istället för bara mörker, borde jag kanske byta ut lite lampskärmar mot mer ljust sken. Gröna, vita osv. Jag har ett litet lager så det är inget problem. För just nu skaver det. Kanske är det bara pms:en som skaver, men mest är det nog pms:ens efterverkningar som gör att det skaver. Att jag försökte mig på att göra större förändringar under pms:ens inverkan. Det är liksom ingen god idé. Det stämmer sällan med den vanliga jag som finns där bakom alla underliga hormoner som gör mig så personlighetsförändrad.
Så för att göra en lång historia kort, jag är inte riktigt nöjd...

Jag kommer förmodligen att göra något åt detta pmsdåd om några dagar.


 
 
Get-a-life-Mynta

Get-a-life-Mynta

21 april 2009 22:45

Tycker dina hallonröda gardiner blev jättefina! Din idé om att "krispa till" med lampskärmarna istället med lite vitt el grönt, blir nog pricken över i! Gillar just lampskärmsskav - det är så lätt & billigt att åtgärda. You go, girl!!♥♥♥

http://livetenligtmynta.bloggagratis.se

 
Kvasthilda

Kvasthilda

21 april 2009 22:49

Hahhahaa.. Sitter här och ler - och skrattar åt dina infall :-) Önskar att jag kunde vara lika spontan! Kommer väl så småningom när jag börjar känna mig tillfreds med allt.
Rött i gardiner är varmt o gott :-) Kanske inte ihop med trettioåtta röda lampor också. Blir lite fööör hett. ;)

http://malmdamm.bloggagratis.se

 
SaraMay

SaraMay

21 april 2009 23:00

Jag tycker det blev jättebra!

http://saramay.blogspot.com

 
Jenny

Jenny

21 april 2009 23:17

Vaddå juligt.. ser inte alls juligt ut. Inte heller bordelligt ut. Lite mensig kanske *haha*.. nä skämt å sido. Det verkar ju jätte mysigt. O vem har sagt att man inte kan inreda med en massa rött mitt i April?? Ingen lag mot det, mig veteligt.
Vi har röda väggar i sovrummet, inte alls porrigt, som alla trodde det skulle blir. ... fast jag är less på det nu.. men det hör inte till denna story.
Tycker bara det ser varmt och härligt ut i erat röda rum.
KRAM

http://jennybergvall.blogspot.com

 
Ingen bild

Katarina

21 april 2009 23:43

Har samma solskyddsproblem.Hemma har jag vitt rispapper på två krokar med gummiplutt direkt på rutan vid "solsteka". Budgetpersienn=)
Är det för knäppt att hänga upp tapetvåder på samma sätt som panelgardiner i fönstret, som man kan skjuta hitådit. Svar ja! Flåt´ jag drog iväg lite=\ Men snygga oanvända påslakan(med sydd kanal upptill) har jag sett användas som täta solgardiner. Med snyggt uppvikna "foder". Tänk med Spiderman på... eller nåt.....=D

 
helena

helena

22 april 2009 06:28

Juligt låter bättre än bordelligt!! :-D
Jag tycker att det ser mysigt ut... Men jo..., jag förstår vad du menar! Lite andra lampskärmar gör nog susen tror jag! Följer med spänning fortsättningen......

http://www.retro-tokig.blogspot.com

 
Cattis

Cattis

22 april 2009 07:48

Håller med Helena där, att det låter bättre med juligt än bordelligt..*fniss* Men det ska bli spännande och få se vad du väljer att sätta upp och byta ut. =)

Kram!

http://www.kathis.blogg.se

 
lycke

lycke

22 april 2009 08:46

Tycker det blev jättefint, som det mesta annat du gör!!! Gillar ju hallonrött och skulle inte ha något emot hallonröda gardiner, men vi kör med persienner, för i vardagsrummet är det mycket ljus från alla håll!
Nä, jag tycker det blir bara mysigt med massa rött, men förstår hur det känns, har själv gått o blängt o funderat på lila bordets vara eller icke-vara! Du har en liten sån där som du kanske inte gillar - hos mig...hihihi

Kramhögar Lycke

http://till-vidas-ara

 
rosalucia

rosalucia

22 april 2009 08:56

Jag tycker det blev fint jag. MYSIGT!!!!!
Hallonrött är nästan aldrig fel....(fast jag kanske är lite tvärtom, för jag gillar vita gardiner kring jul..tycker det röda/silvriga krimskramset gör sig bättee till det!)
Ha det!

http://rosalucia.bloggagratis.se

 
Ming Ching

Ming Ching

22 april 2009 09:37

Men färgen är ju kalas! O du kan hänga nånting FRAMFÖR gardinerna o använda dem som en bas; några långa längder med pärlor (stora eller små) eller nåt genomskinligt tyg med tryck eller långa remsor av tyg eller...

http://b

 
tess trött tokig morsa

tess trött tokig morsa

22 april 2009 09:41

blev jätte bra tycker jag

ha de toppen

http://www.misstessan82.blogg.se

 
ingebjørg

ingebjørg

22 april 2009 20:46

etter ein bloggrunde der alt er hvitt/hvitt var dette forfriskande! takker for inspirasjon :-)

http://ingebjorg.blogg.no

 
Anonym

Anonym

22 april 2009 22:50

Kikade in, säger hej och önskar dig en fortsatt trevlig kväll!

Passar också på att önska dig välkommen till mitt kryp-in:
http://www.metrobloggen.se/offer

Där skriver jag för att överleva vardagen, för att finna vägen tillbaka till ett lyckligt liv efter våldtäkten.

Finns intresset går det att, via bloglovin, prenumerera på min blogg - vilket verkligen uppskattas!

http://www.metrobloggen.se/offer

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Persilja - 2 september 2009 15:42

HÄR finns jag nu!   Om ni vill komma i kontakt med mig under min SkönaHem period går det bra att mejla på persiljekvist@gmail.com   Jag vet att det känns konstigt med den nya bloggen, men ni måste orka vänja om er! Tänk på mig som måste skriva och v...

Av Persilja - 1 september 2009 21:13

Vet ni, mina kära läsare, att nu är det mitt sista inlägg här på denna blogg. Jag ska nämligen flytta!!!   I våras fick jag frågan om jag ville prova blogga hos Sköna Hem och frågan kom precis när jag hade en inspirationssvacka så jag tackade ja på ...

Av Persilja - 31 augusti 2009 10:09

Idag blir det en bildkavalkad. Mitt bildsinne är starkare vissa dagar. Jag går med en bildblick och tittar på mitt liv. Ser vackra vyer överallt. Totalt pmsfri så att säga. Allt är vackert, till och med stök... En underbar sjuka!    Tvätt som inte s...

Av Persilja - 30 augusti 2009 20:37

Jag har syhörna i vardagsrummet, nu igen. Jag har valsat runt i hela huset för att åter landa ungefär där jag började som nyinflyttad. Nu ska jag försöka bli kvar där. Åtminstone tills vi renoverar vardagsrummet. Det är verkligen konstigt hur man ka...

Av Persilja - 29 augusti 2009 21:57

Nu kan man se min Man på bild. Hämta förstoringsglaset Tant Grön. Och Grattis på FÖDELSEDAGEN! (Kanske var det igår, men i efterskott i så fall.)   ...

Presentation

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7
8
9 10
11
12
13
14
15 16
17
18 19
20
21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< April 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards