Alla inlägg den 2 april 2009

Av Persilja - 2 april 2009 18:33

Prio ett i vår renoveringsordning är nog ändå lilltoan däruppe. Den är så ful och tråkigt att ingen av oss går dit i onödan.

Jag funderar (som vanligt) på en budgetrenovering för att få det gjort snabbt. En snabb enkel renovering i rent uppfräschningsyfte. Däruppe är det snedtak i furu som jag ska måla vitt. Det är gräslig laminatpanel som ska föreställa furu, som jag ska slita bort. Därunder finns det gipsskivor så det enda jag behöver göra är att slita bort dessa gräsliga brädor och spackla skarvarna.

Tvättstället är gammalt och äckligt, tyvärr inte gammalt och charmigt. Mer 80-talsgammalt sunkigt.

Eventuellt köper vi ett nytt litet på ikea om budgeten tillåter, men det är tveksamt. Så jag kanske kan renovera det lite genom att byta bottensil och så...

Vi får se. Golvet är ett ljusbeige plastgolv som duger. Väggarna ska jag förmodligen tapetsera med antingen en eller två olika tapeter på olika väggar eller så kör jag lapptäcksvarianten bara för att det så kuuuul!Vill så gärna ha det på fler ställen än på dörren. 

Jag ska kakla vid tvättstället med hederligt vitt kakel som jag har liggandes i förrådet. Eventuellt målar jag några plattor innan uppsättning...

Det är såå skoj att planera en sån här mini renovering. På nåt sätt roligare än om man ska totalrenovera. Då blir det en stor kostnad och man ska tänka "långsiktigt". Det är sååå tråååkigt. Nu kan man ta ut svängarna och känner sig  fri att busa till det eftersom det inte är några gigantiska investeringar. Då blir det ofta bra för mig. Jag tänker friare. Sen blir det förmodligen ändå en permanent lösning för att det blir så personligt och bra. Det är min förhoppning. Det kan ju också bli misslyckat som mina första skåpluckor eller hörnskåpen som blev grön först...

Så vi får se. 

Ska nog dra igång projektet i helgen eller nåt. Känns det som. 

Är sugen!

Jääättesugen.  

Det skulle verkligen underlätta att ha två fräscha toaletter. Så att köbildningen därnere upphörde. 

Kanske kommer jag på nåt mer under resans gång som gör den än mer attraktiv...

Presentation

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7
8
9 10
11
12
13
14
15 16
17
18 19
20
21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< April 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards