Direktlänk till inlägg 15 november 2008

Väntar på den rätte!

Av Persilja - 15 november 2008 20:53

Jag stod ut i typ två timmar. Provar en ny variant.

Mysigt...ja. 

Men liksom......too english!

Eller nåt. Sen vill jag gärna se ut! 

Äh! 

Fan, det här är ju löjligt!

Nu då!

Det är den här juliga ombonade känslan jag är ute efter. Men jag vet inte...

Det är liksom inte jag.

Det här med gardiner är så svårt.

Gillar gardinlösa fönster, men vill ha ombonat. 

Det slutar säkert som vanligt med att jag hänger upp nåt konstigt typ hjärtan på rad eller nåt.

Men det konstiga är att när jag väl hittar en gardin som jag kan acceptera, då hänger den uppe år efter år.

Så jag väntar på den rätte! (Gardinen-gardinen!)

 
 
Ingen bild

maria

15 november 2008 22:25

märkligt med gardiner,jag har inte haft några på flera år.
uppsatta alltså.
men jag har en underbar samling efter år av loppis fynd.
gick igenom dom igår och ska nog prova att ha gardiner
ett tag.(blev sugen när jag såg dom blommiga i din dotters rum tror jag det var)
tycker det ser väldans fint ut med stjärnan också.
nätan lite orientaliskt.

 
Lotten

Lotten

15 november 2008 22:37

Jag kan verkligen relatera till dig i det här... så du får allt mitt stöd!! Vänta på den rätta!!!

Kram Lotten

http://ornnastet.blogspot.com

 
Mynta

Mynta

15 november 2008 22:46

Ojoj - "I feel again it" (som min otroligt fantastiskt rolige bildärare Gunnar (på gymnasiet) brukade säga...)
Gardintrubbel på hög nivå!
Jag gillar dem och ändå inte. När du täckte för hela fönstret kändes det som om man hamnat mitt i "red light district" - neeeej!!!
Men du, om man tog EN av gardinlängderna och formade till en "mjuk" kappa med kort nedhäng på bägge sidor...förstår du hur jag menar...? Älskar den vita bollfransen och att de är genomskinliga. Ursöta men läskigt nära att bli vulgära. Liksom. Fulcoola. Och samtidigt bedårande...
Gardiner är ett JÄTTEsvårt kapitel - fasar för hur jag ska lösa det med mitt Persiljefönster...fortsättning följer...
Fortsätt mickla med gardinerna - du kommer att hitta ett sätt som du trivs med, det vet jag!
Lycka till!

http://livetenligtmynta.bloggagratis.se

 
Tant Grön

Tant Grön

16 november 2008 00:47

Ja förstår dig, jag har oxå svårt att hitta rätt när det gäller gardiner. Nu har jag äntligen hittat rätt i vardagsrummet och då är det dags för att julstöka. Känns lite trist med tanke på hur himla nöjd jag är med v-rumsgardinerna, men det är ju så kul med jul! Köket har jag ju inte hittat rätt gardin till ännu, men det kasnke landar när jag är klar med väggarna och målning av skåpsluckor. Det är ju ett stort jobb som du kasnke kan relatera till :-) så det lär dröja innan rätt gardin dyker upp. Fast till köket känner jag instället att jag vet vilken julgardin som är "rätt" Så tokigt det kan va.

http://valkommenhemtilltantgron.bloggagratis.se

 
emmi

emmi

16 november 2008 01:04

Åh, julstjärna! Jag vill också hänga upp min! :D

http://emmadahlen.bloggagratis.se

 
rosalucia

rosalucia

16 november 2008 01:37

Läckert!!!! Härlig färg också.
Men det är ju det där att man inte är van med en massa tyg i fönstret...hm..det blir tex så lätt smör i dom och så..av alla små händer som ska kika ut...

http://rosalucia.bloggagratis.se

 
Annica

Annica

16 november 2008 07:51

Jag gillar också gardinlösa fönster men vill också samtidigt ha ombonat! Jag har ju misslyckats totalt här hemma! I början tyckte jag det var fint, men nu ser det mest ut som en tandläkarmottagning... ;(

http://annicapannicka.bloggagratis.se

 
susanne

susanne

16 november 2008 08:53

ja du som man håller på med vad ska man ha.. jag slängde upp i går grävde ett vind fynd och så blev det.. förstår vad du vill ha .. och hur du vill ha.. men hur gör man då så man blir nöjd? ja kan inte ge dig mera kloka råd än som du säger väntar på den rätte ska komma...

http://supermamman.bloggagratis.se

 
Skogshuldran Titti

Skogshuldran Titti

16 november 2008 12:10

Vet precis hur det är!
Men de jag har nu kom till tack vare inspiration från dina fina bilder. Jag har inte alls samma "stil" på mitt hem, men var är inspirationen som saknades. Och då "dök" din blogg upp!

http://skogshuldran.bloggagratis.se

 
Lucia

Lucia

16 november 2008 12:20

Roligt att fler än jag har svårt med gardiner. Vi har en enda ynka gardinkappa på hela nedervåningen, ett Marimekkotyg i lime och gult som är helt ok. I övrigt gapar det tomt tomt tomt i fönstren. Två av barnen har gardiner i sina rum, ett är utan. I köket har jag en massa pynt istället. Små hjärtan, rispappersstrutar, ljusslinga och så din fiiiina mobil. Ser nu att det även hänger en glasmosaiklykta i cerise där också. Ingen hejd på pyntet men fattigt på tyg : ) Önskar att jag gillade gardiner eftersom det finns så många fina tyger men direkt det kommer upp i fönstren blir det fult : ( i alla fall i mina fönster. Gillar inte heller att det stjäl ljus. Men poa på du med dina gardiner, det blir säkert skitbra i slutänden : )

http://www.lucia.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Pernilla

16 november 2008 13:56

Vet precis vilken känska du är ute efter! Nu när mörkret kommer så tidigt så vill man ha det så där "kokong-aktigt" stänga in sig med de sina och bara mysa! Har inte så mycket gardiner själv, men de jag har sätter jag alltid upp på sen hösten just för att få det lite ombonat. De gardiner jag har är hissgardiner i vitt linne de själ inte så mycket från detaljerna i fönstret inte heller från övriga inredningsdetaljer. Hos dig skulle jag kunna tänka mig hissgardiner i något häftigt retrotyg! Annars har Åhléns fantastiskt fina textilhissgardiner tex i smårödrutigt med band som knytes med rosett eller bara hängandes, väldigt söta! Lycka till, du kommer säkert fram till något bra, det brukar du ju göra!
Ha det bäst!

 
Ingen bild

persilja

16 november 2008 18:31

maria: jag har också en massa loppisfynd men de huserar i garderoben. Enda rummet jag har gardiner i är dotterns och basketsonen. De är jag nöjd med. Ja, i v-rummet har jag hissgardiner som är högt upprullade och de har suttit sen vi flyttade in och lär sitta länge.

Lotten: Och tills dess är jag utan! :D

Muynta: Vad kul att du feel again it! (Den var bra!) Det ÄR ett helsike att hitta nåt som vinner mot det snygga i att vara utan.

Tant Grön: Jag har aldrig orkat med det där med julgardinener även om jag är en mästare i att smacka fram julpynt. Gardinerna som är får vara och de fönster som saknar får också vara.

Emmi: Gör det! Jag tror inte man blir bötfälld! ;D

Rosalucia: Fast å andra sidan döljer man fetthandavtrycken på rutorna. :D

Annica: Hm, det är säkert mycket mycket mysigare än så!

Susanne: Jo jag såg!

Titti: Så bra! Att JAG kunde hjälpa någon annan med gardiner! :D

Jag har också fler fönster utan än med och så kommer det nog att förbli! De i köket har redan åkt ner. Stod inte ut! Men lite rassel vore ju inte dumt!

Pernilla: Jag har tre hissgardiner från just Åhlåens i v-rummet och är kanonnöjd med dem och nu när du säger det så kommer jag ihåg att jag har två röda hissgardiner från ikea liggande någonstans. Tack för att du påminde mig!



Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Persilja - 2 september 2009 15:42

HÄR finns jag nu!   Om ni vill komma i kontakt med mig under min SkönaHem period går det bra att mejla på persiljekvist@gmail.com   Jag vet att det känns konstigt med den nya bloggen, men ni måste orka vänja om er! Tänk på mig som måste skriva och v...

Av Persilja - 1 september 2009 21:13

Vet ni, mina kära läsare, att nu är det mitt sista inlägg här på denna blogg. Jag ska nämligen flytta!!!   I våras fick jag frågan om jag ville prova blogga hos Sköna Hem och frågan kom precis när jag hade en inspirationssvacka så jag tackade ja på ...

Av Persilja - 31 augusti 2009 10:09

Idag blir det en bildkavalkad. Mitt bildsinne är starkare vissa dagar. Jag går med en bildblick och tittar på mitt liv. Ser vackra vyer överallt. Totalt pmsfri så att säga. Allt är vackert, till och med stök... En underbar sjuka!    Tvätt som inte s...

Av Persilja - 30 augusti 2009 20:37

Jag har syhörna i vardagsrummet, nu igen. Jag har valsat runt i hela huset för att åter landa ungefär där jag började som nyinflyttad. Nu ska jag försöka bli kvar där. Åtminstone tills vi renoverar vardagsrummet. Det är verkligen konstigt hur man ka...

Av Persilja - 29 augusti 2009 21:57

Nu kan man se min Man på bild. Hämta förstoringsglaset Tant Grön. Och Grattis på FÖDELSEDAGEN! (Kanske var det igår, men i efterskott i så fall.)   ...

Presentation

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< November 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards