Direktlänk till inlägg 13 november 2008

Varulvskänning!

Av Persilja - 13 november 2008 09:50

I morse när jag vaknade kändes det konstigt. Det var något som inte stämde. Jag hade fått hörntänder som var flera centimeter långa! När jag smög ut i mörkret för att hämta tidningen såg jag den plötsligt. Fullmånen. Den lyste gul och vacker på en i övrigt svart himmel. Jag kände en obeskrivlig fysisk dragning till det runda klotet på himlen. Innan jag visste ordet av stod jag där på byavägen och lade huvudet bakåt och utstötte ett djuriskt vrål. Jag ylade!!!

Woooouuooouuoooouuuuoooooooooooouuuuuuuu!!!

Oooooouuuuoouu!!!


Det var en enorm befrielse.

Jag ruskade på mig och gick in i köket som doftade av nybryggt kaffe.

Senare när jag satt vid köksbordet och kände med tungan fanns inga huggtänder kvar. Jag undrade nästan om jag drömt. 


Men plötsligt förstår jag varför min pms-attack har varit så svår denna gång. Det är månens fel. Jag brukar känna av månen och bli enormt produktiv och energirik, men några varulvstendenser brukar jag inte känna varje gång det är fullmåne. Men när fullmånen sammanfaller med pms:en, DÅ! Jag är nog bara kvartsvarulv eller nåt.


Det är nog något bra!

Jag är så snäll och rar och glad och sprallig och fiffig och gullig och rättsrådig och generös och varm och god mest hela tiden att det behövs en motivkt till allt slisk.

Jag måste få utlopp för det svarta i mig. Ilskan, svartsjukan, missunnsamheten, snålheten, girigheten, illvilligheten, elakheten.

Ut ska det svarta. UT.

Det är härligt att som gulligullig fyrabarnsmamma få tänka lite svart och tungt. Få vara lite djurisk. Få slippa rollen som den ständiga mjukismorsan.

Så jag ska nog börja yla lite oftare i månskenet!

Eller nåt.

Nattliga promenader i skogen.

Eller.

Balansen börjar återställas.

Pms:en kanske snart gör sitt uttåg.

Trupperna lägger ner sina vapen.

Jag blir fylld av kärleksbombare igen.

Skönt.

Eller?


(Bild lånad av Serkan Günes! Visst är den snygg!!!)


 
 
A

A

13 november 2008 10:23

Instämmer i ditt ylande! OOOOOoooooouuuuuuuu!
Såja, nu känns det lite skönare. :)

http://minsoffa.blogg.se

 
T H E R R E fotoblogg

T H E R R E fotoblogg

13 november 2008 10:49

Ja, visst var det vackert? :) Jag ångrar att jag inte tagit med mig kameran imorse när jag gick ut!

http://www.therre.blogg.se

 
maloppa

maloppa

13 november 2008 10:55

Tyckte jag hörde något när jag var ute med mat till kaninen i går kväll *fniss*. Själv har jag målat mina naglar mörklila för att känna mig lite mindre gullig o snäll. Jag är glad att jag inte umgås med pms-monstret längre och jag förstår dig fullständigt. Choklad brukar hjälpa mot det mesta utom övervikt då....men det är ju sekundärt när man mår som man mår ibland.
Har äntligen fått lagt ut min klänning på bloggen som jag berättat om tidigare, jag kan var produktiv ibland jag också. Kram på dig, jag finns här till det går över. I nöden prövas vännen heter det ju o jag räds inte varulvar, ens om de är kvarts sådana....

http://maloppas.tradgardsblogg.se

 
Lisan

Lisan

13 november 2008 11:05

Hehehe, du är så bra! Låt det komma ut bara, låter ju kreativt de här med ylandet. Själv brukar jag bara smälla i dörrar och typ hacka löken extra hårt eller nått. Men jag funderar starkt på att köpa en sån här säck man kan boxas på lite. Man vill ju bara slå nån ibland men utan att göra någon illa, haha.

http://grisstian.blogspot.com

 
kardemomme

kardemomme

13 november 2008 12:04

Håper du har det bedre etter skriket ditt i dag hihi!!! Nå holdt jeg på å komme med den glupe kommentaren at det var fullmåne hos oss i dag også hihi..Men det var så vakkert ute..I noen kuldegrader slik at det glitret på bakken og lyset fra den store runde månen stod jeg og ventet på bussen i dag morges..Jeg stod der og kikket og nøt synet! Man føler seg liten som menneske når man ser på naturen rundt seg..Ønsker deg en glad/gladere torsdag..Jeg skal tidlig hjem og hjelpe datteren min som skal på sitt første skoleball i kveld..Vi har kjøpt kjole på H&m som må syes litt opp i stroppene..Og så skal håret krølles og sprayes med litt glitter, hvis hun vil da..Jeg synes det er så fint, men hun er ikke så glad i å pynte seg så veldig! Hun er mye mer rolig og nøktern enn jeg selv var som barn :)

http://husetvedbekken

 
Perlemor

Perlemor

13 november 2008 12:33

Hei, hei Persilja, ville bare hilse på deg her inne, har fulgt lenge med på bloggen din, i det skjulte;-) Nydelige vesker og ting du lager, gøy og inspirerende å se. Ha en fortsatt fin dag!

http://moia.bloggagratis.se

 
Mellan

Mellan

13 november 2008 12:39

Förlåt at jag frågar just dig..men du bloggar mkt och jag hittar inte( e inte så händig på datorer)
Hur gör man för att få text MELLAN bilderna??

Mvh Mella

http://mellan.bloggagratis.se

 
Losarinas mor

Losarinas mor

13 november 2008 12:45

Det er meget betryggende at du også har en anden side end den søde, kreative kærlige mor og kone! Og at du hyler ad månen :-)
Det gør dig til et helt menneske :-)

http://kærlighed,sagde Losarinas mor

 
Ingen bild

Persiljemamman

13 november 2008 20:41

A: Vad bra att du ylar med mig!

Therre: Oj så ofta man INTE har kameran!

Maloppa: Så bra att du vågar dig hit!!!

Lisan: Nu kanske jag inte ylade på rikgtit! :D Men hackar hårt, smäller dörrar osv...;D

Perlemor: Tack för snälla ord!

Mellan: Ilar tilldin hjälp!

Losarinas mor: Vad skönt att det tolkas så! Jo, man har ju både mörka och ljusa sidor!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Persilja - 2 september 2009 15:42

HÄR finns jag nu!   Om ni vill komma i kontakt med mig under min SkönaHem period går det bra att mejla på persiljekvist@gmail.com   Jag vet att det känns konstigt med den nya bloggen, men ni måste orka vänja om er! Tänk på mig som måste skriva och v...

Av Persilja - 1 september 2009 21:13

Vet ni, mina kära läsare, att nu är det mitt sista inlägg här på denna blogg. Jag ska nämligen flytta!!!   I våras fick jag frågan om jag ville prova blogga hos Sköna Hem och frågan kom precis när jag hade en inspirationssvacka så jag tackade ja på ...

Av Persilja - 31 augusti 2009 10:09

Idag blir det en bildkavalkad. Mitt bildsinne är starkare vissa dagar. Jag går med en bildblick och tittar på mitt liv. Ser vackra vyer överallt. Totalt pmsfri så att säga. Allt är vackert, till och med stök... En underbar sjuka!    Tvätt som inte s...

Av Persilja - 30 augusti 2009 20:37

Jag har syhörna i vardagsrummet, nu igen. Jag har valsat runt i hela huset för att åter landa ungefär där jag började som nyinflyttad. Nu ska jag försöka bli kvar där. Åtminstone tills vi renoverar vardagsrummet. Det är verkligen konstigt hur man ka...

Av Persilja - 29 augusti 2009 21:57

Nu kan man se min Man på bild. Hämta förstoringsglaset Tant Grön. Och Grattis på FÖDELSEDAGEN! (Kanske var det igår, men i efterskott i så fall.)   ...

Presentation

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< November 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards