Direktlänk till inlägg 10 november 2008

Längtan efter VITT!

Av Persilja - 10 november 2008 18:41

Mycket av min "inredning" kommer till av att jag vill lösa problem som uppstår. Vi har en ganska diger samling dvdfilmer eftersom film är ett stort intresse bland flera av oss. Men filmerna tar en massa plats! Nu har jag ställt dem i dubbla rader i en låg gammal hylla, men då blir det ofta rörigt eftersom man måste dra fram en massa filmer för att söka i bakre raden. Ett ständigt irritationsmoment!

Dessutom ser det inget snyggt ut. Rörigt med alla filmfodralsryggar. Så detta klurar jag på, hur man ska få en både praktiskt och snygg dvd-förvaring.Under teven har vi filmerna. Fult och rörigt.

Dessutom ska man behöva se ut över min stööökiga syhörna. Där skulle jag också behöva stängd förvaring.

 Stökigt! Stökigt stökigt!


Jag försöker rikta blicken mot en vy som ser lugnare ut. Mot hallen/köket.

När jag tittar på sonens coola kruka blir jag också glad.Visst är den tuff!

Tänk att kunna ha ett luftigt rum med bara det nödvändigaste. Alldeles vitmålat, med någon färgklick här och där. Så ska vårt vardagsrum bli en dag. Jag har stora planer för det rummet. Eller ska vi säga VITA planer.

Väggarna ska bli vita (möjligen någon färg någonstans) och så ska taket vitmålas och spisen rappas och målas vit och så ska de asigt fula fönsterfoderna som nu är typ bajsbeiga målas vita och sist men inte minst ska golvet slipas och målas. Kanske vitt, kanske ljusgrått. Eller nåt annat. Åååå vad jag längtar. Framför spisen ligger en bajsbeige kakel och tapeterna är i exakt samma bajsiga nyans. Kaklet ska jag byta mot någon vacker mosaik i mild pastell.

Undrar när ekonomi och ork tillåter en uppfräschning?

Snart hoppas jag!

 
 
Ingen bild

Gry

10 november 2008 20:53

Inte för att jag ska säga mig vara någon mästare på ordning och reda; har ständigt samma problem som du. Men en sak som fungerar (ganska) bra är papplådor (vita förståss) från IKEA. Det finns storlekar som är anpassade efter DVD eller CD. Jag har flera av båda. Sen har jag skrivit utanpå om det är ljudböcker i eller vanliga CD. När det gäller DVD så har vi den här lösningen enbart på familjens filmer. Disneyfilmer mm ligger i en plastback m/ lock på (också IKEA) och den tål lite mera härj (från små 6 åringar).

Ha en fin kväll kära vän!

Kram

 
susanne

susanne

10 november 2008 21:05

jag är ju vit gilar vitt.. vitt ger vila svalka.. har man då massa prylar är det skönt med vit bas.. klokt tror ja att ta det i erat fantastiska vardags rum--
jag startar snart en web butik... som löser dvd problem bland annat... innom en vecka :)

http://supermamman.bloggagratis.se

 
Andie

Andie

10 november 2008 22:36

DVDhylle problemet känner jag så väl till, vi förvarar våra filmer på liknande sätt men det håller på att svämma över, så jag kommer följa dina planer om smart förvaring med spänning.

http://www.upinmytree.wordpress.com

 
Ingen bild

Persilaj

11 november 2008 06:48

Gry:Jo, jag har faktiskt tre såna lådor, fast till annat men jag är rädd att det skulle bli en massa lådor överallt med skivor utanför. Dvs ännu rörigare. Det är ju så att vi har kanske drygt 300 filmer eller mer. borde kanske ha någon slags bokstavsordning...men hur fort skulle inte det raseras???

Susanne: Men hur nyfiken blev jag inte nu?

Andie: Hoppas jag finner en lösning då! :D

 
Synne.

Synne.

11 november 2008 07:15

Jag känner mig så hemma i ditt vardagsrum.
Det är så mysigt där.Ombonat på nått vis.
Det där med dvd filmer är ett aber. Här har vi IKEA Billy hyllor i olika färger. Med dvd och cd skivor. Ett billy med glasdörrar som vitrinskåp. Det är så bra.
Men vill måla antingen väggar eller tak. Här är det panel på väggarna. Träfärgad. Mörk. Den äter ljus....
Måste höra med hyresvärden...
Ha det nu så gott under måndagen.
Kramen Synne.

http://nabolandet.blogspot.com

 
agata

agata

11 november 2008 07:32

Sambon har börjat plocka ur alla dvd-fodral, för att förvara dem tillsammans med omslaget i en cd-väska. Mycket plattare och behändigare, tror jag.

http://agata99.blogspot.com

 
Ingen bild

Ansan

11 november 2008 08:53

Vadå vitt, du som har det så fint och mysigt som du har det tycker jag. Du inspirerar mig till färg, färg, färg!!! Jag som har det ljust, beige, naturfärger, gamla avlutade möbler och gamla avskavda möbler, mysigt tycker jag men det blir för beige, nu vill jag ha färger och då är du den största inspirationskällan
Ha det bra

 
Lisan

Lisan

11 november 2008 10:11

Här har vi löst det hela med dels som agata skrev, bort med fodralen å så i en ikea cd-väska, och sen ett ikea ps skåp. Du vet i plåt med dörrar som man kan låsa. Jättebra när man har en ettåring. Där kan man ju även kasta in dvd´n, boxern och annan shite. Men du har ju så mysigt vardagsrum, vill också ha en öppenspis med soffan framför....

http://www.grisstian.blogspot.com

 
A

A

11 november 2008 12:40

Jag gillar IKEA:s serie KASSETT, papplådor.
Vi har inte så många filmer än, men jag har lagt många av de i såna lådor, och bara sparat de bästa framme. :)
http://minsoffa.blogg.se/2008/september/hann-mycket.html

http://minsoffa.blogg.se

 
Andie

Andie

1 december 2008 16:00

Hoppas verkligen att du kommer på en smart lösning för hemma hos oss har det varit kaos idag när jag skulle möblera om. ;-)

http://www.upinmytree.wordpress.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Persilja - 2 september 2009 15:42

HÄR finns jag nu!   Om ni vill komma i kontakt med mig under min SkönaHem period går det bra att mejla på persiljekvist@gmail.com   Jag vet att det känns konstigt med den nya bloggen, men ni måste orka vänja om er! Tänk på mig som måste skriva och v...

Av Persilja - 1 september 2009 21:13

Vet ni, mina kära läsare, att nu är det mitt sista inlägg här på denna blogg. Jag ska nämligen flytta!!!   I våras fick jag frågan om jag ville prova blogga hos Sköna Hem och frågan kom precis när jag hade en inspirationssvacka så jag tackade ja på ...

Av Persilja - 31 augusti 2009 10:09

Idag blir det en bildkavalkad. Mitt bildsinne är starkare vissa dagar. Jag går med en bildblick och tittar på mitt liv. Ser vackra vyer överallt. Totalt pmsfri så att säga. Allt är vackert, till och med stök... En underbar sjuka!    Tvätt som inte s...

Av Persilja - 30 augusti 2009 20:37

Jag har syhörna i vardagsrummet, nu igen. Jag har valsat runt i hela huset för att åter landa ungefär där jag började som nyinflyttad. Nu ska jag försöka bli kvar där. Åtminstone tills vi renoverar vardagsrummet. Det är verkligen konstigt hur man ka...

Av Persilja - 29 augusti 2009 21:57

Nu kan man se min Man på bild. Hämta förstoringsglaset Tant Grön. Och Grattis på FÖDELSEDAGEN! (Kanske var det igår, men i efterskott i så fall.)   ...

Presentation

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< November 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards