Direktlänk till inlägg 8 november 2008

Idiotiskt inlägg!

Av Persilja - 8 november 2008 11:35

Jag har blivit TJOCK!

Jag har mått så gott sista veckorna och då går jag ofta upp i vikt. 

Aldrig får man vara riktigt nöjd va!?

Detta är ju löjligt.

Jag vet.

Verkligen äckligt världsliga problem, men i och med att jag skriver om det nu uppmärksammar jag mig själv om det. Och slutar njuta via maten. (Hoppas jag. Hrm!?)

Jag ääälskar mat. Mat är ett av livets härligaste glädjeämnen. Men det var ju det där med vikten.

Jag brukar inte gå upp i vikt så mycket, men jag börjar ju bli meeeedelålders (bah!!! ÄR medelålders sen länge). Då sätter sig kilona lättare sägs det och nu har jag plötsligt tagits på sängen och står förvånat och studerar den där degbullen på magen som faktiskt verkar jäsa.

Så jag måste ta till något antijäsmedel.

Suck. Trååååkigt.

Men jag måste.

Så nu ber jag er vänligen att sluta skriva om goda maträtter och goda bakverk! 

Intressanta salladsblad och sjysta lökar hellre! Mouhahaha!

 
 
maloppa

maloppa

8 november 2008 13:23

Vilken superbra ide, hos mig är magen inte heller vad den borde och det gör ju att mina kläder inte heller sitter som de ska. Har märkt att mina kläder oxå är för korta, gillar lite längre så din ide var ju super. Ska genast hem o rota och se vad jag kan hitta på. Snor din ide rakt av och hoppas det är ok. Tack för inspirationen. Ps. tunikan från Indiska var jättefin.....

http://maloppas.tradgardsblogg.se

 
malin

malin

8 november 2008 14:56

Känn dig utmanad!

http://malinmaskros.blogg.se/malinmoblerar

 
Ingen bild

Mamma Mia

8 november 2008 15:18

Hej
Jag har lösningen på din viktuppgång.Det finns Photoshop. Jag har precis lärt mig att retuchera bort 20 kg på mina kort. Alldrig mer tjock!!!
Kram från Mamma Mia

 
marrimoster

marrimoster

8 november 2008 16:56

visst är det jobbigt det där med extra kilon som smyger sig på. har alltid kunnat äta vad jag vill utan att gå upp i vikt - ända tills nu - nu verkar varenda lilla bakelse lägga sig runt midjan

http://marrimoster.blogspot.com

 
Ingen bild

Persilaj

9 november 2008 09:56

Maloppa: Sno på!!! Blir glad!

Malin: Den utmaningen har jag gjort för kanske ett år sen. 7 konstigheter. Så jag hoppar. Men tack iallafall! :D

Mamma Mia: Oh! Sån bra idé! Så Photoshop har blivit applicerbar på hjärnor nu också! Måste genast söka dylikt program! :D
För mig är det nog lättare att träna eller banta-photoshop och jag kommer inte överens!

Marrimoster: Det är fult gjort att smyga sig på en ! Kroppen borde varna lite mera!

Marrimoster.

 
MissC

MissC

9 november 2008 11:28

Hihi, det där känner jag igen..!!

Men å andra sidan är väl det viktigaste att man mår bra & får njuta.
Vilket kan vara dubbelt ;)
Då man oftats inte njuter av den där degbullen lr de xtra kilona!

Men njuta av det man äter är ju viktigt.. Så får man väl komplettera m motion istället. Förutsatt att det finns tid ;)

Vill passa på att säga att jag gillar din härliga blogg m härliga färger och annat!!

//MissC

http://missc.bloggagratis.se

 
Ingen bild

winnerhorse

9 november 2008 11:34

Vad sägs om receptet på en supergod Cesarsallad som avnjöts här hemma igår kväll!? Mumsfillibabba sa alla.

 
Mamma Mia

Mamma Mia

9 november 2008 15:21

Photoshop och viktväktarna verkar vara en bra mix för mig just nu "ler"
Mamma Mia

http://www.undermiastrappa.blogg.se

 
Dockmamman

Dockmamman

9 november 2008 21:17

Hihi, har du inte sett att det blev populärt att visa upp magen efter att fött barn, Linda Skugge började med det...

kanske vi ska bilda magbildsgrupp för medelåldern *Ler*

ha det så bra

http://stickmonster.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Persilja - 2 september 2009 15:42

HÄR finns jag nu!   Om ni vill komma i kontakt med mig under min SkönaHem period går det bra att mejla på persiljekvist@gmail.com   Jag vet att det känns konstigt med den nya bloggen, men ni måste orka vänja om er! Tänk på mig som måste skriva och v...

Av Persilja - 1 september 2009 21:13

Vet ni, mina kära läsare, att nu är det mitt sista inlägg här på denna blogg. Jag ska nämligen flytta!!!   I våras fick jag frågan om jag ville prova blogga hos Sköna Hem och frågan kom precis när jag hade en inspirationssvacka så jag tackade ja på ...

Av Persilja - 31 augusti 2009 10:09

Idag blir det en bildkavalkad. Mitt bildsinne är starkare vissa dagar. Jag går med en bildblick och tittar på mitt liv. Ser vackra vyer överallt. Totalt pmsfri så att säga. Allt är vackert, till och med stök... En underbar sjuka!    Tvätt som inte s...

Av Persilja - 30 augusti 2009 20:37

Jag har syhörna i vardagsrummet, nu igen. Jag har valsat runt i hela huset för att åter landa ungefär där jag började som nyinflyttad. Nu ska jag försöka bli kvar där. Åtminstone tills vi renoverar vardagsrummet. Det är verkligen konstigt hur man ka...

Av Persilja - 29 augusti 2009 21:57

Nu kan man se min Man på bild. Hämta förstoringsglaset Tant Grön. Och Grattis på FÖDELSEDAGEN! (Kanske var det igår, men i efterskott i så fall.)   ...

Presentation

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< November 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards