Direktlänk till inlägg 4 november 2008

Bildkavalkad.

Av Persilja - 4 november 2008 16:20

Äntligen kan jag börja sy!

Fast då är det dags för träningsrallyt förstås. Men sen, efter alla träningar-då kan jag sätta mig att sy. Fast då är det dags att sova...

Äh! Skit samma, vad är detta för negativt snack.

Börjar om.

Äntligen är syhörneflytten klar!

Här kommer helhetsbilder som Maloppa efterfrågade:

Hörnsoffan, som egentligen är två fristående soffor. De står nu mitt i rummet framför öppna spisen. Bakom syns vår datorplats. En av tre. Min och den yngre barnens.

Här har jag vinklat kameran mot syhörnan som syns där längst bort. Perfekt plats egentligen. Där sitter jag och ser alla som ser teve, alla som sitter vid datorn och alla som sitter vid öppna spisen...

Nu har jag vänt kameran och fotar från syhörnan. Den hemska mexitegelklädda gamla murspisen ser man nu. Den är STOOOR. Och ful. Men kommer att bli så snygg den dan jag knackar bort fuskteglet och rappar om den.

Här kommer en närbild på min "revirpinkning". Den lilla moppebyrån ser färglös ut, eller hur. Det måste åtgärdas...

På stora gamla skåpen (som maken vill slänga ut men inte jag) har jag ställt alla tavlor som inte har någon plats.

Där står mitt apfat. Där borde jag lägga mina ringar men allt som oftast hamnar de överallt utom där.Fast nu låg de där!!! (Som jag sökt!)

På tyget hänger en liten figur som inte är färdigsydd.Undrar när han/hon blir klar.

Smackade upp MASSOR av krokar i hallen i hopp om att alla jackor och ryggsäckar och regnbyxor och gympapåsar som hittills bara dumpats på golvet skulle hängas upp. Men det krävs tydligen mer än krokar. Det krävs nog...hjärntransplantation...eller nåt.


 
 
rosalucia

rosalucia

4 november 2008 16:55

Jamen det blev ju jättebra!!! Hur mysigt som helst. Fast jag förstår ju att läshörnan fattas dej nu...hm..men det kan inte hjälpas.
Jag har också försökt det där med krokar under trappan.., men nej...vet inte vad som skulle funka?..soffa med lock kanske...

http://rosalucia.bloggagratis.se

 
Lotten

Lotten

4 november 2008 17:02

Lyllos dig som har en egen syhörna och stort vardagsrum och öppen spis.... Jag såg en pimpad Moppe-byrå på nån blogg för ett tag sedan och blev så grymt inspirerad så jag beställde tapetprover.... Jag har inte köpt nån moppe-byrå än och tapetproverna har inte kommit..... pannkaka av alltihop! Mina barn hänger inte heller upp sina jackor och väskor... bara slänger dom på bänken/golvet. Jag har hotat med lobotomi men det hjälper antagligen inte heller ;-)

Kram Lotten

http://ornnastet.blogspot.com

 
Anna B

Anna B

4 november 2008 18:40

Wow så fint du har det! Många fina kuddar! Kram Anna

http://skrivanne.wordpress.com

 
Camilla

Camilla

4 november 2008 19:06

Tjoppla vad fint det blir när du pinkar in saker och ting;) Krokarna under trappen var ju supersmart. Du måste vara en av de mest kreativa bloggerskor här ute! Blir ju jädrans inspirerad av dig, det är nästan farligt för min lilla man som vill hålla sin lite manliga inredning, men det kommer nog inte gå så bra för både hans svarta soffa och fondvägg ska bytas ut snart.. Det blir ju så mörkt! Är jag taskig nu? Jooo... Lite tror jag!
Har du varit ute på ragg efter en rosa fluffig flamingo? de lär ju gå åt som smör i solsken ;) Eller så kanske det är du och jag som köper upp dem allihopa!! Ha det fint

http://rosahemmet.blogspot.com

 
Lisa

Lisa

4 november 2008 19:59

Ditt hem är så snyggt att jag dör! Du har verkligen lyckats! Så mysigt och bohemiskt.

Du har kanske rätt om tatueringarna :) Man kanske skulle testa en ;D he he men jag är nog för feg!

http://pinkfriday.blogg.se

 
maria/frøkenfryd

maria/frøkenfryd

4 november 2008 20:27

Jippiii ! Det er bare blevet rigtig godt dit syhjørne, og alt i hele stuen faktisk.
Rigtig godt :-)

Klem Maria.

http://marias-sted.blogspot.com

 
kardemomme

kardemomme

5 november 2008 08:38

Jeg blir alltid så glad for å titte inn til deg i ditt fargerike frodige hus!
Barna dine er heldige som får vokse opp i et sånt hjem og med en så kreativ mamma! Barna vet det ofte ikke før de blir voksne, hvor godt og morsomt de hadde det som barn..
Når man tør å være personlig og kjøre sin egen greie sender man viktige signaler til barna sine..Krysser fingrene for at du skal vinne gavekortet fra Skøna hem..Ønsker deg en fin dag videre! klem fra Kardemomme :)
For å lage elefant i papirklipp brukte jeg en pepperkakeform :)Jeg kan sende deg sjabblongen om du vil :)

http://husetvedbekken

 
Brigg

Brigg

5 november 2008 08:43

ååå.så fine bilder! liker å se bilder av huset ditt. Det ble veldig bra:-)

http://briggslekehus.blogspot.com

 
Ingen bild

Persilaj

5 november 2008 09:13

Rosalucia: Det är nog inte bristen på krokar...
Snarare brist på uppfostran. Eller gener. Tyvärr. ;D

Lotten: Ja, precis så hade jag tänkt, olika tapeter på varje låda. Kan inte vänta på nöjet! Om du hittar det du såg så meddlea gärna, är alltid kul att se andras lösningar!
Ang. hallproblemet...ja, lobotomi kanske skulle kännas som ett lämpligt straff, men man kommer ju inte närmare målet, att de hänger upp. ;D
Vet du! Jag tror vi kommer att kasta våra käppar och välta våra rullatorer och slänga våra stickade sjalar på golvet sen, bara för att vi saknar det där stöket så mycket, sen när vi är gamla och de flyttat...

AnnaB: Tack!

Camilla: Jag förstår dig...men ta det långsamt, viska i hans öra om natten att han behöver byta soffa, så tror han att han kommit på det själv...:D Så gör jag med min man angående att ha rödvitrutigt golv i hallen. Viskar och viskar...

Lisa: Framför allt gör det ju ONT! Tack för din beundran, den värmer gott!

MariaFryd: Tack snällis!

Kardemomme: Oj, du vet hur en slipsten ska dras! :D Jag smälter ju som smör inför dina supersnälla ord!!!
Ang elefant så har jag redan klippt elefanter på fri hand, till några girlanger. Jag menade att det skulle kännas lättare rent viktmässigt! Om du fattar; alltså att det ser lättare ut med en fågel i girlangen än en tung elefant! :D Men tack för erbjudandet iallafall! Kram!

Briggs: Tack snääla du!

 
funkismamman

funkismamman

5 november 2008 10:26

Ni har ett personligt hem som utstrålar kärlek. Varma små saker som gör det hela så väldigt inbjudande. Jag vill krypa upp i er soffa och bara vara där i ert hem en stund.

Med tanke på koden kanske jag kan komma på fest. :)

http://www.funkisfamiljen.blogspot.com

 
Ingen bild

Persilaj

5 november 2008 10:38

Jag gissar att koden var fest? :D
Det vore trevligt om alla kontakter man fått via bloggen kunde slinka in på en kaffe eller te i soffan! Urmsyigt! Kanske lyckas vi uppfinna en teleportör om några år! Ingenting är ju omöjligt! Det vore coolt. Fast då måste man få bestämma själv vem som teleporterade sig hem till oss. så att inte vem som helst damp ner. Hu, så läskigt. Mitt in natten dimper någon ner.

 
Synne

Synne

5 november 2008 18:57

Det blev ju bra ju....
Nu har du full kontroll när du syr.
Krokar ja, det är inte alltid det funkar som sagt. Men ge inte upp.
Ha det bra gumman.
Kramen Synne.

http://nabolandet.blogspot.com

 
Ansan

Ansan

7 november 2008 19:02

Jag säger bara en sak: Herreguud, vilket mysigt hem du har bland de absolut mysigaste jag har sett!! Jag prenumererar på "Sköna Hem" nyhetsbrev och såg ditt hem där och sedan sökte jag upp dej "här" på din blogg, du ger mig INSPIRATION!!! Hur i all sin dar får man det så mysigt? Jag har mer o mer börjat få upp ögonen för typ retro, starka färger osv och för en vecka sen låg jag hemma o var sjuk och bara vältrade mig i inredningstidningar och då ploppade det upp mer o mer idéer och jag började rota runt lite här hemma och beställde oxå lite grejer från"Syster Lycklig". Idag såg jag ditt hem och det blev bara wow, en riktig aha upplevelse.Precis så där mysigt vill jag oxå ha det.
Trevlig helg
Ann

http://att-trivas-i-brattfors.blogspot.com

 
Ingen bild

Persilaj

7 november 2008 19:20

Synne: Tack Synne!

Ansan: Men vilken trevlig och uppiggande kommentar!!! Tack! Du gör mig sååååå glad!!!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Persilja - 2 september 2009 15:42

HÄR finns jag nu!   Om ni vill komma i kontakt med mig under min SkönaHem period går det bra att mejla på persiljekvist@gmail.com   Jag vet att det känns konstigt med den nya bloggen, men ni måste orka vänja om er! Tänk på mig som måste skriva och v...

Av Persilja - 1 september 2009 21:13

Vet ni, mina kära läsare, att nu är det mitt sista inlägg här på denna blogg. Jag ska nämligen flytta!!!   I våras fick jag frågan om jag ville prova blogga hos Sköna Hem och frågan kom precis när jag hade en inspirationssvacka så jag tackade ja på ...

Av Persilja - 31 augusti 2009 10:09

Idag blir det en bildkavalkad. Mitt bildsinne är starkare vissa dagar. Jag går med en bildblick och tittar på mitt liv. Ser vackra vyer överallt. Totalt pmsfri så att säga. Allt är vackert, till och med stök... En underbar sjuka!    Tvätt som inte s...

Av Persilja - 30 augusti 2009 20:37

Jag har syhörna i vardagsrummet, nu igen. Jag har valsat runt i hela huset för att åter landa ungefär där jag började som nyinflyttad. Nu ska jag försöka bli kvar där. Åtminstone tills vi renoverar vardagsrummet. Det är verkligen konstigt hur man ka...

Av Persilja - 29 augusti 2009 21:57

Nu kan man se min Man på bild. Hämta förstoringsglaset Tant Grön. Och Grattis på FÖDELSEDAGEN! (Kanske var det igår, men i efterskott i så fall.)   ...

Presentation

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< November 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards