Direktlänk till inlägg 4 november 2008

Jag bor in mig på nya stället.

Av Persilja - 4 november 2008 09:28

För att trivas på en plats måste jag pinka in reviret först. Så jag hänger upp inpirationsbilder, hyllor, krokar osv.

Jag bor in mig.

Så har jag alltid gjort.

Då trivs jag.

Så här kommer revirpinkningen i bilder.Pinkelipink!

Pink! (I dubbel bemärkelse om nån fattar.)



 Och här har jag SKAMLÖST snott en dekorationsidé rakt av från Tavelhus, vars blogg jag brukar besöka.  Jag har en diger samling pannlappar och bästa sättet att se dem är ju på ett kakfat, eller hur!

Här upp i norr säger vi inte grytlappar. Närå! Pannlappar säger vi för här kokar vi inte i grytor utan i pannor.

Jo, det låter konstigt när man hör det så här, men så är det. Vi kokar makaronerna i pannan. Så är det.


 
 
Losarinas mor

Losarinas mor

4 november 2008 09:40

Det bliver så fint :-)
Kan godt forstå du føler dig rig med en sådan bunke brænde, det ser også smukt ud.

http://kærlighed,sagde Losarinas mor

 
Ingen bild

Persilaj

4 november 2008 09:43

Tack! Du! Jag undrar om jag får besöka din blogg? Vore skoj!

 
T H E R R E fotoblogg

T H E R R E fotoblogg

4 november 2008 09:51

Nä, jag var tvungen att testa säga båda, säger grytlapp :P

http://www.therre.blogg.se

 
maloppa

maloppa

4 november 2008 10:18

Förstår att inspirationen flödar när du omger dig med en massa kreativa o vackra saker. Så fungerar jag också. Just nu ser syrummet ut som ett förråd men just på mitt skrivbord är det ordning o reda och i fönstret är uppställt en massa vackra saker som gör mig glad. Nyfiken på en översiktsbild på din skaparhörna...
Jag säger nog grytlapp och vi har inte hunnit med något hallowenfirande i helgen, vi har däremot grävt fram gamla spöken under brädorna så nu vet vi var vattnet kommer in.

http://maloppas.tradgardsblogg.se

 
anna

anna

4 november 2008 10:21

Hahahaha, just det försökte jag förklara för min svärfar och hans fru i lördags, de komer från Gbg och kan inte fatta det där med att allt är pannor :)

http://salhuset.blogg.se

 
Ingen bild

Persilaj

4 november 2008 10:23

Therre: Hm! Inte spräcka min teori sådär brutalt! Du måste vara teveinfluerad eller något! :D

Maloppa: Skönt när det över men inget kul när det pågår, såna ofrivilliga renoveringar!

Anna: Tack för att du stöttar min devis!

 
kardemomme

kardemomme

4 november 2008 10:46

Det marimekkostoffet er sååå herlig! Skulle trodd de hadde deg i tankene da de kreerte det;) Skåla med grytekluter har du nok sett inne hos Tavelhus ;)
Jeg har også hengt meg opp i det bildet :)

http://husetvedbekken

 
Ingen bild

Persilaj

4 november 2008 10:50

Tack Kardemomme!!!!

 
Kaspara

Kaspara

4 november 2008 11:17

Her hadde i alle fall jeg trivdes. Så nydelige farver og mønstre!!!!
Ha en finfin dag! Klem fra Kaspara

http://kasparasregnbue.bloggagratis.se

 
Dockmamman

Dockmamman

4 november 2008 11:28

Det där är väl som med min stickning, det ligger mönster och stickningar överallt *Ler*

Kul sagt om att pinka in reviret, det ska jag säga till gubben när han klagar på alla mönsterbeskriv ningar och trådar han fastnar i *Fniss*

Ha det gott/Kram

http://stickmonster.bloggagratis.se

 
Lucia

Lucia

4 november 2008 12:03

Det ser verkligen såååå mysigt ut! Jag älskar tyget på väggen! Roligt att se dina bilder på Sköna Hem också. Självklart kommer du att vinna det där presentkortet. Bara sátt du vet : ))

http://www.lucia.bloggagratis.se

 
Losarinas mor

Losarinas mor

4 november 2008 13:11

Selvfølgelig, du skal sende mig en mail. miriandersen@yahoo.dk.

http://kærlighed,sagde Losarinas mor

 
Synne

Synne

5 november 2008 19:45

Klart man måste "pinka" in området.
Visst säger vi panna med. När vi ska ha kaffe, säger vi sätt på pannan. Fast man brygger hmmm....
Näru nu kommer maken snart från jobbet, så jag ska sätta på pannan.
Ha det gott.
kramen synne.

http://nabolandet.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Persilja - 2 september 2009 15:42

HÄR finns jag nu!   Om ni vill komma i kontakt med mig under min SkönaHem period går det bra att mejla på persiljekvist@gmail.com   Jag vet att det känns konstigt med den nya bloggen, men ni måste orka vänja om er! Tänk på mig som måste skriva och v...

Av Persilja - 1 september 2009 21:13

Vet ni, mina kära läsare, att nu är det mitt sista inlägg här på denna blogg. Jag ska nämligen flytta!!!   I våras fick jag frågan om jag ville prova blogga hos Sköna Hem och frågan kom precis när jag hade en inspirationssvacka så jag tackade ja på ...

Av Persilja - 31 augusti 2009 10:09

Idag blir det en bildkavalkad. Mitt bildsinne är starkare vissa dagar. Jag går med en bildblick och tittar på mitt liv. Ser vackra vyer överallt. Totalt pmsfri så att säga. Allt är vackert, till och med stök... En underbar sjuka!    Tvätt som inte s...

Av Persilja - 30 augusti 2009 20:37

Jag har syhörna i vardagsrummet, nu igen. Jag har valsat runt i hela huset för att åter landa ungefär där jag började som nyinflyttad. Nu ska jag försöka bli kvar där. Åtminstone tills vi renoverar vardagsrummet. Det är verkligen konstigt hur man ka...

Av Persilja - 29 augusti 2009 21:57

Nu kan man se min Man på bild. Hämta förstoringsglaset Tant Grön. Och Grattis på FÖDELSEDAGEN! (Kanske var det igår, men i efterskott i så fall.)   ...

Presentation

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< November 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards