Direktlänk till inlägg 2 november 2008

Angenäma problem...

Av Persilja - 2 november 2008 09:25

Lisa på bloggen Pink Friday  gjorde ett collage av mina bilder och så lyckades hon pricka in precis en bild från min syhörna i vardagsrummet. Det gjorde att hon tog bort min ångest. Det såg ju fint ut! (Fast det var ju städat på bilden förstås.) Så nu känns det bara bra att flytta in i vardagsrummet igen.
Men eftersom jag har extremt svårt att göra mig av med möbler jag gillar kommer det antagligen att bli lätt övermöblerat...

 
 
maloppa

maloppa

2 november 2008 10:06

Kan nog förstå dina problem litegranna. Nu när jag sitter här med ett tomt vardagsrum dyker massor av tankar upp "om vi gjorde si" eller "om vi gjorde så", ideerna flödar. Skulle oxå gärna haft en sådan mysig läsgrupp vid bokhyllorna men med storleken på vår familj gör att vi är tvungna att ha ett matsalsbord som vi kan lägga i skivor när vi får besök. Så det får nog vänta till något av barnen flyttar hemifrån så jag kan ha läshörna på deras rum... Livet ser olika ut beroende på vilken period man befinner sig, du och jag får nog bida vår tid och köra med praktiska men snygga lösningar.

http://maloppas.tradgardsblogg.se

 
maria/frøkenfryd

maria/frøkenfryd

2 november 2008 11:39

Min personlige mening, er at det ser rigtig RIGTIG godt ud med syhjørne i stuen.
Det er hyggeligt, du kan sidde og kreeere med familien omkring dig, med hunden liggende ved siden af (der forestiller jeg mig, he he), og jeg tror bare det er herligt !
Det ser hjemmehyggeligt ud, og ikke spor upraktisk. Jeg har jo mit eget værelse på øverste etage, og jeg elsker det. Men jeg er også et rodehovede, og når jeg er igang er der totalt kaos deroppe. Nu har jeg ryddet, og jeg håber det holder et etykke tid. Men hvem ved ;-)
Havde jeg haft mulighed og ikke mindst plads, ville jeg elske at have mit helt eget dedikerede hjørne i en af stuerne til sy-plads. I stedet har vi computer-hjørne i spisestuen.

Go for it Persilja, det er helt perfekt :-)

Klem Maria

http://marias-sted.blogspot.com

 
Dockmamman

Dockmamman

2 november 2008 12:15

Jag tycker om ditt hem, jag tycker du har det så mysigt, jag skulle aldrig få till det så. Jag tycker mitt hem ser så stelt och vanligt ut jag vill ha som dig *Ler*

Många kramar/Jämtlandshäxan

http://stickmonster.bloggagratis.se

 
stort och smått

stort och smått

2 november 2008 12:54

Vad mysigt hem du har! Det är så hemtrevligt!
Mitt är stelt som i en inredningskatalog i jämförelse...

http://agneta.bloggagratis.se

 
kardemomme

kardemomme

2 november 2008 16:18

Så mange fine bilder du har lagt ut fra huset! Arbeidskroken ditt er jo som en drøm!
Det kan ikke være vanskelig å finne kreativitet når du er omgitt av så mange vakre ting! Det er jo koselig å ha arbeidsplassen i stua..Selv om jeg har fått mitt eget lille rom etterhvert sleper jeg alltid med meg symaskinen inn i stua slik at jeg kan være sammen med de andre i familien..Ulempen er rotet det fører med seg for jeg er enormt rotete når jeg jobber med noe..Da flyyyter det av stoffer, bånd garn og perler!! Men pyttsann..Det er et hjem og det skal synes at det bor noen der..
Ha en fin søndag videre..Her er det også prosjekter på gang, men nå måtte jeg ta en kaffekopp og en hvil :)

http://husetvedbekken

 
kardemomme

kardemomme

2 november 2008 17:28

Hihi!!! Takk for pene ord..Det ble mye fnising da vi tok bildene..Tror folk synes vi var rare som tok bilder bakfra :D

http://husetvedbekken

 
trollpackan

trollpackan

2 november 2008 18:59

Ser ju jättefint ut! Blir säkert bra! Hmmm...det var det där med städningen då...hålla ordning, och inte ha för många möbler. Själv är jag inte mycket för städning, ingen favvo-sysselsättning direkt, finns ju alltid något roligare att göra;)

http://trollpackan

 
makiato

makiato

2 november 2008 21:24

Det ser mysigt ut. Skymtar en väldigt fin tavla i bakgrunden, kanske är den textil?

http://makiato.blogspot.com

 
Tavelhus

Tavelhus

2 november 2008 21:34

Vad fin hustavlan på hyllan ser ut. Är den broderad?
m

http://www.tavelhus.blogspot.com

 
Ingen bild

Persilaj

2 november 2008 22:10

Maloppa: Oj, vad tomt! Härligt att tömma helt för då kan allt hända!!! Och vad rent det ska bli!

Maria: Jo. det är faktiskt mysigt att sitta där alla är! Fast jag stöööökar så!

Dockmamma:_Äsch du har säkert fint!

Stort och smmått: Hehe! Tror jag inte på!

Kardemomme: Jo, vi är lika där, med "rotet" stöket!!!

Trollpackan: Usch ja, städa är en väldigt lågt prioriterad sysselsättning här. :D

Makiato: Tavlan har min mormor broderat och den är så fin!!!!

Tavelhus: Den är broderad av min mormor och en kär ägodel!

 
susanne

susanne

3 november 2008 08:41

tänk om du fick ha din sy atelje i växthuset.. men du vill nog ha närheten till familjen... men fint hade det varit ;)

http://supermamman.bloggagratis.se

 
funkismamman

funkismamman

3 november 2008 11:56

vilken härlig syhörna. inspirerande. jag vill också ha en sådan i framtiden.

http://www.funkisfamiljen.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Persilja - 2 september 2009 15:42

HÄR finns jag nu!   Om ni vill komma i kontakt med mig under min SkönaHem period går det bra att mejla på persiljekvist@gmail.com   Jag vet att det känns konstigt med den nya bloggen, men ni måste orka vänja om er! Tänk på mig som måste skriva och v...

Av Persilja - 1 september 2009 21:13

Vet ni, mina kära läsare, att nu är det mitt sista inlägg här på denna blogg. Jag ska nämligen flytta!!!   I våras fick jag frågan om jag ville prova blogga hos Sköna Hem och frågan kom precis när jag hade en inspirationssvacka så jag tackade ja på ...

Av Persilja - 31 augusti 2009 10:09

Idag blir det en bildkavalkad. Mitt bildsinne är starkare vissa dagar. Jag går med en bildblick och tittar på mitt liv. Ser vackra vyer överallt. Totalt pmsfri så att säga. Allt är vackert, till och med stök... En underbar sjuka!    Tvätt som inte s...

Av Persilja - 30 augusti 2009 20:37

Jag har syhörna i vardagsrummet, nu igen. Jag har valsat runt i hela huset för att åter landa ungefär där jag började som nyinflyttad. Nu ska jag försöka bli kvar där. Åtminstone tills vi renoverar vardagsrummet. Det är verkligen konstigt hur man ka...

Av Persilja - 29 augusti 2009 21:57

Nu kan man se min Man på bild. Hämta förstoringsglaset Tant Grön. Och Grattis på FÖDELSEDAGEN! (Kanske var det igår, men i efterskott i så fall.)   ...

Presentation

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< November 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards