Direktlänk till inlägg 6 april 2008

Inte åldernoja, bara nostalgi!

Av Persilja - 6 april 2008 20:24

Man vet att man uppnått den gyllene medelåldern när man får ett par läsglasögon gratis på köpet när man beställer nya linser.



När man tittar på bröllopskortet och tycker att man ser löjligt ung ut.


När man börjar räkna på fingrarna och inser att en blomma man har är över tio år gammal och man tycker att man nyss sådde den.




 
 
Susanne

Susanne

6 april 2008 22:39

det är visdom som tyder på att tiden har stannat ;)

http://supermamman.bloggagratis.se

 
Maria / Frøken Fryd

Maria / Frøken Fryd

6 april 2008 22:42

he he.. ja tiden går.
Nye historier og nye oplevelser - og så alle dem man har i "bagagen".
Det er lige til at smile af *smil*

Klem Maria

http://marias-sted.blogspot.com

 
Mynta

Mynta

7 april 2008 00:12

Läsglasögon på köpet eller det första paret med progressiva glas - det gör nog oss två lika gamla...

Så gulliga ni var på bröllopskortet. Tittar på mitt eget och inser att mycket vatten hunnit flyta under broarna! Jag har förändrats en hel del både utseendemässigt & tankemässigt sedan dess.Känns faktiskt helt OK. Är nog mer vän med mig själv nu. Vill inte tillbaka. Vill vara där jag är nu.

http://livetenligtmynta.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Persilja

7 april 2008 06:32

Mynta: Det är det som är härligt med att åldras den inre kvaliteten stiger. Däremot minskar ju den yttre kvaliteten, huden blir slappare, musklerna lojare, håret mattare, naglarna skörare, fötterna torrare.

 
Miri

Miri

7 april 2008 08:01

Hi Hi :-) - ja, og når man har børn , der år på universitet og man selv er den eneste , der ikke har en kæreste!

http://kærlighed,sagde Losarinas mor

 
maloppa

maloppa

7 april 2008 08:34

Fniss, ja visst är det så att man upptäcker en del saker som bevisar att man inte är tjugo längre men som Mynta säger så vill jag inte tillbaks. Trivs med mig själv idag, trots de vita! håren som börjat dyka upp i luggen. Ska iofs färga håret nu men för att det blir bättre kvalitet på det och inte främst för att dölja ålderstecknen. Kan tycka det är riktigt vackert med grått hår. Jag tror jag blir vit precis som min gammelmoster, hon var oxå så mörk som jag...
Läsglasögon har jag inte fått ännu, har perfekt syn (läkarbesök förra veckan) och hörsel likaså men det kommer väl det också.
Mår man bra på insidan syns det nog på utsidan också varesig man är tjugo, fyrtio eller åttio så lägg krutet på insidan!!!
Å förresten har jag inga blommor som jag sått som överlevt så länge som din *ler*

http://maloppas.tradgardsblogg.se

 
Helena

Helena

7 april 2008 11:03

Ja åren går fort, men man blir inte äldre än vad man gör sig. Så behåll barna sinnet och inse fakta att kroppen åldras och förändras, sorglig men sant ! Kram på dig

http://minblogg-jag.blogspot.com

 
Ingen bild

Lisan

7 april 2008 11:18

Jag är själv född -80 och tycker inte att du känns ett dugg gammal.Jag hoppas att jag är ungefär som du när jag är i din ålder. Du ser så busig och levande ut, då kan man aldrig se gammal ut.

 
Ingen bild

Persilja

7 april 2008 11:35

Susanne: Ja, tänk om man kunde frysa den ett tag!

Maria: Det gäller att bara släpa med de lätta sakerna!

Miri: Hur är det möjligt??? ;D

Maloppa: Prova blomsterlönnar!!!

Helena: Ja, det är ett faktum man aldrig kommer ifrån.

Lisan: Det var fanimig den vackraste komplimang jag fått!!!!!


 
Tiina

Tiina

7 april 2008 12:29

Jag upplever nån konstig lättnad nu när man inte riktigt har koll på åldern mera! I min oerfarna ungdom var jag så lättpåverkad och trodde det var vissa saker man måste få gjort, och var ett visst sätt man måste leva för att det skulle kallas liv. Livet nu är däremot ett tack för var dag, vet inte hur mångte i ordningen, och med mycket litet påverkan av andras tyckande. Så skönt! Hurra för åren! Och som nån kändis svarade vid en intervju info hans 90-års dag och de frågade hur det kändes att bli så gammal: "Tack bra, med tanke på alternativet"! Ha det, bus-tant :o)!

http://alandsskargard.blogspot.com

 
Gårdsromantik

Gårdsromantik

7 april 2008 13:30

Hej!

Vilken fin gård du har - ligger lite lågt med läget på vår ännu eftersom vi inte bor där. Nu bor vi Alvik i en annan Norrbottensgår från slutet av 1800 - talet - här är det som hos er - inget händer.

Hälsningar Maud

http://havsviken.blogspot.com

 
Ingen bild

Persilja

7 april 2008 16:37

Gårdsromantik: aha! Fattade inte det! Men vad spännande att hålla på med och sen flytta in!!!
Lycka till!

 
Bagarberta

Bagarberta

6 april 2009 19:10

Vad heter blomman? Märks det att jag är ytterligare 10 år äldre än dig om jag frågar om det?

Ser ut som en jag skulle vilja ha.

http://blogg.passagen.se/sonbjo

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Persilja - 2 september 2009 15:42

HÄR finns jag nu!   Om ni vill komma i kontakt med mig under min SkönaHem period går det bra att mejla på persiljekvist@gmail.com   Jag vet att det känns konstigt med den nya bloggen, men ni måste orka vänja om er! Tänk på mig som måste skriva och v...

Av Persilja - 1 september 2009 21:13

Vet ni, mina kära läsare, att nu är det mitt sista inlägg här på denna blogg. Jag ska nämligen flytta!!!   I våras fick jag frågan om jag ville prova blogga hos Sköna Hem och frågan kom precis när jag hade en inspirationssvacka så jag tackade ja på ...

Av Persilja - 31 augusti 2009 10:09

Idag blir det en bildkavalkad. Mitt bildsinne är starkare vissa dagar. Jag går med en bildblick och tittar på mitt liv. Ser vackra vyer överallt. Totalt pmsfri så att säga. Allt är vackert, till och med stök... En underbar sjuka!    Tvätt som inte s...

Av Persilja - 30 augusti 2009 20:37

Jag har syhörna i vardagsrummet, nu igen. Jag har valsat runt i hela huset för att åter landa ungefär där jag började som nyinflyttad. Nu ska jag försöka bli kvar där. Åtminstone tills vi renoverar vardagsrummet. Det är verkligen konstigt hur man ka...

Av Persilja - 29 augusti 2009 21:57

Nu kan man se min Man på bild. Hämta förstoringsglaset Tant Grön. Och Grattis på FÖDELSEDAGEN! (Kanske var det igår, men i efterskott i så fall.)   ...

Presentation

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< April 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards