Direktlänk till inlägg 2 april 2008

Tavelångest och annat...

Av Persilja - 2 april 2008 19:24

Hohoho! Vad vi har fölustat oss i Bollywood nu allihopa! Var glad för er att jag inte lagt ut alla våra översättningar!!!

Hehehe!!!!

Roooligt var det iallafall!

Har haft ett vansinnigt städryck i vanlig pmsordning. Har en väääldigt segdragen process denna gång, går igenom alla faser och svullnaden är enorm. Tröstade mig själv idag med att köpa mig en riktig pms-klädsel. En mjukisklännig och en glesstickad kort tröja. På Indiska. Allt passar perfekt till ett par gamla plyschbyxor som jag annars skrotar omkring i under dessa dagar då inte jeansen passar. (Jag har verkligen en obalans i kroppen! Inget funkar!)

Ska fota färgen som är en blandning av brunt och lila. Plommon kanske? Superbra färg för mig iallafall. Det kan behövas under pms.

(Vad jag tjatar! Jag har inte betalt för antal gånger jag säger pms, även om man kan misstänka det...)

På Indiska köpte jag den sista turkosa plastmattan. Hade velat ha två! Ska köpa en grön också tror jag. 99 spänn-som hittat!

Brukar ni ha tavelhängarångest???

Tycker ni det är svårt att hänga tavlor??? Jag kan ha tomma väggar för att jag inte får till det men så med jämna mellanrum skiter jag i alla regler och bara kastar upp tavlorna och gör inga beräkningar eller tänker på linjer eller tänker över huvud taget. Jag bara spikar upp dem hastigt. Att vi har en så äckelful tapet hjälper ju till att begränsa ångesten. En nytapetserad vägg är alltid värre att spika i... Men här kan det liksom inte bli värre.

Så idag har jag haft ett sånt ryck.

Rörigt? Ja, men jag har ju aldrig sagt att jag är någon minimalist precis... 

Det får vara tills jag ledsnar eller kastar upp ännu mer!

Det är kul att inte vara så petig!!!! 

























































































































 
 
Lisa

Lisa

2 april 2008 20:09

Jag tycker att det blir skitfint då du slänger upp tavlorna på väggen. Man behöver inte följa linjer om man har viss koll och det har du naturligt i dig, så du tänker inte ens på det, det blir snyggt ändå.

http://mittlillahus.blogspot.com

 
therre

therre

2 april 2008 20:41

Söt matta!

http://www.therre.se

 
Ingen bild

Persilja

2 april 2008 22:01

Lisa: Tack!!!

Therre: finns på indiska...

 
Louise

Louise

3 april 2008 00:08

Så ska man hänga tavlor! Själv hänger jag bara upp egen konst, sådant jag själv målat... inte för jag är egocentrisk utan ekonomisk...

http://solros.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Persilja

3 april 2008 06:40

Louise: Hos oss är det familjekonst: nästan alla du ser där är av min syrra, min pappa eller mina barn.

 
Dockmamman, liten mus i ett stort hus

Dockmamman, liten mus i ett stort hus

3 april 2008 08:17

Konsten hemma hos oss är också alla tavlor från pappa,syskonbarn,barn och deras vänner.

Min dotter som är snart 20 älskar att måla och det blir så fint, sist nu fick jag en tavla med Mirandanallar och det var alla vi i familjen.

ska lägga ut den på bloggen så kika på den...

Kram från mig

http://stickmonster.bloggagratis.se

 
Liz

Liz

3 april 2008 08:23

Åh! En sån matta vill jag också ha!

http://www.metrobloggen.se/lizwennberg

 
Ulle

Ulle

3 april 2008 09:33

Du....en fråga. Vad är det för soffa ni har? Den ser så härlig ut och vi är på jakt efter en ny soffa....

http://lillaunika.blogg.se

 
Ingen bild

Persilja

3 april 2008 10:09

Ulle: Den heter Mysinge och jag är jättenöjd med den! Den är bäddbar och har jättfiffiga fötter som man sätter ner ryggstöd, armstöd och om man vill bord i. Det finns som schäslong, som soffa, man kan välja med ett armstöd, två osv.Jag har två längder och tre arbstöd så ibland har jag den som hörnsoffa. Fast jag älskar när den är sådär låååång. Tyget är tvättbart och finns i flera färger. Jag har beige. Vågade inte vitt i vår familj, med barn och hund och tur var nog det, den är väldigt fläckig. Har iten vågar tvätta tyget ännu...men har hört de som gjort det. Dessutom är den BILLIG! Den brukar inte komma upp i ikeas sortiment om man söker på soffor på nätet men skriver man in mysinge kommer den fram. Jag rekommenderar den. Det enda dåliga är de låga benen. Önskar en soffa med högre ben så att man lätt kan dammsuga och ta fram grejor. Men läga soffor ser snyggare ut så estetiken får gå före funktionen. Men jag svär varje gång jag städar för att det är mmiljoner saker under. De åker dit, men åker inte ut.

 
malin

malin

3 april 2008 12:01

Ångest av att hänga tavlor.
Skojar du!?
jag är fullkomligt hopplös.Funderar, mäter och dividerar med mig själv, så skiter jag i allt och bara spikar.
Och jag har INTE minsta känsla för vad som blir bra och vad som är rakt i mig, så det blir sällan eller aldrig bra :)
Min man frågar alltid varför jag inte väntar tills han kommer hem.....
Nytapetserade rum blir utan tavlor!

http://pillris.blogg.se

 
Hannele

Hannele

3 april 2008 17:10

Hänga tavlor är gôrkul, ju fler, desto bättre.

http://hannelesparadis.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Persilja - 2 september 2009 15:42

HÄR finns jag nu!   Om ni vill komma i kontakt med mig under min SkönaHem period går det bra att mejla på persiljekvist@gmail.com   Jag vet att det känns konstigt med den nya bloggen, men ni måste orka vänja om er! Tänk på mig som måste skriva och v...

Av Persilja - 1 september 2009 21:13

Vet ni, mina kära läsare, att nu är det mitt sista inlägg här på denna blogg. Jag ska nämligen flytta!!!   I våras fick jag frågan om jag ville prova blogga hos Sköna Hem och frågan kom precis när jag hade en inspirationssvacka så jag tackade ja på ...

Av Persilja - 31 augusti 2009 10:09

Idag blir det en bildkavalkad. Mitt bildsinne är starkare vissa dagar. Jag går med en bildblick och tittar på mitt liv. Ser vackra vyer överallt. Totalt pmsfri så att säga. Allt är vackert, till och med stök... En underbar sjuka!    Tvätt som inte s...

Av Persilja - 30 augusti 2009 20:37

Jag har syhörna i vardagsrummet, nu igen. Jag har valsat runt i hela huset för att åter landa ungefär där jag började som nyinflyttad. Nu ska jag försöka bli kvar där. Åtminstone tills vi renoverar vardagsrummet. Det är verkligen konstigt hur man ka...

Av Persilja - 29 augusti 2009 21:57

Nu kan man se min Man på bild. Hämta förstoringsglaset Tant Grön. Och Grattis på FÖDELSEDAGEN! (Kanske var det igår, men i efterskott i så fall.)   ...

Presentation

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< April 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards