Direktlänk till inlägg 5 november 2007

Jag växte några centimeter.

Av Persilja - 5 november 2007 09:19

När jag följde dottern till skolan i morse träffade jag som vanligt en massa bybor och vi hälsade precis som vanligt.

På hemvägen träffade jag ytterligare en bybo och han säger "Godmorgon, jaså krönikören är ute på morgonpromenad!"

Hihi! Jag sträckte på mig och log.

Jag! Krönikör...Och jag blev igenkänd. Fniss!

Det var så kul.

(Jag har haft en liten krönika i Hemmavid bilagan i Norrbottens Kuriren varannan tisdag sen augusti.)

Jag ser inte mig som en hantverkare heller, trots att det kanske är just vad jag är.

Krönikör och hantverkare... mmm, måste smaka på det.

Ja, kanske det. 


 
 
mjölk & peppar

mjölk & peppar

5 november 2007 10:55

jag har smygläst lite på din blogga & kan lugnt konstatera att du är superduktig, så sträck på dig lite till vettja!!! ha en superfinfin dag!

http://milknpepper.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Persilja

5 november 2007 11:42

Mjölk&Peppar (älskar namnet!): Tack! Det är alltid lika kul när någon av alla besökare hör av sig! Roligt att du gillar det jag gör. Det värmer i höstblåsten!

 
/B

/B

5 november 2007 13:09

Ja, det är ikea som lyser upp trädgården och nej, ingen kommentarsfunktion än. Men jag tjatar och tjatar!

http://lyckligagatans.blogg.se

 
Jenny

Jenny

5 november 2007 13:54

Oj, så många härliga inlägg att läsa igen efter en veckas frånvaro (i princip), härliga bilder på allt fint du sytt! Inte helt min egen stil kanske men jag blir så himla glad när jag ser allt färgglatt du gör!!!
Kramar från Jenny

http://www.seasidelivingbyus.blogspot.com

 
Jenny

Jenny

5 november 2007 14:47

Du, det finns många såna här hus här i trakten! Ni kanske skulle ta och flytta till sydligare breddgrader! *hihi*

http://www.seasidelivingbyus.blogspot.com

 
Ingen bild

Persilja

5 november 2007 15:41

Jenny: Oj, vad du lockar mig nu!!! Men det är SÅÅÅ många om och men! Alldeles för många. Det är därför jag blir så avundsjuk. Tänk att min pappa skulle gå och kära ner sig i en norrbottniska (min mamma) och flytta från Tågarp i Skåne. Hade de bosatt sig där istället hade väl jag och mitt liv också hamnat där! Men nu är jag infödd lulebo och trivs ju och har mitt liv här så då blir det ju inte lika lätt att börja om...men oj vad lockad jag är!!!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Persilja - 2 september 2009 15:42

HÄR finns jag nu!   Om ni vill komma i kontakt med mig under min SkönaHem period går det bra att mejla på persiljekvist@gmail.com   Jag vet att det känns konstigt med den nya bloggen, men ni måste orka vänja om er! Tänk på mig som måste skriva och v...

Av Persilja - 1 september 2009 21:13

Vet ni, mina kära läsare, att nu är det mitt sista inlägg här på denna blogg. Jag ska nämligen flytta!!!   I våras fick jag frågan om jag ville prova blogga hos Sköna Hem och frågan kom precis när jag hade en inspirationssvacka så jag tackade ja på ...

Av Persilja - 31 augusti 2009 10:09

Idag blir det en bildkavalkad. Mitt bildsinne är starkare vissa dagar. Jag går med en bildblick och tittar på mitt liv. Ser vackra vyer överallt. Totalt pmsfri så att säga. Allt är vackert, till och med stök... En underbar sjuka!    Tvätt som inte s...

Av Persilja - 30 augusti 2009 20:37

Jag har syhörna i vardagsrummet, nu igen. Jag har valsat runt i hela huset för att åter landa ungefär där jag började som nyinflyttad. Nu ska jag försöka bli kvar där. Åtminstone tills vi renoverar vardagsrummet. Det är verkligen konstigt hur man ka...

Av Persilja - 29 augusti 2009 21:57

Nu kan man se min Man på bild. Hämta förstoringsglaset Tant Grön. Och Grattis på FÖDELSEDAGEN! (Kanske var det igår, men i efterskott i så fall.)   ...

Presentation

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< November 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards