Alla inlägg den 20 november 2007

Av Persilja - 20 november 2007 12:08

Massor av nytt på Persiljas Verkstad för kameran funkar igen! Have a look!

Av Persilja - 20 november 2007 10:48

Dagens tema är ju som gjort för mig. Det är ju precis det jag pysslar med! Jag tar något och gör om till något annat. Som här:

Under hänger en klänning som dottern haft, nedre delen blev en kjol till dottern och resten blev en ny klänning. Haklappen är OMGJORD av ett gammalt rosaprickigt påslakan, och tygerna i bakelserna har  alla möjliga bakgrundshistorier: det turkosrandiga är ett babylakan, det med en bil på är faktiskt från ett par boxershorts, det gröna med prickar och blommor är en gammal kudde och det blommiga ovanpå är faktiskt riktigt riktigt gammalt,det kom fram när jag sprättade bort ett kuddfodral från 60-talet. Under det fanns det ett ännu äldre kuddfodral av det tunnaste tunnaste tyg, just det tyget som ni ser där. Det är kul med tyg. Det går att använda nästan hur länge som helst. Bara att tvätta och göra nya saker. Det mesta jag gör till Persiljas Verkstad är i högsta grad recycling.

Av Persilja - 20 november 2007 10:28

Nogrannhet är överskattat. Verkligen! Här har jag vänt upp och ner på huset i jakten på batteriladdaren till kameran och vart tror ni att den fanns?

Jo, instoppad i sitt egna fack i kameraväskan.

"-Vem FAN har satt den där den ska vara???" höll jag på att vråla men lugnade mig och tänkte att nån måtta får det väl vara på galenskaperna. 

Nu laddar jag batteriet. I dubbel bemärkelse då jag ska gå på långpromenad med Pommac... 

Av Persilja - 20 november 2007 06:51

Millas Mirakel! Doggedoggelito har sovit hela natten utanför buren och inte kissat en endaste gång. Inga pölar vad jag upptäckt ännu iallafall. Han slapp buren direkt. Lade sig med lättnad på en stor kudde som låg på golvet i sovrummet. Vid halv ett reste han sig och gick ner för trappen. Jag smög efter för att se om han gick till dörren men han gick bara till sin vanliga sovplats i vardagsrummet. Till sin madrass.

Det var med stor spänning jag gick ner i morse. Väntade mig faktiskt en blöt hallmatta, men icke! Jag blev SÅ glad. Det HÄR hoppas jag är ett genombrott! Pommac börjar bli stor!

HURRA!!!

Presentation

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< November 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards