Direktlänk till inlägg 13 oktober 2007

Bus, pyssel och mys.

Av Persilja - 13 oktober 2007 21:41

Vad har ni gjort ikväll?

Jag har haft härjande barn och hundar omkring mig. Pommac har roat sig kungligt med ballonger. Han älskar dem.




DÄR gick den sönder! Vart tog den vägen???

Mina två yngsta barn Tokfia och Tokfrans vände ut och in på sig själva och se vad som hände med armarna! Det bidde något fel!

Konstigt! Nu får de gå omkring så! Jaja, så kan det gå.

Se skåpen i bakgrunden! Titta noga! Ser ni luckorna?


NU en timme senare ser de ut så HÄR:

Och så här:

Jag är inte klar. Ska tapetsera lådorna också men orkar inte mer ikväll. Tänkte jag kunde få sitta på soffan en stund, som "vanligt folk"...

Vad tycker ni?

Rörigt och fult eller bara såååå snyggt? Själv blev jag nöjd! Det var roligt att göra och så skoj att mitt sparande av tapetslattar nu kom till användning.

Skåpen kommer nu att påminna mig om Kiruna. Alla tapeter kommer från olika lägenheter där. Meschplan, Lokstallet och Konduktörsgatan. Ack ljuva nostalgi!

NU ska jag ta ett glas rött vin och bara njuuuuta!

Gokväll!

 
 
Ingen bild

Lisan

13 oktober 2007 22:18

Skitsnyggt! Hur gjorde du? Skulle va perfekt till min fula knallröda byrå som ja tyckte va sååå snygg när ja köpte den för 5 år sen. Den bor numera i förrådet. Ha en bra helg, du har den bästa bloggen!

 
Ingen bild

Persilja

13 oktober 2007 23:37

Lisan: tack den kommentraren värmde! Jo, jag sandpapprade med ett fint sandpapper och så määte jag upp kvadraterna och skar ut 6 st såna bitar och så rollade jag på tapetlimmet och så tapetserade jag...

 
Emma Var Dag

Emma Var Dag

13 oktober 2007 23:52

Men vad fin den kommer att bli...skåpet alltså. Jag har oxå tapetserat i helgen, fast hela våder. Kul!
Din stol var oxå fantastikt fin, och du den behöver inte vara vit tycker jag.
Jag har lagt in lite bilder på mitt hem nu, har lånat en kamera som jag kanske skall köpa om ja e nöjd...God natt!!

http://www.emmet.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Persilja

14 oktober 2007 00:23

Emma: vad fint du hade!!!Alla som läser detta; gå in till Emma var dag! Klicka på henens namn ovan! Då får ni se nåt fint!!!

 
Mariakoden

Mariakoden

14 oktober 2007 00:46

Hallå bruden=)!! Nu e jag hemma....lite småfull....;)....Har ju kommit hem från Pink Floyd grejen...de var superduktiga men lite "Klunnen för inbördes beundran" över det hela!!!!
Å du, vi har faktiskt ett superfult hem...blääää.... B ska få komma när vi byggt nytt hus!!!!!=O
Kram på dig!!!

http://www.mariakoden.blogg.se

 
Ingen bild

Mariakoden

14 oktober 2007 00:48

Sorry. Stavfel. Rödvinets fel....

 
Ingen bild

Persilja

14 oktober 2007 01:02

Mariakoden: Kom igen! De tar så fiiina bilder! Det är en upplevelse och du får ditt hem proffsfotograferat och B skriver de finaste saker!!! Lägg av nu! Superfult hem? va? Sluta! Du har det mest underbara hem! Snäääälla! Ställ upp! pppppleeease!!!

 
IT-mamman

IT-mamman

14 oktober 2007 09:18

Det var verkligen fint med tapeterna. Såna milda fina färger. Och vad bra de passar ihop. Jag fattar bara inte var du får din energi ifrån? Sånt där fixande kan jag gå och tänka i flera år att jag ska göra och sen gör jag det inte ändå (Inte för att jag har kommit på att göra så med tapetbitar).

http://itmamman.wordpress.com

 
Lotten

Lotten

14 oktober 2007 09:25

Supersnyggt blev det ju! Inte rörigt alls i och med att allihop går i ungefär samma färgskala! Vad du är fiffig som kommer på allt ;-)

http://ornnastet.blogspot.com

 
Isabelle

Isabelle

14 oktober 2007 10:14

Skåpet blev suuuuperfiiiint!!! Ett mycket lyckat pysselprojekt tycker jag. Och ännu roligare när tapetsnuttarna påminner om tidigare boenden. Trevlig söndag på dej!

http://fixaodona.blogg.se

 
Ingen bild

IPersilja

14 oktober 2007 11:33

IT:mamam: Tack! Behöver höra det! Nu har jag lite vånda, blev det inte lite rörigt ändå? Måste städa runt om och se hur det blev. Du vet ju att jag har en liten blåslampa där bak just nu så det händer lite mera än vanligt. Jag brukar också ha mycket längre startsträcka!

Lotten: Skönt att höra! Nu när jag gjort lådorna också vet jag inte riktigt. Ska lägga ut bidler sen.

Isabelle: Tack! Roligt att du tycker det!!!
Det kanske inte blev så tokigt? En rolig idé iallafall.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Persilja - 2 september 2009 15:42

HÄR finns jag nu!   Om ni vill komma i kontakt med mig under min SkönaHem period går det bra att mejla på persiljekvist@gmail.com   Jag vet att det känns konstigt med den nya bloggen, men ni måste orka vänja om er! Tänk på mig som måste skriva och v...

Av Persilja - 1 september 2009 21:13

Vet ni, mina kära läsare, att nu är det mitt sista inlägg här på denna blogg. Jag ska nämligen flytta!!!   I våras fick jag frågan om jag ville prova blogga hos Sköna Hem och frågan kom precis när jag hade en inspirationssvacka så jag tackade ja på ...

Av Persilja - 31 augusti 2009 10:09

Idag blir det en bildkavalkad. Mitt bildsinne är starkare vissa dagar. Jag går med en bildblick och tittar på mitt liv. Ser vackra vyer överallt. Totalt pmsfri så att säga. Allt är vackert, till och med stök... En underbar sjuka!    Tvätt som inte s...

Av Persilja - 30 augusti 2009 20:37

Jag har syhörna i vardagsrummet, nu igen. Jag har valsat runt i hela huset för att åter landa ungefär där jag började som nyinflyttad. Nu ska jag försöka bli kvar där. Åtminstone tills vi renoverar vardagsrummet. Det är verkligen konstigt hur man ka...

Av Persilja - 29 augusti 2009 21:57

Nu kan man se min Man på bild. Hämta förstoringsglaset Tant Grön. Och Grattis på FÖDELSEDAGEN! (Kanske var det igår, men i efterskott i så fall.)   ...

Presentation

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25
26
27 28
29 30 31
<<< Oktober 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards