Direktlänk till inlägg 15 juli 2009

Aj det var nära ögat...?

Av Persilja - 15 juli 2009 18:34

Vi har haft en hääääärlig släktsammankomst med lekar, tältsovning, vattenkrig och bad. Och surströmming. Mums!

Kom ihåg allt utom att stoppa i minneskortet i kameran. (Morr.)


Var det någon som hann se vad jag gjorde i förra inlägget? Jag tog bort det efter två timmar då jag plötsligt insåg mitt misstag.

Jag annonserade klart och tydligt ut att vi skulle bort. 

Efter två timmar ramlade poletten ner. Herregud! Jag kan ju inte skriva exakt när huset står obemannat! Det kan ju sitta flera stycken därute och veta exakt var vi bor och får de då precis information om vår bortovaro så är det ju som att bjuda in till inbrott!!!

Det är lätt att göra en sån sak. Oförsiktighet. Det är lätt att tro att ALLA som läser min blogg är hyggliga ärliga människor med endast goda avsikter. (Det tror jag!) Men det räcker ju med en som inte är det...


Jag ändrade inlägget iallafall utan närmare information om att vi skulle sova borta...

Vi har precis kommit hem nu och jag ska gå ut och vattna tomaterna i växthuset. 


Mannen scannar in en del bilder och jag får nostalgitrippar. Det var ett tag då ALLA barn kom inramlandes hos oss om nätterna. Vi satte då tre sängar på bredden så att alla kunde sova gott trots alla armar och ben som slingrade runt i sängen. Jag hittade en bild från den både ljuvliga och lite småjobbiga tiden. (På grund av ständig sömnbrist.) Barnen är 7, 5, 3 och 1 och ett halvt år gamla.

Myyyyyyysigt!!!


 
 
Ingen bild

Stora E

15 juli 2009 19:17

Jag hann se det, men reagerade inte. Konstigt eftersom jag är en riskanalytiker när det gäller allt annat.

Det är så härligt när jag inreder hemma. Först tänker jag vitt vitt vitt. Och så blir det på väggarna. Men så dyker jag in till dig och då PANG tänker jag färg färg färg. Och så blir det också då eftersom man inte kan låta bli efter att ha blivit Persilja-drabbad. Härligt. Och tack.

PS. Man har kunnat ha sommarkläder här uppe i en vecka nu... Ljuuuuuuuuuvligt.

 
Drops

Drops

15 juli 2009 19:21

Herlig samling av senger og barn...hihi...
Gleder meg til å se det tapetserte prosjektet ferdig...likte godt tapetene her...
Og du..wow så for en flott stuga...vidunderlig godt sikkert å ta med familjen dit...
Klem fra Drops

http://Ninasdrops.blogspot.com

 
Ingen bild

Persil,ja

15 juli 2009 20:17

Stora E: gläder mig enormt att ni har så varmt!!! Perfekt så inte er omställning blir så stor! Kul att du blir färgfrisk hos mig också! :D

Drops: Jag satte upp det i stugan i går innan släkträffen men hade glömt att stoppa i minneskortet i kameran. Jag var inte helt nöjd...Men det kommer kanske. Det blev i allafall ett klart färgtillskott. :D
Ja vår stuga är väldigt koselig!!! Kram°

 
Ingen bild

Katarina

15 juli 2009 20:20

Suuuurströööööming!! Åh är det dags för det nu äntligen. Härligt! Längtar!
Vi hade också två breeda sängar ihop, som vi dessutom tog bort benen på så lillan kunde krypa uppåner själv. Det var på den tiden man hade en rygg;D
Tänk första gången hon kröp in i öppna spisen, som jag ju inte tänkt på, full med sot....Sot sitter väääldigt bra!;) Gullungen!!

 
Mofs..helt enkelt

Mofs..helt enkelt

15 juli 2009 21:42

Hm ja det är inte smartigt som vissa gör att skriva ut sånt. Det verkar som folk inte kan hajja att via google och andra sidor så kan cybermonstret lätt hitta fram*rysa*
Snacka om fullt i sängen-det är tur man är singel

http://mofs.bloggagratis.se

 
Carola

Carola

15 juli 2009 22:31

Jag hann läsa men reagerade inte på det...
...men så tror jag alla (läs:NÄSTAN alla) om gott!

Jag bara älskar bilden med alla barnen samlade.... jag har 1 (ibland 2) som kommer tassande till oss på natten. Förut sov de alltid hos oss, och jag tycker det är såååå mysigt. Hade t o m svårt att somna innan de kom tassande..

Kram

http://familjenmahlberg.bloggagratis.se

 
Anna

Anna

15 juli 2009 22:54

Helt rätt Persilja! Man ska inte bjuda andra på otrevliga besök. Jag är nog lite paranoid men jag föredrar att kalla det för försiktighet. Ifs har jag aldrig mött någon dum person på nätet men jag antar att de inte ger sig till känna i onödan. Kanske först när man har varit bortrest, eller alldeles ensam i huset.

Vi har en säng på 240cm. Nu, när Magnus var bortrest så smög min tonårsdotter in och du ska veta att hon börjar tycka att det där med föräldrar är lite pinsamt. Tidigt på morgonen brukade hon gå till sin egen säng. Konstigt vad lakanen är uppe tänkte jag utan att veta att hon hade sovit hos mig. Men så berättade hon, lite generad. Och jag bara smälte av lycka.

Kram
Anna

http://www.annastilla.blogspot.com

 
Ingen bild

Persil,ja

15 juli 2009 23:42

Katarina: Vad mysigt!!!!! Utom sotet!!!

Mofs helt enkelt: Det finns dårar avalla de slag...:D

Carola: Jag älskar att ha barnen med ÖVERALLT! (nstan)

Anna: Paranoid behöver man inte vara för att man är försiktig!
Vad mysigt med stordottern...:D Min 13-årige son vågar sova hos mig när daddy är bortrest, han vill så gärna, men inte 15-åringne. Tror inte han vill rikgit heller längre...:D

 
Synne

Synne

16 juli 2009 06:51

Nej jag såg men tänkte inte heller...
Man blir nog lite blind så där.
Men jag skriver nog inte att vi ska bort heller om och när vi drar iväg.

Man är väldigt naiv. Speciellt när man är ute på nätet. Tror alla om gott hela tiden.
Fast man har gått på nitar ska jag säga.
Men det kan vi ta en annan gång.
Du gjorde nog rätt att ta bort inlägget. Men hoppas ni fick trevligt iallafall.

Så mysigt det ser ut med alla ungarna i den stoooora sängen.
Det är trevliga minnen att bära med sig när de bli vuxna. Tänk att visa barnbarnen den där bilden...

Nu ska jag ut i regnet. Det är så skönt att gå barfota i vått gräs. Fötterna blir så mjuka av det.
Ha det gott min vän.
Kram Synne.

http://nabolandet.blogspot.com

 
Berith

Berith

16 juli 2009 08:09

Jag tror så gott om männsikor ..nästan så att jag blir naiv...men tyvär så finns det ju ett och annat rötägg...det har jag själv fått erfara på grund av att jag vill tro gott om allt och alla...men största delen är ju bra och ärliga människor =)
Men helt riktigt man ska nog inte annonsera att man är borta och att huset står tomt...vilket jag har gjort ett par gånger...hmm..något att tänka på för mig ;)

Vad mysigt..saknar ibland den tiden då man låg som i ett ormbo...hahah
Man glömmer fort de sömnlösa nätterna och minns bara de mysiga..och tur är väl det ??

Ha en riktigt bra dag!
Kram =)

http://maxmax.bloggagratis.se

 
susanne

susanne

16 juli 2009 08:43

ja man ska tänka sig för när man är ute i blogglandia..
vilken fin bild.. mins eran gigant säng...

http://supermamman.bloggagratis.se

 
HomeRiver

HomeRiver

16 juli 2009 08:46

Tack för din fina blogg. Jag länkar till dig nu.

http://homeriver.blogg.se

 
Ingen bild

Persil,ja

16 juli 2009 10:23

Synne: Jo, barfota hela sommaren är mumma. Fast man blir impregnerad i svart...

Berith: Jo, det där med att man sov kanske 30 minuter i stöten goda nätter är nästan borta...:D

Susanne: Jo, du har ju sett den irl. :D

HomeRiver: Tack för snäll kommentar!!! :D

 
Mita

Mita

17 juli 2009 12:09

Surstömming gudars så gott........

http://rocotopeppers.bloggagratis.se

 
AnnaA

AnnaA

18 juli 2009 20:11

Och jag tycker vi har det trångt med två barn i sängen... :)

http://effy.wordpress.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Persilja - 2 september 2009 15:42

HÄR finns jag nu!   Om ni vill komma i kontakt med mig under min SkönaHem period går det bra att mejla på persiljekvist@gmail.com   Jag vet att det känns konstigt med den nya bloggen, men ni måste orka vänja om er! Tänk på mig som måste skriva och v...

Av Persilja - 1 september 2009 21:13

Vet ni, mina kära läsare, att nu är det mitt sista inlägg här på denna blogg. Jag ska nämligen flytta!!!   I våras fick jag frågan om jag ville prova blogga hos Sköna Hem och frågan kom precis när jag hade en inspirationssvacka så jag tackade ja på ...

Av Persilja - 31 augusti 2009 10:09

Idag blir det en bildkavalkad. Mitt bildsinne är starkare vissa dagar. Jag går med en bildblick och tittar på mitt liv. Ser vackra vyer överallt. Totalt pmsfri så att säga. Allt är vackert, till och med stök... En underbar sjuka!    Tvätt som inte s...

Av Persilja - 30 augusti 2009 20:37

Jag har syhörna i vardagsrummet, nu igen. Jag har valsat runt i hela huset för att åter landa ungefär där jag började som nyinflyttad. Nu ska jag försöka bli kvar där. Åtminstone tills vi renoverar vardagsrummet. Det är verkligen konstigt hur man ka...

Av Persilja - 29 augusti 2009 21:57

Nu kan man se min Man på bild. Hämta förstoringsglaset Tant Grön. Och Grattis på FÖDELSEDAGEN! (Kanske var det igår, men i efterskott i så fall.)   ...

Presentation

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13
14 15 16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30 31
<<< Juli 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards