Direktlänk till inlägg 19 maj 2009

Äntligen lite luft!

Av Persilja - 19 maj 2009 18:49

Vår hund går under många namn. Han heter Pommac. Som valp hette han Tom Robinsson. Vi kallar honom Pomsi, Scooby-doo, Snyggidoo. Mest kallar jag honom Scooooby. När jag är glad på honom. (Oftast alltså.) 

Här är han verkligen Snyggidoo:

Fast jag är väl lite partisk? 

Nä, det kan jag inte tänka mig. Snygg, snyggare, snyggast, det är vår hund det! Heeeelt objektivt.Vad det är härligt att stå oemotsagd ibland! 

Har släppt in sommaren på allvar nu genom att ta ut alla vinterfönster. Jag säger bara en sak:

Aaaaaaaah!!!!! Luft!!!!!!!!!!!!

Så skönt att få in både ljus och luft igen. De tar mycket plats och ljus och luft de där vinterfönstrena som man skruvar fast. Även om vi nu inte vädrar så mycket när det är minusgrader ute så saknar jag möjligheten att göra det.

Fick äntligen inviga den fina ampeln som jag fyndade för en tjuga för rätt länge sen.

En tvåvåningsampel.


Jag målade ju en massa saker lila igår och i botten av burken lyckades jag skrapa upp tillräckligt mycket färg som jag smetade på lille grisen som tappat trynet i vinterkylan.

 

Trynet är nu pålimmat och hon står precis och trycker fast det.

Grisen är räddad.

Barnen har täljt en hel del på sista tiden. Ett typiskt vårtecken.

När jag krattade nyss kan ni ju gissa att jag skrek rakt ut när jag krattade fram detta!!!!!!

Jag skyndade mig in för att kolla alla barnens fingrar. Alla satt kvar. 

Såg att Mannen saknade sitt pekfinger, men det verkade inte bekymra honom nämnvärt. 

Så jag fortsatte kratta. Lade fingret i frysen ifall han kommer på att han saknar det.

Nu ska fyrabarnsmamman ta sig en välbehövlig femminuters ryggläge. 


 
 
Dalslundskan

Dalslundskan

19 maj 2009 19:44

Hej hej!!
Vill först tacka för en inspirerande blogg!! Har läst ett tag men ska ge mig till känna nu!! =)

Jag blev impad av att ni har så många innerfönster! Jag tycker det är ett pyssel med de få 3 st gamla vi har kvar!! Men gediget är det!!

Härligt att va ute och greja den här tiden!! Tog mig en tur runt "domänerna" och kollade in häggen (att vi hade såå många har jag aldrig upptäckt!!) Snart slår liljekonvaljen ut och jag längtar!! =)
Nice med fingret förresten! ;-)

Ser fram emot fortsatt läsning!

http://dalslundskan.blogg.se

 
Ingen bild

Stora E

19 maj 2009 19:57

Guuuuuuuuuuuuuuuuuuuuud vad äckligt!

;)

 
Lisa

Lisa

19 maj 2009 20:36

Uuuh! Äckligt värre. Som en b skräckis!

http://pinkfriday

 
Lycke

Lycke

19 maj 2009 21:12

Tack goa du för ett gott skratt ända från tårna...det värmde, mvhahahahaha...vad bra att han mår bra ändå mannen...och du är allt värd lite ryggläge du! Finfin ampel, och vad skönt att få in all vårluften i huset...trist bara att det blev lite mulet, men eg inte, behöver få bort det sista av förkylningen...känner mig faktiskt bättre idag...

Kramhögar Lycke

http://till-vidas-ara.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Bagarberta

19 maj 2009 21:16

Kul att hitta den i frysen :D

 
Mynta

Mynta

19 maj 2009 22:01

Jaha - och här var ju allt normalt som vanligt...
Grisar utan trynen och avtäljda fingrar(hör banjomusiken från "Den sista färden" i bakgrunden medan jag skriver detta...).

Tror jag måste fara norröver och rädda Scoooby. Hem till oss.
Gräddbullen här hemma blir alldeles till sig i trasorna över att se honom på bild! Viiilken snögging!! Riktiga centerfolds-poser!!
SMACK!!!

MITT på nosen!

http://livetenligtmynta.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Persil,ja

19 maj 2009 22:13

Dalslundskan: Och jag kom på att jag glömt två! Jo, vi har en del pyssel. Det blir ju varmt av dem så man sätter in dem med glädje på hösten trots att de känns hemska nu på våren. Ska kika in hos dig sen! :D

StoraE: Hehehehe!!!

Lisa: Nästan lika äxkligt som pinnarna i din näsa! :D

Lycke: Skönt att det är på väg bort! Jo, de lovade regn, blä! vill ha sommar och sol för eeeevigt!!! Måste gå ut och ta in ett täcke jag glömt i soffan!

Bagaraberta: Jo, jag la den i köttfärsen. ;D

Mynta; Här är HELT normalläge! Jag tror Scooby skulle falla som en kägla för gräddbullen, fast han faller för ALLA killar och tjejer, men det behöver du inte säga till gräddbullen. Han är väldigt lättförälskad...

 
maloppa

maloppa

19 maj 2009 22:39

Grisar som tappar trynen och män som tappar fingrar, verkar gå vilt till där ute i Bensbyn....*fniss*
Visst är pomsi superstilig, tror min springertjej skulle gilla honom helskarpt om de fick träffas. Idag har hon hjälpt mig valla kaninen som smet ute, hon var jätteduktig och vi fick faktiskt fångat in henne tillslut.
Härligt att se att våren kommit till er oxå, när jag vaknade efter nattpasset idag satte jag mit ute på altanen o åt frukost, det är livskvalitet det!!

http://maloppas.tradgardsblogg.se

 
Ingen bild

Linda

19 maj 2009 22:50

Hujedanmej....det tog ett tag innan jag fattade galoppen...
Tänkte, "Varför la hon fingret i frysen?? Hm... ja, det kanske ha nåt med syretillförsel och blodkärl, undrar om jag inte sett det på E.R ...stackars hennes man, det måste ha gjort ont! "
Ropade på "hubbyn " och visade honom bilden och då tittade han på mig som om jag vore skvatt galen...." Bloody hell Linda, don´t you get it??? It´s a f-ing joke ....hahahaha "

Kul jul...very f u n n y
Och det som inte ens e måndag idag... *suck*

Tack för en fantastisk blogg!!
( fingret till trots )

Kramar

KalmarLinda

 
Ingen bild

Katarina

19 maj 2009 23:04

Haahahaaa...underbart!Påminner mig om historien om killen som klippte gräsmattan å klippte av sig stortån, som otuuurligt nog sköt iväg upp å sköt ut ögat. Men den ska naturligtvis berättas av eng. skådisen Stephen Fry. :]

 
Annica

Annica

20 maj 2009 07:30

Nämen lille grisen! Den såg ju för rolig ut utan tryne! =)
Fotot på fingret, ja! "Whaaaaa!" Blev min reaktion... "Jaha... det var på skoj!"

http://annicapannicka.bloggagratis.se

 
Gry

Gry

20 maj 2009 07:52

Iiiihhhhh! Vilka skojare, haha.. Skitäckligt fynd du gjorde där under krattningen. Avskräckande, skulle jag säga;-)

Jobbig ställning för grisen, det där. Hoppas du har ställt rätt honom igen så inte allt blodet har runnit ner i trynet!!

Pussis

http://www.nyagry.blogspot.com

 
Cattis

Cattis

20 maj 2009 08:06

Hahahahahahahaha....fyyyyyyyy vad äckligt!!! =O
Och snyggidoo....*fniss* men det passar en sån stilig herre som er voffsing!
Kram!

http://www.kathis.blogg.se

 
susanne

susanne

20 maj 2009 09:07

så fint! själv har jag slutat ta bort vinterfönstren.. det håller värmen borta innomhus har jag insett! sen har jag i varje rum ett öpningsbart fönster jag kan öppna vinter fönstren mot sommarn :)

http://supermamman.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Persil,ja

20 maj 2009 09:15

Maloppa: Ja, det är livskvalitet med att fika ute!!!
Kanske ska vi träffas och göra små springerdoodlar? :D Pommac vill säkert! hahahahaha!!!

Linda: Bloody hell Linda, don´t you get it??? It´s a f-ing joke!!! hahaha! Kul att du gick på det!!!! hahaha! FÖRLÅT! ;D

Katarina: Det värsta är väl att det kan hända.;D

Annica: Härligt att det skrämdes. Det behövs i vardagen ibland. Lite småskräck...hehehe
Fast de flesta såg nog att det var fejk...

Gry: Jo, lille grisen har fått komma upp nu. Och trynet är på plats.Hon blev snyggidoo!

Cattis: Javisst passar det bra på honom, med snofsnäsduk och allt. (vita håret på den i övrigt svarta pälsen påminner mig om en frack med snobbnäsduk)

Susanne: Jag kommer alltid att ta bort våra för att jag älskar att kunna höra fåglarna genom rutorna. Det är så mysigt. Och så är det så härligt att få stora djupa fönsternischer!





 
Nadja-Tokiga familjen

Nadja-Tokiga familjen

20 maj 2009 09:37

Eee....
Vem kommer fingrarna ifrån? Att grisen tappar ett tryne är väl okej, du vet ju vilket svin som trynet ska sitta på ;D Men vem är det som saknar fingret? Om det hade varit en tumme ändå! Många brukar gå runt med tummar i rumpan och kanske hade det kunnat vara någon som fick "tummen ur"...

Ja, ja, jag bara undrar... *hehe*

http://tokiga-familjen.blogspot.com

 
Nelliesmamma

Nelliesmamma

20 maj 2009 22:29

Gillar helt klart HUNDEN och även finger-historien såklart. Men kolla gärna min voffsing!!! En Bouvier minsann. Jag försökte gissa på din - men kan inte riktigt. För lurvig för Bouvier och för stor för Puli. Vad kan den va???

http://nelliesmamma.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Persilja - 2 september 2009 15:42

HÄR finns jag nu!   Om ni vill komma i kontakt med mig under min SkönaHem period går det bra att mejla på persiljekvist@gmail.com   Jag vet att det känns konstigt med den nya bloggen, men ni måste orka vänja om er! Tänk på mig som måste skriva och v...

Av Persilja - 1 september 2009 21:13

Vet ni, mina kära läsare, att nu är det mitt sista inlägg här på denna blogg. Jag ska nämligen flytta!!!   I våras fick jag frågan om jag ville prova blogga hos Sköna Hem och frågan kom precis när jag hade en inspirationssvacka så jag tackade ja på ...

Av Persilja - 31 augusti 2009 10:09

Idag blir det en bildkavalkad. Mitt bildsinne är starkare vissa dagar. Jag går med en bildblick och tittar på mitt liv. Ser vackra vyer överallt. Totalt pmsfri så att säga. Allt är vackert, till och med stök... En underbar sjuka!    Tvätt som inte s...

Av Persilja - 30 augusti 2009 20:37

Jag har syhörna i vardagsrummet, nu igen. Jag har valsat runt i hela huset för att åter landa ungefär där jag började som nyinflyttad. Nu ska jag försöka bli kvar där. Åtminstone tills vi renoverar vardagsrummet. Det är verkligen konstigt hur man ka...

Av Persilja - 29 augusti 2009 21:57

Nu kan man se min Man på bild. Hämta förstoringsglaset Tant Grön. Och Grattis på FÖDELSEDAGEN! (Kanske var det igår, men i efterskott i så fall.)   ...

Presentation

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6
7
8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26
27
28 29
30
31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards