Direktlänk till inlägg 27 februari 2009

Bloggtips!

Av Persilja - 27 februari 2009 11:45

Vill göra reklam återigen för en jättebra matblogg. Där får man massor av underbara recept och härliga bilder och dessutom kloka råd.

Passa på att läsa hennes inlägg om Becel och deras lurendrejerier. 

Jag har inte köpt Becel på många många år för att vi hade en man i Kiruna som kämpade mot deras vilseledande reklam. Han lyckades få mig helt övertygad om att det är bättre för människan att äta vanligt smör och grädde istället för de kemiskt laddade lightprodukterna. Sen många år är Milda, Becel, Lätta och annat dravel bojkottat på vårt matbord. Och vi är varken fetare eller sjukare än för tio år sen, som de skrämdes med. Snarare tvärtom.

Jag försöker alltid sträva efter att det vi ska äta är så rent som möjligt. Rent från kemikalier.




 
 
Charlotte

Charlotte

27 februari 2009 12:43

Hur har du lyckats få bort det ur ditt hushåll? Min make trots att han är NATURVETARE så TROR han på företagen och deras lurendrejeri! Han menar att den mat jag köper är farligare, han till och med TROR att köpt bröd är nyttigare eftersom det har tillsatser.. jag hoppas han driver med mig. Vad skulle du sagt eller gjort om din make var sån? Han förespråkar lättprodukter, jag bojkottar dem sedan flera år. Jag är helt övertygad om att sötningsmedel i maten var boven som orsakade näsblod hos min yngsta son under hela hans uppväxt. Sedan jag tog bort alla varor med sötningsmedel har han inte blött näsblod en enda gång. Jag hittade en blogg idag som handlar om lurendrejeriet i vår mat: http://livetsomar.blogspot.com/ kolla denna! Vi är inte ensamma om att tycka till, är inte det skönt så säg. Vanlig naturlig mat kan man inte bli sjuk av det tror i alla fall jag. Vi får stå på oss!!

http://charlottas.bloggagratis.se

 
Helena_v

Helena_v

27 februari 2009 23:57

Puss på dig Persilja =D

Charlotte! När jag läste om hur de tillverkade margarin var det en lätt sak att hålla mig ifrån det. Jag skulle inte bjuda min värsta ovän margarin. Jag ska kolla in ditt blogtips, tack.

http://blogg.passagen.se/fettbramat

 
susanne

susanne

28 februari 2009 06:10

MAT ska vara ren rena produkter är bäst för oss. jag som du kör med allt jag kan hitta som är rent,
har man inte läst
"den hemilga kocken" och "äkta vara" bör man göra det.
bara konsten att köpa bröd man tror är bröd ger en shock!!!!

http://supermamman.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Persilja - 2 september 2009 15:42

HÄR finns jag nu!   Om ni vill komma i kontakt med mig under min SkönaHem period går det bra att mejla på persiljekvist@gmail.com   Jag vet att det känns konstigt med den nya bloggen, men ni måste orka vänja om er! Tänk på mig som måste skriva och v...

Av Persilja - 1 september 2009 21:13

Vet ni, mina kära läsare, att nu är det mitt sista inlägg här på denna blogg. Jag ska nämligen flytta!!!   I våras fick jag frågan om jag ville prova blogga hos Sköna Hem och frågan kom precis när jag hade en inspirationssvacka så jag tackade ja på ...

Av Persilja - 31 augusti 2009 10:09

Idag blir det en bildkavalkad. Mitt bildsinne är starkare vissa dagar. Jag går med en bildblick och tittar på mitt liv. Ser vackra vyer överallt. Totalt pmsfri så att säga. Allt är vackert, till och med stök... En underbar sjuka!    Tvätt som inte s...

Av Persilja - 30 augusti 2009 20:37

Jag har syhörna i vardagsrummet, nu igen. Jag har valsat runt i hela huset för att åter landa ungefär där jag började som nyinflyttad. Nu ska jag försöka bli kvar där. Åtminstone tills vi renoverar vardagsrummet. Det är verkligen konstigt hur man ka...

Av Persilja - 29 augusti 2009 21:57

Nu kan man se min Man på bild. Hämta förstoringsglaset Tant Grön. Och Grattis på FÖDELSEDAGEN! (Kanske var det igår, men i efterskott i så fall.)   ...

Presentation

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10
11
12 13 14 15
16 17 18 19 20
21
22
23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards