Direktlänk till inlägg 25 januari 2009

Lite inspiration!

Av Persilja - 25 januari 2009 23:00

Jag hoppas att det som inspirerar mig inspirerar andra. Jag har hittat några bilder från olika adresser på nätet som fyller på min inspiration.

Härliga korgar i trappen!En skitmysig soffa med en cool svart vägg och ett underbart rött linoleumgolv.

 

Samma fina golv men nu nära en rosa vägg. Så utomordentligt skön känsla detta ger mig!


Ni missade väl inte taket!!!

Här kollar man nog mest på golvet. Så vacker matta!!! Och härlig blandning på färgerna på möblerna och dörren.

Wuuunderbar!!!

Jag hoppas all inspiration räcker till mitt utomordentligt tråkiga storprojekt att måla trappväggar ända upp till taket. Vi har öppet mellan våningarna så det är mycket panel att måla. Först ska det skuras med målartvätt, sen kvistlackas (krääktråkigt)  och sen målas med linoljefärg.

Giv mig styrka!

 
 
Ingen bild

Sessan

25 januari 2009 23:25

Gud vilken härlig oas till blogg du har!!

me like ;D

Ha en fin vecka & hälsningar från Sessan & Co i Oslo

 
Tant Grön

Tant Grön

25 januari 2009 23:37

Väldigt inspirerande! Den blommiga mattan vill jag ha, ha, ha!!!

http://valkommenhemtilltantgron.bloggagratis.se

 
susanne

susanne

26 januari 2009 06:38

mmmmm den trappen den trappen så snyggt! det gillade jag skarpt vi kommer behöva renovera våran.. ett måste den håller på släppa--- men min blir inte vit ...för mycket städning..runt om ok..men alla dammråttorna..
men det var så fräckt med alla färglada kassar!barnrummet var coolt mattan ja mycket vacker mycket!

http://supermamman.bloggagratis.se

 
rosalucia

rosalucia

26 januari 2009 08:28

Trappan med alla färgglada "korgar! var helt suverän!!! Såå fin.

http://rosalucia.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Gry

26 januari 2009 09:13

Sköna färger. En vitamininjektion som jag kan behöva nu när jag försöker koppla in bredbandstelefonin... Hatar manualer! Funkar inget vidare, men skam den som ger sig ;-)

Kram

 
jessica

jessica

26 januari 2009 10:07

Oh, vilka fina bilder. Just nu suger jag åt mig - åt mig.

http://www.livetsomfamilj.blogspot.com

 
Ingen bild

maria

26 januari 2009 10:54

vilka härliga bilder du får tag på.
den trappan vill jag haaaa! nu har jag ju ingen trapp hemma
men ändå.
kram

 
kardemomme

kardemomme

26 januari 2009 15:42

Det var så lekkert med den hvite trappegangen og alle de fargeglade kurvene..
Jeg har så lyst til å male trappetrinnene her hvite men det blir en stor jobb å holde familie og katter unna trappa mens det tørker..Får vente til sommeren slik at det er lettere å gå rundt huset :)

http://husetvedbekken

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Persilja - 2 september 2009 15:42

HÄR finns jag nu!   Om ni vill komma i kontakt med mig under min SkönaHem period går det bra att mejla på persiljekvist@gmail.com   Jag vet att det känns konstigt med den nya bloggen, men ni måste orka vänja om er! Tänk på mig som måste skriva och v...

Av Persilja - 1 september 2009 21:13

Vet ni, mina kära läsare, att nu är det mitt sista inlägg här på denna blogg. Jag ska nämligen flytta!!!   I våras fick jag frågan om jag ville prova blogga hos Sköna Hem och frågan kom precis när jag hade en inspirationssvacka så jag tackade ja på ...

Av Persilja - 31 augusti 2009 10:09

Idag blir det en bildkavalkad. Mitt bildsinne är starkare vissa dagar. Jag går med en bildblick och tittar på mitt liv. Ser vackra vyer överallt. Totalt pmsfri så att säga. Allt är vackert, till och med stök... En underbar sjuka!    Tvätt som inte s...

Av Persilja - 30 augusti 2009 20:37

Jag har syhörna i vardagsrummet, nu igen. Jag har valsat runt i hela huset för att åter landa ungefär där jag började som nyinflyttad. Nu ska jag försöka bli kvar där. Åtminstone tills vi renoverar vardagsrummet. Det är verkligen konstigt hur man ka...

Av Persilja - 29 augusti 2009 21:57

Nu kan man se min Man på bild. Hämta förstoringsglaset Tant Grön. Och Grattis på FÖDELSEDAGEN! (Kanske var det igår, men i efterskott i så fall.)   ...

Presentation

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19
20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards