Direktlänk till inlägg 9 december 2008

Grön betong!!!!!!

Av Persilja - 9 december 2008 22:20

Så konstigt!

Vi har fem användare på datorn och problemet med färgerna blev bara på en av användarna. Min.

Skönt! Och mysko.

Nåväl, alla andra funkar ju så nu får jag försöka kopiera över bildmapparna till en ny avändare.

Idag har jag och maken tagit en låååång promenad genom skogen och mötte då en pampig älg. Häftigt! Pommac spårade ivrigt efter älgen men hade nosen i backen så han missade den. Han glömde titta upp.

Här är kallt igen.

(Tickticktick.)

I brist på egna bilder sökte jag några inspirerande bilder på barnrum.

Det här kallar jag inspirerande!

Precis så här har jag funderat på att tapetsera. Lapp på lapp i en enda röra. På en begränsad yta av en vägg. Så coolt!

Hittade en cool lampa också.Så tuff!

(Bilder från BoBedre.dk.)

Köksrenoveringen som kom av sig får förstås avvakta tills efter jul. Det är bra för då kan man fundera mera.

Jag funderar nu starkt på betongbänkskivor.

Det är så himla snyggt!!!

Och så kan man få det i färg. Gissa vilken av nedanstående färger jag skulle vilja ha?

Japp! Den andra gröna, den gröna till höger alltså. Så vacker färg!!!

Tänk betong, ljuvliga yta och så i en sån ljuvlig färg!!!

AAAaaaaaaaa! Dröm! Dröm!

 
 
Cel'Dara

Cel'Dara

9 december 2008 23:03

Det låter onekligen coolt med betong som bänkskiva. Men är det inte svårt att hålla rent? Är det lixom inte lite poröst?

http://celdara.blogspot.com

 
Ingen bild

Persilja

10 december 2008 06:39

Cel´dara: Som jag förstått oljar man in den precis som en träskiva.

 
Losarinas mor

Losarinas mor

10 december 2008 07:47

Computere er mystiske :-)
Den der lampe er så sej ! :-) Der "vokser" blade på :-)

http://wwwkrlighedsagdelosarinasmor.blogspot.com

 
strikkelise

strikkelise

10 december 2008 10:43

Så du på Äntligen hemma i går hvordan de laget en vinduskarm/fönsterbräda i betong? Lekkert!

http://strikkelise.blogspot.com

 
funkismamman

funkismamman

10 december 2008 10:50

Åh, den där ihoplappade tapetbitarna var i min smak. Något för Villa Funkis. :)

http://www.funkisfamiljen.blogspot.com

 
Ingen bild

Persilja

10 december 2008 11:10

Losarinas Mor: Snygg, visst!

Strikkelise: JA, jag gjorde ju det och kom ihåg min fabläss för betong!

Funkismamman: Ja, visst är det läckert.

 
Lisan

Lisan

10 december 2008 11:22

Jamen visst är det snyggt. Fast jag gillar den grå bäst. Är väl lite tråkig...

Vet du var det kostar om man vill köpa färdiga eller tänkte ni göra egna?

Ha det bra!

http://www.grisstian.blogspot.com

 
Ingen bild

Camilla

10 december 2008 18:21

Tjohoo! Ja jag håller med om våra stilar, jag verkligen älskar allt du visar här på bloggen, snart, när jag riktigt greppat klorna om inredningen här hemma då kommer det inte finnas något som inte går i färg ;)
Riktigt snyggt det där med väggen med olika tapeter, i love it.. Skulle bra gärna ersätta den trista svarta väggen bakom tvn med den! Det är skönt att höra att du är lika gammal som mor min för det får mig att förstå att man aldrig behöver sluta med den härligt "barnsliga" stilen, den är underbar och vill inte vara utan den. Världen kan kännas så dyster och hemsk ibland så när man kommer hem vill man känna glädje och samla ny energi, och det får man ju av färger, fina färger, starka färger! Förstog på en gång att det var den gröna skivan du ville ha, kanske inte helt svårtippat :p Ha det super

 
rosalucia

rosalucia

10 december 2008 18:42

Det skulle vara jättesnyggt med grön betong!!! Men undrar hur porslinet mår som "klonkas" ner på den varje dag? Funkar det...tror du?

http://rosalucia.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Persilja

10 december 2008 18:47

Lisan: Grått är också snyggt!!! Inte tråkigt. Eller jo, om man nu bara blandar det med vitt, svart och beige... Vi tänkte (jag tänkte) att vi skulle göra egna. Maken är inte informerad om våra planer ännu! :D

Camilla: Jag känner samma. Kommer jag hem till mainstream hem som är som en möbelkatalog med skinn och ek och svart, vitt och kaffelatte då dras som en mörk blöt filt över mig....

 
Ingen bild

Persilja

10 december 2008 18:49

Rosalucia: Täntke inte på det. Varför skulle du vara så praktisk! :( Får nog med min klumpighet skaffa gummibänkskivor...Eller gummiporslin... hahaha!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Persilja - 2 september 2009 15:42

HÄR finns jag nu!   Om ni vill komma i kontakt med mig under min SkönaHem period går det bra att mejla på persiljekvist@gmail.com   Jag vet att det känns konstigt med den nya bloggen, men ni måste orka vänja om er! Tänk på mig som måste skriva och v...

Av Persilja - 1 september 2009 21:13

Vet ni, mina kära läsare, att nu är det mitt sista inlägg här på denna blogg. Jag ska nämligen flytta!!!   I våras fick jag frågan om jag ville prova blogga hos Sköna Hem och frågan kom precis när jag hade en inspirationssvacka så jag tackade ja på ...

Av Persilja - 31 augusti 2009 10:09

Idag blir det en bildkavalkad. Mitt bildsinne är starkare vissa dagar. Jag går med en bildblick och tittar på mitt liv. Ser vackra vyer överallt. Totalt pmsfri så att säga. Allt är vackert, till och med stök... En underbar sjuka!    Tvätt som inte s...

Av Persilja - 30 augusti 2009 20:37

Jag har syhörna i vardagsrummet, nu igen. Jag har valsat runt i hela huset för att åter landa ungefär där jag började som nyinflyttad. Nu ska jag försöka bli kvar där. Åtminstone tills vi renoverar vardagsrummet. Det är verkligen konstigt hur man ka...

Av Persilja - 29 augusti 2009 21:57

Nu kan man se min Man på bild. Hämta förstoringsglaset Tant Grön. Och Grattis på FÖDELSEDAGEN! (Kanske var det igår, men i efterskott i så fall.)   ...

Presentation

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18
19
20 21
22
23 24 25
26
27 28
29 30 31
<<< December 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards