Direktlänk till inlägg 4 december 2008

Fånig lista...

Av Persilja - 4 december 2008 08:45

Julen närmar sig med stormsteg. I vanlig ordning har jag inget klart och inga planer. Ännu. Det är alldeles för långt till jul. Haha!

Men jag borde.

Så nu ska jag försöka mig på att lista mina borden.

1. Baka pepparkakor. Eventuellt göra degen idag?

2. Fundera på julmaten. Med lågt GI...Inte så svårt kring jul faktiskt.     Bästa tipset  är att kika in hos Fettbramat

3. Fundera ut och köpa julklappar till barnen och släktingar. Måste börja NU!

4. Sy något nytt till Luciadagen då jag lovat stå i en lokal och sälja.(Samt leta fram dotterns luckiakläder i tid inför skolans eventuella luciafirande.)

5. Julkort/julbrev.

6. Meddela släktingar barnens önskningar.

7. Städa/röja/sanera huset inför julkalasen.

8.Få upp några fler ljusslingor ute. Har bara lyckats få upp i växthuset och tänt en som redan hängde i ett träd (aldrig nedtagen). Få fram tomten som lyser som barnen älskar trots att de är STORA (större) nu.

9. Helrenovera mig, fila fötter, epilera benen,  eventuellt slinga/tona håret inför alla julkalas.(Man vill ju KÄNNA sig helrenoverad. Typ förr i tidens julbad.)

10. Situpsa bort magen.  (Hinner nog inte det.)

Ja, det var väl allt...?

Eller?





 
 
Ingen bild

Annika

4 december 2008 12:34

Hej
kan jag svara här i din blogg?
Detta är ett test bara
Hej från Annika

 
Ingen bild

Annika

4 december 2008 13:04

Ja, det gick!!!
Är på ett riktigt toppenhumör efter att ha öppnat posten idag...den fina halsduken är sååå läcker, springer runt som ett barn här hemma. Tack även för hjärtat. Den hänger på altandörren i köket!
Tusen tack, you made my day.
Annika

 
Hei

Hei

4 december 2008 13:26

hei kjempefin sida.viltipsa om min en gratis datingsida.kram

http://www.datingbaren.com

 
Mamma Mia

Mamma Mia

4 december 2008 14:02

Om du inte hinner ufylla nr 10 så finns det fina gördlar. (det har jag redan)
Kram från Mamma Mia

http://www.undermiastrappa.blogg.se

 
Ingen bild

Persil,ja

4 december 2008 15:06

Annika: Yeah!Det funkar!!! Vad skoj att du blev så glad! Gläder mig i sin tur!!!

Mammamia: Smart!!! :D

 
Synne.

Synne.

4 december 2008 17:27

Idag var jag med dig och Pommac på promenad. Vackra snöklädda granar och sjön.
En härligt uppfriskande tur måste jag säga.
Tack för den :D

Ditt kök hade gärna fått vara mitt kök.
Ska vi byta.
Så nu blir det ombyggnad i hemmet, lagom till jul hehe.
Det blir nog bra när det blir klart.
Undrar om du kan höra av dig till mig på min mail. Har nått jag vill ge dig. Men behöver veta vart jag ska sända det.
Ha nu en fin torsdagskväll.
Kramen Synne.

http://nabolandet.blogspot.com

 
Ingen bild

Stora E

4 december 2008 18:02

Paketet var en fröjd att få! Väskan är jättefin och hjärtat fantastiskt!

Tuuuuuuusen tack rara du!

MEN det fanns ingen Persilja-etikett på väskan... ;(
(Jag hade nämligen sett fram emot att äga en sådan, men förstår såklart ifall det inte finns på allt du gör. )

 
Ingen bild

Ellen

4 december 2008 19:11

Julegaver til barna? Her er en god ide som funker til både bursdag og jul til egne og andres barn, og voksne med:

En gavekiste!!

Siden vi bor på en øy i havet og det ikke alltid er så lett å komme seg til byen, så har vi en kiste på loftet med gaver for alle tilfeller. Innkjøpt på reiser, på salg, på Fretex (=Myrorna?) osv. Og nå er det snart jul, og jeg letter på lokket og ut kommer gavene nesten av seg selv!!

Ellers lager vi alltid fotokalender til slekta hvert år. Det er en hit!!!

Lykke til!! :)))

 
Ingen bild

Persilja

4 december 2008 19:52

Synne: Oj då. Nyfiken i en strut...blev jag.
Jag mejlar snart.

Stora E: Men har jag blivit helt senil eller! Klart det ska vara en Persiljeetikett, SÄRSKILT när väskan ska bäras runt i Kiruna! :D
Jag postar OMG! (Kan du sy fast själv? F´låt! Det är första gången det har hänt faktiskt!

Ellen: jA! Fotoalmananacka har vi kört sedan 1997! Stark tradition! Bra förslag med kistan, fast jag skulle nog råka ge bort allt i förskott. Det är problemet! :D

 
Ingen bild

Stora E

4 december 2008 20:38

Självklart syr jag fast den - väl synlig!

Tackar och bockar.

 
Tove

Tove

4 december 2008 21:19

Desember er søren meg en travel måned... Og nummer 9 på lista de er det jeg har mest lyst til å gjøre selv også, men med unger ( og du har fire!), jobb og hus er det sjelden tid til slikt.
Og du, du burde kjøpe pepperkakedeig, det skal garantert jeg gjøre i år, og heller bake hvite kakemenn ( minst trippelporsjon!).
Lykke til med forberedelsen! Og selv om det ser mørkt ut til tider, rekker vi som regel det meste likevel:)

http://lykkeoglykkeliten.blogspot.com

 
trollpackan kvastar in!

trollpackan kvastar in!

4 december 2008 22:17

Oj! Det låter som ett fullspäckat schema!
Själv tänker jag ta det lugnt;) Få klappar, lagom städat, lagom med julmat...dvs det blir skinka, sedan fixar vi annan mat...jag ser julen som semester , det är ju extra långledigt. Jag tränar ju året om, spelar ingen roll om det är jul eller sommarsemester;)alltid "fit for fight"..nej, det blir skönt faktiskt och jag ser fram emot det!
Ha en skön torsdagkväll!

http://trollpackan

 
susanne

susanne

5 december 2008 06:40

huva jul listan ja.. hm jag insåg i går att vekligheten är i dag 5 dec.. och jag har ingen koll på läget... ja bara göra listan nu med måsten... kram!

http://supermamman.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Persilja - 2 september 2009 15:42

HÄR finns jag nu!   Om ni vill komma i kontakt med mig under min SkönaHem period går det bra att mejla på persiljekvist@gmail.com   Jag vet att det känns konstigt med den nya bloggen, men ni måste orka vänja om er! Tänk på mig som måste skriva och v...

Av Persilja - 1 september 2009 21:13

Vet ni, mina kära läsare, att nu är det mitt sista inlägg här på denna blogg. Jag ska nämligen flytta!!!   I våras fick jag frågan om jag ville prova blogga hos Sköna Hem och frågan kom precis när jag hade en inspirationssvacka så jag tackade ja på ...

Av Persilja - 31 augusti 2009 10:09

Idag blir det en bildkavalkad. Mitt bildsinne är starkare vissa dagar. Jag går med en bildblick och tittar på mitt liv. Ser vackra vyer överallt. Totalt pmsfri så att säga. Allt är vackert, till och med stök... En underbar sjuka!    Tvätt som inte s...

Av Persilja - 30 augusti 2009 20:37

Jag har syhörna i vardagsrummet, nu igen. Jag har valsat runt i hela huset för att åter landa ungefär där jag började som nyinflyttad. Nu ska jag försöka bli kvar där. Åtminstone tills vi renoverar vardagsrummet. Det är verkligen konstigt hur man ka...

Av Persilja - 29 augusti 2009 21:57

Nu kan man se min Man på bild. Hämta förstoringsglaset Tant Grön. Och Grattis på FÖDELSEDAGEN! (Kanske var det igår, men i efterskott i så fall.)   ...

Presentation

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18
19
20 21
22
23 24 25
26
27 28
29 30 31
<<< December 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards