Direktlänk till inlägg 12 november 2008

Rapport från pms-land.

Av Persilja - 12 november 2008 12:16

Har skrämt iväg maken på en (antar jag) lååååång ärenderunda. Han fick plötsligt väldigt många ärenden som måste göras. Arbetsron infann sig förmodligen inte med en morrande fru i bakhasorna.

Han hörde mig nog från sin arbetsplats när jag mumlande stod och sorterade tvätt som han vikt i högar. Mycket tvätt var det och irritationen växte eftersom. Tills slut står jag där och morrar över att tvätten är felvikt, (jag är vänsterhänt och viker tröjor med ärmarna till höger och maken viker med ärmarna till vänster.) Morrrrrr! VERKLIGEN något att starta ett världskrig över eller hur!!!!!!

Sen när jag kom till lakanshögen var de ju inte heller vikta som jag brukar. Morrelimorr.

Väl nere för att stapla in kläderna hade barnen rumlat runt i hyllorna så innan den rena tvätten kunde läggas i hyllorna var jag tvungen att vika om allt för att få plats. Vrååååååål!!!! Det var nästan så att jag kastade all omsorgsfullt omvikt tvätt i golvet.

Väl klar med tvätten grymtade jag runt med pmsglasögonen på mig och såg än det ena än det andra att morra över. Ibland är det som att jävulen far i mig för jag kan liksom inte hejda mig. Jag måste ut med humöret. 

Gnäll, satkäringsbeteende, mensmostergnat, irritation, ilska, raseriutbrott, tokfnatt och citronsura kommentarer, det präglar huset idag. Hoppas inte väggarna blir impregnerade för det är verkligen inte trevligt. Men vem fan har sagt att det ska vara trevligt???

Aldrig får jag så mycket gjort som dessa dagar. (Nåja, kvantitet kanske men ingen vidare kvalitet). 

Morr morr måste försöka ösa ur mig lite irritation nu innan barnen kommer hem. Jag skärper mig faktistkt (lite) inför dem. 

Det är som att doserna kommer i sjok. Ibland är det jämnt utspritt och jag blir bara lite lagom deppig, men denna gång har jag liksom fått en ÖVERDOS och jag måste försöka förbruka den snabbt, annars kanske jag blir utan min familj. 

De kanske säger upp sig!

Men ärligt talat skulle jag nog bara bli väldigt GLAD över det nu! 

Grrrrrr! Morrr!!!!!  Aaaaargggh!!!

Choklad!!!! 

Hit med choklad!!! Men ta på en handske annars kanske du blir biten!


 

 
 
Ingen bild

sofie

12 november 2008 14:18

Haha, jag kan inte undgå att skratta när jag läser det du skrivit. Det låter som JAG fast utan pms; Helt hysterisk över minsta lilla fel. Du ska bara höra mig när jag bakar, livrädd över att något ska gå fel vill jag inte ha NÅGON runt omkring som kan råka göra att fel dl mjöl hamnar i kakan. (Jag hoppas du vet att bakning är på liv och död, va?)
Ta hand om dig!

 
/B

/B

12 november 2008 15:37

Jaaa tack, mer choklad till PMS-mostrarna!
/B - på dag 27 i cykeln ...
;-)

http://lyckligagatans.blogg.se

 
Ingen bild

Persilaj

12 november 2008 17:04

Sofie: Gudskelov är jag rätt snäll mellan varven! Och glad. OCh faktiskt inte ett dugg petig. :D

B: Lyllo dig som har så lång cykel. Min är på 21 dar så var tredje vecka är det dags...

 
Dockmamman

Dockmamman

12 november 2008 19:59

Ops!

Jag har massvis med choklad och dubbla handskar *Ler*

Det är tur att man inte har PMS alla veckor *Skratt*

Undra om det skulle vara bättre att byta med männen och ha skägg istället, undra om de vill byta med oss?

http://stickmonster.bloggagratis.se

 
Kaspara

Kaspara

12 november 2008 20:56

Hei Persilja
Mannen er rømt til butikker, men du skremmer ikke meg!!!! Nå tror jeg du trenger en opp-piffer, så jeg sender deg en bit av det lilla blomstrete favorittstoffet ditt. Kan du gi meg adressen din så offentliggjør jeg ikke den kommentaren.Ha en fortsatt MORR og litt bra??? kveld! Klem fra Kaspara

http://kasparasregnbue.bloggagratis.se

 
Lisa

Lisa

13 november 2008 04:38

Oooo så sköönt det är att aldrig ha PMS... hehe!

http://mittlillahus.blogspot.com

 
Dockmamman

Dockmamman

13 november 2008 10:03

Kikar in och undrar hur det är idag... Hoppas att din PMS har börjat dala så det blir frid och fröjd i hemmet *Ler*

Ha det gott

http://stickmonster.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Persilja - 2 september 2009 15:42

HÄR finns jag nu!   Om ni vill komma i kontakt med mig under min SkönaHem period går det bra att mejla på persiljekvist@gmail.com   Jag vet att det känns konstigt med den nya bloggen, men ni måste orka vänja om er! Tänk på mig som måste skriva och v...

Av Persilja - 1 september 2009 21:13

Vet ni, mina kära läsare, att nu är det mitt sista inlägg här på denna blogg. Jag ska nämligen flytta!!!   I våras fick jag frågan om jag ville prova blogga hos Sköna Hem och frågan kom precis när jag hade en inspirationssvacka så jag tackade ja på ...

Av Persilja - 31 augusti 2009 10:09

Idag blir det en bildkavalkad. Mitt bildsinne är starkare vissa dagar. Jag går med en bildblick och tittar på mitt liv. Ser vackra vyer överallt. Totalt pmsfri så att säga. Allt är vackert, till och med stök... En underbar sjuka!    Tvätt som inte s...

Av Persilja - 30 augusti 2009 20:37

Jag har syhörna i vardagsrummet, nu igen. Jag har valsat runt i hela huset för att åter landa ungefär där jag började som nyinflyttad. Nu ska jag försöka bli kvar där. Åtminstone tills vi renoverar vardagsrummet. Det är verkligen konstigt hur man ka...

Av Persilja - 29 augusti 2009 21:57

Nu kan man se min Man på bild. Hämta förstoringsglaset Tant Grön. Och Grattis på FÖDELSEDAGEN! (Kanske var det igår, men i efterskott i så fall.)   ...

Presentation

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< November 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards