Direktlänk till inlägg 10 november 2008

Lekt inredningsfotograf!

Av Persilja - 10 november 2008 21:57

Gick runt med kameran och lekte inredningsfotograf. Perfekt då man kan visa vad man vill. Det är bara att vinkla undan stöket. För här är sååå stökigt! Men det ska jag inte visa nu. Började i dotterns rum.

Stökigt men mysigt. Syns att lek pågår. Gillar fortfarande gardinen jag fann på Röda korset till henne. Den kommer att hänga länge, särskilt som hennes älsklingsfärg är grönt.Här fotade jag utan blixt. Det är mysigt sken hos henne på kvällen.

Här är hennes klistermärkesskåp och hennes anslagstavla och hennes "finsakshylla".

Nedan hennes barbiehållare, som jag målat och tapetserat med omslagspapper och så en tygficka för diverse prylar.

 


Nu har inredningsforotgrafen gått in i köket. Kaos på arbetsbänken, men mitt i kaoset stod en ljustbricka.

Bricka från Indsika. På hyllan står muggar och burkar i en salig röra. Det börjar vara dags för en uppröjning på den öppna hyllan. Men först måste köket målas klart.Många muggar av olika slag...Några fina skärbrädor och underlägg och den lilla elefantbrickan kom med de där plastmattorna som jag fick efter många om och men från Ainred. Och kolla här är stjärnorna från Mynta. Visst är de fina ihop! Och jag har en lila också. Tror jag ska hänga dem tillsammans!

Avslutar med några gamla plåtburkar på min gamla blå nötta köksskåp.

Resten av kvällens foton tar jag en annan dag!

 
 
Andie

Andie

10 november 2008 22:40

Jag blir så glad när jag ser bilder från ditt kök, det är som en ren vitamininjektion!

http://www.upinmytree.wordpress.com

 
susanne

susanne

10 november 2008 22:57

blir aldeles lyrisk var gång man får dessa glimtar från ditt hem... ger sådan glädje...

http://supermamman.bloggagratis.se

 
MissC

MissC

10 november 2008 23:08

Wow vad du är fiffig & händig & härligt skapande!!! Blir jätte glad & inspirerad av dina foton och härliga mix!!!

//MissC

http://missc.bloggagratis.se

 
Synne.

Synne.

11 november 2008 06:23

Du är en riktig fargeklatt. Glad jag kommer och besöker dig för du är vitaminspruta de luxe.
Gillar dina gamla plåtburkar enormt.
Ha det gott.
Synne.

http://nabolandet.blogspot.com

 
Ingen bild

Persilaj

11 november 2008 06:46

Andie: Tack!

Susanne: Roligt!

Miss C: Thanx!!!

Synne: Vitaminspruta de luxe! Den var bra! :D

 
Ingen bild

Gry

11 november 2008 08:02

PIPPILOTTA ;-) ME LIKE!

KRAM

 
Ingen bild

Ansan

11 november 2008 08:05

Mysigt som vanligt, det är alltid lika spännande att kolla in dag för dag vad du har haft för dig och spana runt hur det ser ut hemma hos dig, inspirerande till tusen. Jag gillar oxå att leka inredningsfotograf;) man får bestämma själv vad som ska synas bland all röra.
Ha en bra dag!
Kram Ann

 
cecilia löfholm

cecilia löfholm

11 november 2008 08:48

Nu måste jag ju också sy en prylficka till min lilla son! Blev inspirerad av dina foton :-)
Älskar alla dina gamla och nya plåtburkar. Jag älskar sånt!
Kram cissi

http://zizzi-zizzi.blogspot.com

 
kardemomme

kardemomme

11 november 2008 10:14

Herlige, herlige bilder fra din datters rom! Jeg glemmer aldri at du malte den lille tallerkenhylla til Barbiedukkene..
Den er så fiin!! Herlige bilder fra kjøkkenhylla di også..Jeg elsker gamle kakebokser og kan aldri få nok av dem!!
I dag har jeg vært inne hos Skøna Hem og lagt inn bilder fra mitt hus..Vi skal sette opp en ny vegg mellom kjøkken og stue, samt lage ny dør fra stua til gangen..
Har funnet et par tapeter jeg ønsker meg til den nye veggen men de er så dyre..
Hadde vært fantastisk å vinne 5000,- til tapeter og maling, men når jeg ser hvilke leserhjem som har vunnet før ser jeg jo at det er mer konservative hjem med en mer "damete" stil..Jeg har en venninne som også gjerne vil være med så det kan nok dukke opp noen "norsker" etterhvert..
Superfine bilder du har lagt ut!! Jenny har også meldt seg på...med bilde fra kjøleskapet sitt hihi!!! Ha en fin dag :)

http://hustvedbekken

 
Ingen bild

Persilaj

11 november 2008 12:24

Gry: Go for it! Man trivs!

Ansan: Visst är det skoj!

Cecilia: Ja, sy!

Kardemomme: Bye bye 5000!!! Dumma dig! JAG behöver ju nya tapeter! ;C
Nåväl, du är förlåten. Förresten vi får kanske stryk av Jennys kylskåp! hihihi :D

 
T H E R R E fotoblogg

T H E R R E fotoblogg

11 november 2008 19:23

Kul att se, gillade stjäronarna väldigt mycket!

http://www.therre.blogg.se

 
Ingen bild

Eva

14 november 2008 10:13

Jag har precis hittat din blogg och gillar den skarpt!! Vilket fint hem!! Precis i min smak, varmt och välkomnande och dina bilder och idéer är så inspirerande :-) Jag undrar var har du hittat de prickiga kopparna som står på hyllan i köket? De är så söta.

 
Ingen bild

Persilaj

14 november 2008 10:42

Eva: De kommer från en butik här i Luleå som heter Fröken April. Ingen hemsida dock. Visst är de söta!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Persilja - 2 september 2009 15:42

HÄR finns jag nu!   Om ni vill komma i kontakt med mig under min SkönaHem period går det bra att mejla på persiljekvist@gmail.com   Jag vet att det känns konstigt med den nya bloggen, men ni måste orka vänja om er! Tänk på mig som måste skriva och v...

Av Persilja - 1 september 2009 21:13

Vet ni, mina kära läsare, att nu är det mitt sista inlägg här på denna blogg. Jag ska nämligen flytta!!!   I våras fick jag frågan om jag ville prova blogga hos Sköna Hem och frågan kom precis när jag hade en inspirationssvacka så jag tackade ja på ...

Av Persilja - 31 augusti 2009 10:09

Idag blir det en bildkavalkad. Mitt bildsinne är starkare vissa dagar. Jag går med en bildblick och tittar på mitt liv. Ser vackra vyer överallt. Totalt pmsfri så att säga. Allt är vackert, till och med stök... En underbar sjuka!    Tvätt som inte s...

Av Persilja - 30 augusti 2009 20:37

Jag har syhörna i vardagsrummet, nu igen. Jag har valsat runt i hela huset för att åter landa ungefär där jag började som nyinflyttad. Nu ska jag försöka bli kvar där. Åtminstone tills vi renoverar vardagsrummet. Det är verkligen konstigt hur man ka...

Av Persilja - 29 augusti 2009 21:57

Nu kan man se min Man på bild. Hämta förstoringsglaset Tant Grön. Och Grattis på FÖDELSEDAGEN! (Kanske var det igår, men i efterskott i så fall.)   ...

Presentation

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< November 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards