Direktlänk till inlägg 27 juni 2008

Några nya väskor.

Av Persilja - 27 juni 2008 21:42

Jag har sytt några väskor. Inte idag, inte igår, inte i förrgår, nej, före pms:et och allt det andra. Men jag fotade de idag.

Ser helt galen ut här också. (Maybe I´m going crazy for real???)

Det är väl sådär man ser ut när man ler och försöker visa att man inte alls har ont eller är deppad. Se så glad jag är!!!  (Mouhahaha) 

Nästa bild är mer sansad...

Och nästa också. 

Väskorna finns som vanligt på Persiljas Verkstad. Välkommen in om du har lust! 

 
 
Ingen bild

Lucia

27 juni 2008 22:33

Fina fina fina väskor..mmmm och va härligt du fått det i växthuset. Paprikorna ser ju gigantiska ut!! Va kul! Har själv aldrig odlat paprika. Stackars dig som har så ont:( Jag var vaken hela natten mot midsommarafton med en skarp smärta i sidan och var övertygad om att det var njursten. Ingen värktablett hjälpte, vetekudden lindrade något. Under dagen lättade det dock så midsommarafton kunde firas. Läste att man kunde ha njurgrus, så nu tror jag att det var det jag hade. Man är som vanligt sin egen bästa doktor hahahaha. Känner igen mig i det där att bättre stå ut med smärtan när man vet vad det är. Då kan man nästan vara lite martyr "uj uj här går jag med njursten, men ingen fara med mig inte"
Hoppas du mår bättre nu!
Många kramar//Lucia

 
Storeflittig

Storeflittig

27 juni 2008 22:42

Hallo hallo!!

Hvordan går det med dobbeltsykdommen? Hva i alle de dager er det som skjer da? Du kan jo ikke ha fått begge sykdommene, det henger jo ikke på et eneste greip:)

Det kan være tungt å ha dype daler. Men husk at de dype dalene også en verdifull del av livet:) selv om det kan være mye gjørme og annen tilfeldig grums liggende der nede.

STOR klem! Kule prikker!

http://flittiglisene.blogspot.com

 
Ingen bild

Sis

27 juni 2008 22:42

Du helt underbara människa som bjuder på dig själv! Man MÅSTE vara en aning galen annars är man ingen riktig konstnär!
Helt fantastiska väskor!!!

 
Ingen bild

Persilja

27 juni 2008 23:17

Lucia: Tack gulliga gulliga gulliga du! (Du läste väl svaret på din drömkommentar förresten?)
Jag har aldrig vetat vad njursten är eller hur det bör kännas, men nu när jag googlat på det låter det onekligen som det och någon livmoderinflammation kanske jag inte har, fast han hittade vita blodkroppar i provet från den...Nej, njurstensanfall tror jag på.Och orskak: Jag dricker alldeles för lite. Det är nog det! Både vin och vatten. Men ironiskt nog hade jag bestämt mig för att dricka vin i växthuset i helgen och köpte hem ett gott vin, tro fan om inte medicinen (antibiotikan) är ett preparat som funkar som antabus som ges till alkoholister för att de ska kunna avstå. Så j-a typiskt va! "Du kan inte dricka alkohol under de här vecorna. Bah! När jag för en gångs skull planerat in det! Så skönt det låter att kissa ut njurgrus! Din stackare! Skönt att det är över. Kram! Skicka upp lite värme nu! Sluta tjuvhåll på´n!

Storeflittig: Ja, det var nog en lustig doktor som hittade på så många symptom. Han tyckte nog att han skulle passa på när jag släpade mig dit! ;D Prickarna är en tapet som finns att köpa. Visst är den läcker!!! Vill ha. Ska ha!

Sis: Tack! Suger åt mig. Vill vara konstnär.
Är det Sis från därneröver, Myntasis alltså? Isåfall; sicket underbart hem du har, sicken konstnärlig ådra, sicken kreativitet. Blogg tack!!!!

Sis:

 
Johanna

Johanna

27 juni 2008 23:25

Ack, ack... två sjukdomar på en gång! Lika bra att ta dem samtidigt iofs, för efter varandra så blir det ju attans utdraget. Lika bra att se nåt positivt med det! ;)
Väskorna: Så fina, som vanligt! Ska strax in och spana ytterligare i Verkstan.
...och lyktorna, jag är säker på att de passar alldeles förträffligt i växthuset!

Ha en skön helg och krya på dig!
Kram.

http://pantarholmskajen.bloggagratis.se

 
Tant Grön

Tant Grön

27 juni 2008 23:30

Gud va jag älskar ditt hår!!! Väskorna är oxå fina förståss :-)

http://valkommenhemtilltantgron.bloggagratis.se

 
Synne

Synne

28 juni 2008 06:22

Läckra väskor som du visar...Hoppas det är bättre med pms idag..
Kram mig.

http://nabolandet.blogspot.com

 
Linda

Linda

28 juni 2008 08:28

Vilka underbara väskor du gör! Låter som att du haft det hemskt. Hoppas verkligen medicinen gör så att du mår bättre igen!! Det var väldigt roligt att hitta din sida också, kommer absolut att komma tillbaka :-).

http://levarlden.blogspot.com

 
maloppa

maloppa

28 juni 2008 10:52

Det är så härligt att se alla härliga kreationer du skapar, så uppiggande och läckra! Blir såååå inspirerad.
Njursten, stackars dig, hade njurbäckeninflammation för många år sedan och det gjorde fruktansvärt ont. Hoppas verkligen du blir bättre snart. Vin i växthuset låter som en mycket bra kur, god också. Blev jättemysigt med de nya lyktorna. Jag har ju en solskyddsduk i taket på mitt så det är lite svårt att hänga saker där när jag ska dra den fram o tillbaks men lite grejor på kanterna kan man alltid trixa in.
Krya på dig och ta det lugnt....

http://maloppas.tradgardsblogg.se

 
anki

anki

28 juni 2008 13:16

wow, vilka snygga väskor du har sytt. Den röda gillar jag bäst, den var skitsnygg. Håller utkik efter dig och pomsi när jag är i byn men ni syns aldrig till. Det skulle vara roligt att träffas. Ha det gott
Anki

http://hundgarden.zoomin.se

 
Mari

Mari

28 juni 2008 21:50

Nydelige veker som vanlig :) De kan kanskje henges over vognen som stelleveske også? Jeg har trålet igjennom noen gamle innlegg, og forelket meg i håndavtrykkene. Spør om vi ikke må kopiere dere der altå...blir du veldig sinna da??
Klem fra Mari

http://www.maris-fargerike.blogspot.com

 
Lisa

Lisa

28 juni 2008 23:44

Men du, lägg ägg, du är ju skitsnygg, vad snackar du om. Så där fin är jag inte ens då jag är som finast. Du är en naturlig skönhet! (ditt as) Och jag håller på att dö av avundsjuka på ditt underbara hår. Själv ska jag raka av mig mitt för det ser förjävligt ut. Och väskorna är skitsnygga de med!

http://mittlillahus.blogspot.com

 
sofie

sofie

29 juni 2008 02:27

JAG ÄLSKAR DEN ORANGE VÄSKAN! :) JÄTTEFIIIIN! Du är så duktig.

http://www.sojf.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Persilja

29 juni 2008 06:03

Johanna: Jag tror läkaren överdrev lite. Det är nog bara en sjuka! Tack för berömmet!

Tant Grön: Du kan få köpa håret för en ska vi säga tusenlapp. Långt eller kort??? ;D

Synne: Tack!

Linda: Dina stickkreationer är jättekul att se! Vilket flit!

Maloppa: Vårt växthustak är av vit plast så det behövs ingen solduk. Smart av gubben som byggde det!

Mari: Varsågod att kopiera! Det är vår allra allra finaste tavla! Jag använde akvarellpapper som jag sen tejpat ihop på baksidan.

Lisa: Haha! Det var länge sen jag kallade as! Me like it. Faller alltid för sånt! ;D Puss! (Ps Behåll håret är du snäll!) Älskar dina härliga kommentarer!

Sofie: Vad roligt!

 
Ingen bild

Persilja

29 juni 2008 06:12

Anki: ÄR befriad från dagspromenaderna mest hela tiden, skickar barnen på promenader. Däremot på kvällen kan jag ses med doggelito. Kom förbi vetja! Kaffepaus här ! Antar att du är på jobb i byn?

 
Maria

Maria

29 juni 2008 07:08

Superfina väskor...som alltid! Gillar den första allra bäst. Är det en kardemomme blomma på månne?

http://galtoroad

 
Nettan

Nettan

29 juni 2008 09:01

Åh , vilken härlig blog du har. Så mycket fina bilder och mycket att läsa. Fastnade verkligen här. Vilka fina väskor du syr. Och vilket underbart växthus. Ett så stort skulle jag vilja ha där jag kan sitta och sticka och titta på blommor och drömma mig bort. Jag har ett växthus men inte så stort, men jag får plats med tomater, gurkor, paprika och vinrankan i alla fall. Hoppas att pmsen gått över. Vet att det inte är kul har det själv men tycker att det blivit bättre med åren. Har lärt mig LITE att tygla mitt usla humör. Det var kul att jag hittade hit. Jag kommer hit fler gånger och hälsar på.

http://pysselnettan.blogspot.com

 
Ingen bild

Persilja

29 juni 2008 11:06

Maria: Japp! En äkta norsk kardemommeblomma!

Nettan: Måste ju genast kika in hos dig också.

 
Ingen bild

Sof

29 juni 2008 12:27

Ja! Jag hade en psykologikurs i tvåan och min lärare är fullkomligt såld på Mia Törnblom så vi fick i uppgift att skriva de där positiva sakerna varje dag. Vi fick tillochmed BOKEN att skriva i, (en grön liten bok). Det är en smart grej, jag måste nog ta upp det skrivandet igen. Som du säger, jag ska se till att jag får tag i någon bok av Mia nästa gång jag är på stan. Jag ska ut och rasta Nikko nu! Ha en bra dag!

 
Tant Grön

Tant Grön

29 juni 2008 16:10

Hej Persilja med det vackra håret som hon säljer för en tusing!

Jag har en utmaning till dig, kika in hos mig så får du se. Jag tyckte att den var svår, har nog ingen bra självinsikt???

http://valkommenhemtilltantgron.bloggagratis.se

 
kardemomme

kardemomme

7 juli 2008 21:14

Men oisann!!!! Jeg har jo gått glipp av dineinnlegg fra de siste dagene i forrige måned..Så bra at jeg fikk bladd langt nok ned...Nye kjempefine vesker!!!!! Alle elt nydelige og veldid DEG!!!! Den oransje ble jeg ekstra betatt av!!!!!! Og den blå også!!!! Og den øverste med hengepynt!!!! Altså helt umulig å bestemme hihi!!!! Du er forresten veldig vakker og kler dine vesker perfekt ;)

http://husetvedbekken

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Persilja - 2 september 2009 15:42

HÄR finns jag nu!   Om ni vill komma i kontakt med mig under min SkönaHem period går det bra att mejla på persiljekvist@gmail.com   Jag vet att det känns konstigt med den nya bloggen, men ni måste orka vänja om er! Tänk på mig som måste skriva och v...

Av Persilja - 1 september 2009 21:13

Vet ni, mina kära läsare, att nu är det mitt sista inlägg här på denna blogg. Jag ska nämligen flytta!!!   I våras fick jag frågan om jag ville prova blogga hos Sköna Hem och frågan kom precis när jag hade en inspirationssvacka så jag tackade ja på ...

Av Persilja - 31 augusti 2009 10:09

Idag blir det en bildkavalkad. Mitt bildsinne är starkare vissa dagar. Jag går med en bildblick och tittar på mitt liv. Ser vackra vyer överallt. Totalt pmsfri så att säga. Allt är vackert, till och med stök... En underbar sjuka!    Tvätt som inte s...

Av Persilja - 30 augusti 2009 20:37

Jag har syhörna i vardagsrummet, nu igen. Jag har valsat runt i hela huset för att åter landa ungefär där jag började som nyinflyttad. Nu ska jag försöka bli kvar där. Åtminstone tills vi renoverar vardagsrummet. Det är verkligen konstigt hur man ka...

Av Persilja - 29 augusti 2009 21:57

Nu kan man se min Man på bild. Hämta förstoringsglaset Tant Grön. Och Grattis på FÖDELSEDAGEN! (Kanske var det igår, men i efterskott i så fall.)   ...

Presentation

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19
20
21 22
23
24
25
26 27
28
29
30
<<< Juni 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards