Direktlänk till inlägg 2 februari 2008

Rundvandring i tjejmeckat.

Av Persilja - 2 februari 2008 17:29

Nu har vi varit på bio och sett Alvin & Gänget. Den var söt.

Den handlade om tre sjungande ekorrar...

Jag har nu hunnit lägga ut tre nya väskor. Här är en:

Det är min 11-åring som leker modefotograf och jag måste säga att han är duktig. Det är han som stajlar morsan och säger hur hon ska stå osv.

Idén med spegeln är hans också. (Den har varit hos glasmästarn.) Jag försökte säga att vi nog ska låta bli att visa framifrån men han framhärdade och det blev riktigt bra bilder. Man kan nästan tro att jag använt photoshop!

Hursomhelst är det ju väskan man ska se på!

På en del bilder som ligger på Verkstan avslöjar spegeln delar som inte är stajlade. (Haha! Kolla in mina fötter på nån bild. Det är de sockarna Pommac försökte slita av mig strax innan...)


Therre ville att jag skulle visa dotterns rum och jag hörsammar alltid en sådan begäran! Särskilt när hon har nystädat!

Väggen bakom har rivna tapeter. Vi ska tapetsera där...snart.

Dockskåpet är en favorit. Inne i det har hon möbler från Indiska varifrån även dockskåpet kommer ifrån. Jag önskade mig ett dockskåp hela min barndom (fick inget) och jag kunde inte låta bli att köpa detta till henne. I början var hon inte alls brydd. Men nu efter flera år är det hennes favorit. Hon möblerar och leker i det dagligen.

Den uppmärksamme kanske ser ett dockskåp till på bilden ovan. Det ska hon och jag måla och tapetsera och inreda snart. Det ska bli mycket fääääärg!!!!

Precis som Lucia har vi överallt där det gått bytt ut knoppar. Varför ha en tråkig brun knopp när det finns den ena vackrare än den andra på Indiska till exempel.

Sänghörnan har jag visat redan, men nu utan tösabit. Ja, det var en rundvandring i hennes rum. Vi har köpt färg till ett stort björkskåp som står i hennes rum. Jag funderade mellan vitt och turkos och hade bestämt mig för turkos. Hade dottern med mig då jag var på färgaffären för att blanda nyansen. Rajaturkos hade jag för min blick. Dottern säger till killen på affären "Jag vill inte ha blått!!!!!!"

Nähä, vad vill du ha då? Säger han vänligt.

RÖTT!!!!!


Rött blev det. Kom hem med en liter lackröd färg. Dottern fick en egen dyr pensel. Gratis. Killen insåg att han hade en presumtiv storkund framför sig!

Det blir nog coolt!

 
 
Maria

Maria

2 februari 2008 19:04

Hej
Vad fint hon har i sitt rum och vad härligt med så många fina lådor.

http://mariasrum.blogspot.com

 
therre

therre

2 februari 2008 19:12

Tackar! ;) Så härliga färger hon har i sitt rum! JÄTTEFINT! :) Älskar så din vilda blandning av allt möjligt, och ändå passar det så bra ihop! :)
Kul att se hur ni gör om dockhuset :)

http://www.therre.se

 
Moster Mjölgumpa

Moster Mjölgumpa

2 februari 2008 19:26

Vad skådar mitt norra öga: Lundbys Rainbowhus från 1985.
Dockskåp är alltid roligt.

http://www.mjolgumpa.blogspot.com

 
Ingen bild

Lucia

2 februari 2008 20:14

Först vill jag bara säga: Åååååå du är så himla söt! Ser ut som en liten flicka och det är en komplimang. Är du naturligt rödhårig? Det är jag (fast inte så röd som jag är nu).

Din business har verkligen kommit igång nu, va fantastiskt roligt!! Dotterns rum ser jättefint ut, karamelligt och fräscht!! Jag såg inte ens att tapeten var riven. Rött blir väl fint på skåpet!! Även om Rajaturkost vore väldigt coolt. Kanske kan ni måla något annat i den färgen.

 
Gry

Gry

2 februari 2008 20:17

Å, den väskan var verkligen i min smak....!! Hoppas den finns kvar när jag envisats (läs:kämpat klart med symaskinen, och förlorat i tredje ronden)färdigt;-)

Dockhuset från Indiska är jättefint! Vår dotter hade fått ett av farfar redan när jag såg detta på Indiska för några år sedan, annars hade det nog funnits här hemma med! Men möbler från Indiska har det blivit några av, och de är bara så läckra ;-)

Bra med en tjej som står på sig!! Det är klart skåpet ska va rött.

Hoppas ni är klara med förkylningarna och har en fin helg! Kram Gry

http://www.baragry.blogspot.com

 
Ingen bild

Persilja

2 februari 2008 20:31

Maria: Lådor är bra-utom när de hälls ut på golvet....

Therre: Allt för dig! Kul att du gillar det!

Moster Mjölgumpa: Åh, en dockskåpskännare!!!

Lucia: Åh, du snackar! ;D Jo, jag har alltid varit en rödhätta. Men det är som att det blir brunare och brunare och gråare så jag har också hjälpt mitt på traven just nu-men det syns väl!
Har ett annat gammalt skåp som nog får bli rajaturkost. Men då vill jag ha oljefärg...för det är ett finare skåp elelr iallafall äldre.

Gry: Var det det rosa du föll för? Kul isåfall! Jag är frisk barnen sjuka...några iallafall...

Gry

 
synne

synne

2 februari 2008 21:03

Du har så fint hemma tycker jag. Alla färger och, tyger och mönster och jag blir helt vild.....
Skulle kunna tänka mig en Persiljeväska i något blått tyg med mönster på. Älskar blått....
Ska snart krypa i säng.Hostan river i luftrören, huvudvärken skjuter blixtar framför ögonen och feber stiger.....Urk!
Ha en underbar lördagskväll.
Kram Synne :)

http://nabolandet.blogspot.com

 
m a r i a k o d e n

m a r i a k o d e n

2 februari 2008 23:26

Åååå.....ni har sååå fint å mysigt...........

http://www.mariakoden.blogg.se

 
Ingen bild

tinis

3 februari 2008 08:43

åh, vilket drömrum!!!

 
/B

/B

3 februari 2008 12:45

Ett sånt där hus från Indiska vill JAG också ha!
:-)
Fy f-n för det där raset och människospillet i gruvan. Money talks. Och det är för j-igt!
/B

http://www.lyckligagatans.blogg.se

 
Ingen bild

Marina

3 februari 2008 14:53

En fråga som inte alls hör hit:
Ni köpte huset??Har ni redan flyttat,eller är jag totalt vimsig nu??Har inte varit inne på ett tag,och tänkte att jag skulle kolla hur det gick med husköpet...men jag får visst inte till det alls.Söndagstrött kanske ;0)

 
Åsa

Åsa

4 februari 2008 08:29

Å vilken väska, har mailat dig!

Jätte sött dockskåp, har aldrig sett ett sådant tidigare.

http://klackebo.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Persilja - 2 september 2009 15:42

HÄR finns jag nu!   Om ni vill komma i kontakt med mig under min SkönaHem period går det bra att mejla på persiljekvist@gmail.com   Jag vet att det känns konstigt med den nya bloggen, men ni måste orka vänja om er! Tänk på mig som måste skriva och v...

Av Persilja - 1 september 2009 21:13

Vet ni, mina kära läsare, att nu är det mitt sista inlägg här på denna blogg. Jag ska nämligen flytta!!!   I våras fick jag frågan om jag ville prova blogga hos Sköna Hem och frågan kom precis när jag hade en inspirationssvacka så jag tackade ja på ...

Av Persilja - 31 augusti 2009 10:09

Idag blir det en bildkavalkad. Mitt bildsinne är starkare vissa dagar. Jag går med en bildblick och tittar på mitt liv. Ser vackra vyer överallt. Totalt pmsfri så att säga. Allt är vackert, till och med stök... En underbar sjuka!    Tvätt som inte s...

Av Persilja - 30 augusti 2009 20:37

Jag har syhörna i vardagsrummet, nu igen. Jag har valsat runt i hela huset för att åter landa ungefär där jag började som nyinflyttad. Nu ska jag försöka bli kvar där. Åtminstone tills vi renoverar vardagsrummet. Det är verkligen konstigt hur man ka...

Av Persilja - 29 augusti 2009 21:57

Nu kan man se min Man på bild. Hämta förstoringsglaset Tant Grön. Och Grattis på FÖDELSEDAGEN! (Kanske var det igår, men i efterskott i så fall.)   ...

Presentation

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29
<<< Februari 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards