Direktlänk till inlägg 9 januari 2008

Inte för motvilligt bebissugna.

Av Persilja - 9 januari 2008 17:38

Det känns som att detta är premiär. Jag tror aldrig att jag visat något jag shoppat förut. Jag shoppar inte så ofta. När jag bodde i Kiruna hade jag råd att shoppa mera, men då fanns det inga affärer. Åh, så jag längtade efter shoppingmeckat Luleå då. NU kan jag shoppa vad jag vill-ja-förutom att jag inte har samma ekonomi då...så jag har inte råd att shoppa. Men jag hade KUNNAT...alltså det är inte brist på köpställen.

Det är BRA juh! Fan vad jag är miljövänlig!!! Jag kom just på att jag visst har visat vad jag shoppat. Flera gånger till och med. Begagnade tyger och en del möbler från återbruksaffärer. Men nu har jag shoppat NYTT:

Kolla kläderna! Snygga va!! De till höger är till dotterns, en superfin kjol och tröja i bästa "MeandI" stil. Och kläderna till vänster är väl helt underbara!!!

Så underbara att jag VILL HA En BEEEEEEBIS!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

(Men det kanske inte räcker som beslutsunderlag för ett femte barn?)

Det är ju också lite typiskt! I Kiruna fanns BARA Lindex när man skulle köpa barnkläder. Men var de snygga?

Nix!

NU när jag bor här har jag ratat Lindex i sju månader och minsann, då plötsligt rycker de upp sig bara för att jag inte gått in dit. Idag när jag var in där FÖRSTA gången sen vi flyttade hit (i maj) hittade jag massor av snygga kläder. I bebissortimentet hade de HUR mycket fint som helst. Hade kunnat köpa en hel garderob av bebiskläderna. Men det kanske är att överdriva till en present. Jag går och väntar på att min kompis ska få en bebis. Den skulle kommit den 28/12. (Jag hoppas hon inte har tid att kika in här nu. Så BLUNDA nu S så att du inte ser lille Gunnars present.)


 
 
therre

therre

9 januari 2008 18:30

Åh, vad snygga kläder!!!! :D Hoppas att de fanns i dotterns stl med, fast hon e ju ingen bäse o body e kanske inte aktuellt, men stilen! :)

Hihi, förresten så har du rätt - det här är första gången sedan jag började följa din blogg jag ser dig shoppa nytt, men det är kul att se nytt som "gammalt" :)

http://www.therre.se

 
helga fnissar

helga fnissar

9 januari 2008 18:40

Jaha, så nu har det här blivit värsta modebloggen ba´... Fett grymt ;)

http://www.helga1.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Anne

9 januari 2008 18:48

Söta kläder! :)

 
Eva i Halmstad

Eva i Halmstad

9 januari 2008 19:05

Gunnar kommer att bli hur fin som helst i elefant kläderna, han är säkert alldeles underbar utan också, men jag gillar elefanter.
Ha de gott, Eva.

http://evaihalmstad.blogspot.com

 
IT-mamman

IT-mamman

9 januari 2008 19:31

Snart kommer nästa barn, helt klart! Kan jag få vara fadder? En IT-mamma som man kan åka till ibland när uppkopplingen i norr är för bedrövlig, det kan väl lillen/ lillan få ha?

http://itmamman.wordpress.com

 
Ingen bild

Persilja

9 januari 2008 19:56

Therre; Nej, jag shoppar inte ofta nytt, jo mat! Haha!

Helga fnissar: Jäpp! Kanske jag ska börja med dagens outfit också:jag lovar ett gott skratt skulle ni få!!!

Anne: Visst!

Eva: Jag också gillar elefanter!

IT-mamma: Nej nej! Försök inte! HÄR blir det inga flera! Men jag kan bli fadder till er!!!

 
Gry

Gry

9 januari 2008 20:56

Åå, så söta kläder. Jag håller med dig, nästan så man vill ha flera barn bara för klädernas skull... Ytlig? Jag?? Hurdå, menar du..;-)

Kram Gry

http://www.madicken-madicken.blogspot.com

 
maloppa

maloppa

9 januari 2008 20:59

Det är det bästa med syskonbarn och kompisbebisar, man kan frossa i babykläder utan att ge efter för behovet att skaffa en egen liten varje gång man "råkar" gå förbi de pyttigaste kläderna i butiken.
Även jag har drabbats av påtvingat köpstopp då det helt enkelt är tomt i kassan efter helgerna, dessutom känns det ganska bra eftersom man hinner med en massa annat hemma istället för den tiden man lägger i affärerna. Kolla mitt inlägg idag om köphysterin - och då syftar jag naturligtvis inte på dig som är inne på helt rätt spår med återanvändning... Det blir nästan som en sport att använda allt som finns i skåp o frys innan man handlar...
Självklart kommer jag inte sluta shoppa däremot kanske jag tänker till lite extra innan jag gör det i fortsättningen och det är ju bara bra för både miljön o ekonomin.

http://maloppas.tradgardsblogg.se

 
Mamman

Mamman

10 januari 2008 07:08

Jätte snygga kläder! :-) Jag älskar och shoppa barnkläder. Ska gå in på Lindex och kika om jag också hittar något snyggt åt mina busar. Men de är ju inga bebisar längre.

http://blogg.passagen.se/mammansvardag

 
Ingen bild

Persilja

10 januari 2008 07:21

Gry: Närå! Bara lite...;D

Maloppa: Det räcker gott med att man tänker sig för lite. Det är en njutning att avstå, nästan lika stor som att köpa. Det är liksom tillfredsställelse på lång sikt. För mig är det mycket också att vi har så mycket grejer att jag mår illa av att hålla rätt på dem. Då är det skönt att sluta fylla på. Jag har följt de där bloggarna i omgångar. Härligt med människor som försöker.

Mamman: Fina grejer till fina priser!

 
synnr

synnr

10 januari 2008 07:44

Hej. Vilken kul blogg.Fann dig hos madicken.Gillar ditt hus, bor i ett likadant,nästan. Men trivs med mina "spöken" jag med.
Klems fra nabolandet :)

http://nabolandet.blogspot.com

 
IT-mamman

IT-mamman

11 januari 2008 19:13

Nu ska du inte komma här och komma! Jag står emot. Jag gör det faktiskt!

http://itmamman.wordpress.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Persilja - 2 september 2009 15:42

HÄR finns jag nu!   Om ni vill komma i kontakt med mig under min SkönaHem period går det bra att mejla på persiljekvist@gmail.com   Jag vet att det känns konstigt med den nya bloggen, men ni måste orka vänja om er! Tänk på mig som måste skriva och v...

Av Persilja - 1 september 2009 21:13

Vet ni, mina kära läsare, att nu är det mitt sista inlägg här på denna blogg. Jag ska nämligen flytta!!!   I våras fick jag frågan om jag ville prova blogga hos Sköna Hem och frågan kom precis när jag hade en inspirationssvacka så jag tackade ja på ...

Av Persilja - 31 augusti 2009 10:09

Idag blir det en bildkavalkad. Mitt bildsinne är starkare vissa dagar. Jag går med en bildblick och tittar på mitt liv. Ser vackra vyer överallt. Totalt pmsfri så att säga. Allt är vackert, till och med stök... En underbar sjuka!    Tvätt som inte s...

Av Persilja - 30 augusti 2009 20:37

Jag har syhörna i vardagsrummet, nu igen. Jag har valsat runt i hela huset för att åter landa ungefär där jag började som nyinflyttad. Nu ska jag försöka bli kvar där. Åtminstone tills vi renoverar vardagsrummet. Det är verkligen konstigt hur man ka...

Av Persilja - 29 augusti 2009 21:57

Nu kan man se min Man på bild. Hämta förstoringsglaset Tant Grön. Och Grattis på FÖDELSEDAGEN! (Kanske var det igår, men i efterskott i så fall.)   ...

Presentation

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards