Direktlänk till inlägg 2 januari 2008

Så kan det gå!

Av Persilja - 2 januari 2008 18:20

Vojvoj!!! Så det kan bli! Fast jag får låtsas att det var ett led i mitt nya liv. Att tänka på mig själv...hehehe.

Jag har alldeles nyss klivit ur sängen. Klockan är 18.20

Vaknade i morse och mådde pyton. Fick upp maken och två söner som fick hämta kirunagästen på tågstationen och lade mig sen. Och har inte kunnat stiga upp förrän nu! Har mått illa, kräkts och haft värsta dunkelidunket. 

Kan det ha varit champagnen??? Det blev tre goda glas...

Jag är inte så van, det blir länge mellan gångerna så det kan nog vara en baksmälla. Men det kan vara en kombination också, magsjuka blandat med självförvållat. 

Men det goda med detta är ju att jag inte tagit ansvar för NÅGOT whatsoever på hela långa dagen. Jag har legat under två täcken (frossat) och inte sagt ett ljud. Maken har lagat lunch, diskat, handlat och nu nyss skulle han beställa pizza till barnen men då var jag tillräckligt pigg att föreslå varma mackor istället. Då frågade han hoppfullt om jag skulle göra dem, men jag svarade "ooo nej, det orkar jag inte". Så nu sitter jag här och det är allt jag orkar just nu. Hahaha! Jag ska nog rida på detta hela kvällen. Så här skönt har jag aldrig det. 

Det är perfekt för maken att axla ansvaret. Om än bara för en dag.

Så detta året börjar väl bra för mig! Förutom att det inte är så kul att må illa och ha ont i huvudet.

Ajj, nu värkte det till igen.  Måste gå och vila i soffan en stund...

Undrar om det går någon bra film ikväll???? 

Förresten TACK för alla goa kommentarer! Jag är jätteglad! Vad många ni är som skrivit för första gången! Det är HELT okej att läsa utan att kommentera! Det är inget tvång alls! Men det är jätteroligt när ni gör det! Man blir så nyfiken ibland på de där siffrorna i statistiken. Men som sagt, jag vill inte ge någon dåligt samvete! 


 
 
åsa

åsa

2 januari 2008 20:09

Krya på er.. inte kul när magen krånglar..=))/åsa

http://asas.tradgardsblogg.se

 
Lucia

Lucia

2 januari 2008 20:18

Stackars dig, inte kul att vara sjuk. Jag har själv drabbats av "ontimagenpågrundaavförgottleverne" och varit soffliggande hela dagen. Hoppas du känner dig bättre nu. Skönt att maken får sköta markservicen ändå. Jag tror/hoppas att jag kan gå till jobbet imorgon iallafall.Hoppas du också blir pigg och kan blogga fler inspirerande texter.

http://www.gavleveckan.se/blogg/visablogg.aspx?gui

 
Ingen bild

Linda

2 januari 2008 20:19

Krya på dig, hoppas att det "bara" var bakis och inte magsjukan du åkt på! Njut av att göra ingenting- följer man din blogg så vet man att det sker typ aldrig. Ha de så fint nu..

 
kicki

kicki

2 januari 2008 20:39

Passa på att vila och njut och bli ordentligt kry innan du tar över ansvaret igen, blev mackorna bra som gubben gjorde så kanske han kan greja det flera gånger utan att du behöver vara sjuk..eller är han en sån där resande gubbe som min är kanske, aldrig hemma...Ha det bra och piggna nu på dej...kanske finns det någon bra film ikväll..kramen från kicki

http://kickilettenstrom.blogg.se

 
lillamy

lillamy

2 januari 2008 20:56

*viskar*om du är frisk i morgon så FEJKA!!!!...;)Ha det gott (men låtsas inte om det)

http://myslivochhem.blogspot.com

 
Lisa

Lisa

2 januari 2008 22:36

Stackars dig, hoppas att det går över snart. Även om det gör det så kan du ju låtsas att de inte gjort det!

http://mittlillahus.blogspot.com

 
maloppa

maloppa

2 januari 2008 22:48

Stackars dig, i allafall att du mår dåligt. Det är inte ett dugg synd att du tvingas ligga under täckena medan resten av familjen tvingas klara sig själva - se, visst gick det bra. Mer sådant i år, barn o karlar får lära sig att vi oxå måste få ligga ner o bara ta hand om oss själva ibland, vare sig vi är sjuka eller ej. Hoppas du kryar på dig fort men låt inte resten av familjen få veta det direkt *ler*. Själv har jag sprättat Dvd-boxen jag fick i oktober med "Desperate housewifes" och kollat på tre avsnitt på raken!!! Jag som aldrig brukar ta mig tid att titta på film men jag tog ditt nyårslöfte på allvar att ge mig själv lite mer tid så jag o hunden låg i soffan under en filt och bara njöt hela kvällen. Krya på dig!

http://maloppas.tradgardsblogg.se

 
Pippi

Pippi

2 januari 2008 23:03

Skönt att få ha en lugn dag även fast anledningen till den inte var lika upphetsande. Hoppas att du mår bättre snart!

http://langstrump.wordpress.com

 
Helena

Helena

2 januari 2008 23:40

Hej, jag har också "tjuvläst" din underbara blogg ett tag men inte skrivit något. Känner igen mig i så mycket du skriver därför är det kul att läsa. Ha ett riktigt bra 2008! Lovar att skriva fler kommentarer i framtiden!
/Helena

http://klarafardiga.blogspot.com

 
Ingen bild

Persilja

2 januari 2008 23:50

Helena: Tack, vad kul! Måste kika in hos dig nu också.

 
therre

therre

3 januari 2008 05:18

Hoppas du mår bättre idag!

http://www.therre.se

 
Miri

Miri

3 januari 2008 08:49

Håber du har det bedre i dag.
Godt du kunne nyde din dag- trods alt!

http://www.krlighedsagdelosarinasmor.blogspot.com

 
Ingen bild

Persilja

3 januari 2008 19:28

Therre: Jotack! Bättre idag!

Miri: Tack !

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Persilja - 2 september 2009 15:42

HÄR finns jag nu!   Om ni vill komma i kontakt med mig under min SkönaHem period går det bra att mejla på persiljekvist@gmail.com   Jag vet att det känns konstigt med den nya bloggen, men ni måste orka vänja om er! Tänk på mig som måste skriva och v...

Av Persilja - 1 september 2009 21:13

Vet ni, mina kära läsare, att nu är det mitt sista inlägg här på denna blogg. Jag ska nämligen flytta!!!   I våras fick jag frågan om jag ville prova blogga hos Sköna Hem och frågan kom precis när jag hade en inspirationssvacka så jag tackade ja på ...

Av Persilja - 31 augusti 2009 10:09

Idag blir det en bildkavalkad. Mitt bildsinne är starkare vissa dagar. Jag går med en bildblick och tittar på mitt liv. Ser vackra vyer överallt. Totalt pmsfri så att säga. Allt är vackert, till och med stök... En underbar sjuka!    Tvätt som inte s...

Av Persilja - 30 augusti 2009 20:37

Jag har syhörna i vardagsrummet, nu igen. Jag har valsat runt i hela huset för att åter landa ungefär där jag började som nyinflyttad. Nu ska jag försöka bli kvar där. Åtminstone tills vi renoverar vardagsrummet. Det är verkligen konstigt hur man ka...

Av Persilja - 29 augusti 2009 21:57

Nu kan man se min Man på bild. Hämta förstoringsglaset Tant Grön. Och Grattis på FÖDELSEDAGEN! (Kanske var det igår, men i efterskott i så fall.)   ...

Presentation

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards