Direktlänk till inlägg 30 december 2007

En flykt från vardagens tristess.

Av Persilja - 30 december 2007 20:22

Vad gör man när man egentligen borde göra en massa annat???

Jo, man får för sig att arrangera böckerna i färgordning. Fick en så löjlig längtan efter att testa det. Men jag känner mig grymt grinig när jag inte får fota före och efter. DET är ju dötrist!!!

Men få se nu. Kanske jag kan fota med mobilen och KANSKE hittar jag sladden till datorn sen...?

Nåväl, arrangera böckerna i färg måste jag göra nu. Haha! ALLT annat som pockar får vänta. Nu blir det mummys therapytime!

Undrar om barnen blir skadade för livet av såna konstigheter?

"Nä, min mamma lekte aldrig med mig när jag var liten, hon arrangerade böckerna i färgordning..."

Lugn, det är inte såååå illa.

Eller?

Eeeeh...


 
 
Ulle

Ulle

30 december 2007 20:52

Åh, det låter kanon! Det har jag också velat ha men aldrig kommit mig för... Dessutom tror jag mina barn skulle stöka till där med till slut. De brukar ha böcker som väggar i en del lekar mm. *s*

Läser med njutning dina senaste inlägg. Man kan helt enkelt inte ha ett stökfritt hem med fyra barn. Inte om det är fria, kreativa barn iaf. ;) GOTT SLUT på er!!!

http://bergatrollen.se

 
Lea

Lea

30 december 2007 22:09

Hhahahaa...herregud vad jag känner igen mig,ett annat alternativ kan vara att ordna barnens dvd skivor i bokstavsordning eller kryddburkarna. Hmmm...liten skada har man nog allt. Jag har också vissa problem med vår gran. Den barrar så mycket att jag inte vet om jag ska vänta till allt ramlat ner och sen slänga ut den eller sprida barr i hela huset. Hm den får stå till i morgon ialla fall. Gott nytt år! /Lea

http://leaslantliga.blogspot.com

 
kicki

kicki

30 december 2007 22:15

Lycka till med sorterandet, skall bli spännande att se vilka färger du läser mest av...jag är säker på att dina barn är himla lyckliga barn, de har ju just dej som mamma.
Ha nu ett Gott Nytt År och ta vara på dej..
Kramen från ett grönt värmland, kicki

http://kickilettenstrom.blogg.se

 
/B

/B

30 december 2007 22:58

Har du gjort det? Jag har mååånga gånger tänkt pröva att färgkoordinera, men nä. Jag har varit för lat!
Vill absolut se bildbevis sedan.
:-)
/B

http://www.lyckligagatans.blogg.se

 
Esters mamma

Esters mamma

31 december 2007 00:54

gott nytt år!
vi ses snart:-))

http://estersmamma.blogg.se

 
Katarina

Katarina

31 december 2007 09:52

Jag tycker om att torka damm, det om nåt är väl lustigt. Har tyvärr ingen bokhylla med en massa böcker, de ligger utspridda här och där och på en hylla i hallen, men det skulle jag nog ge mig på om jag hade en...

Gott nytt År
Kramar
Katarina

http://katarinasdag.blogspot.com

 
Lilla My

Lilla My

31 december 2007 10:00

äsch,barnen i dag är så openminded så nog klarar de sånt också.Färgkoordinera mera blir mantrat för 2008 ;).Du har helt rätt.Stugan är röd vid en bäck med en skogsväg upp till stugan.Har du spinkat på oss när vi var dit ;)????Ha ett riktigt gott slut och ett färgglatt 2008.Kram

http://myslivochhem.blogspot.com

 
LÅTER KUL

LÅTER KUL

31 december 2007 10:19

GOTT NYTT ÅR!!
NU SKA JAG UT PÅ DEN KALLA TRAPPAN O HÄMTA 3KG LAXEN JAG KOKADE IN IGÅR :-)

http://MILLER MÅLARKLUDD

 
Ingen bild

Persilja

31 december 2007 11:04

Ulle; Precis! Det har mina också. Och stora böcker är alltid framme som underlägg till tecknande.

Lea: Elller sortera legot i storleksordning....hahaha

Kicki: TACK du vet vad en fyrabarnsmorsa behöver höra!!! Kram!

B: snart klar. Men inga bilder än. Buhuhuhu!

Esters mamma: Ja, det gör vi nog! Gott nytt år!

Katarian: Ja, det var en lustig egenskap. Vad exakt är det som du tycker är kul med det??? Haha! Jag skojar bara!

Lilla MY: Det blir spännande att se om det blir stugköp! Tänk vad kul inredningsprojekt i såfall!!! Gott färglatt år till dig också!

Miller målarkludd; Vilken fest ni ska ha! 3 KG lax! Förresten det blir nåt fel med din länk man kommer inte till dig.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Persilja - 2 september 2009 15:42

HÄR finns jag nu!   Om ni vill komma i kontakt med mig under min SkönaHem period går det bra att mejla på persiljekvist@gmail.com   Jag vet att det känns konstigt med den nya bloggen, men ni måste orka vänja om er! Tänk på mig som måste skriva och v...

Av Persilja - 1 september 2009 21:13

Vet ni, mina kära läsare, att nu är det mitt sista inlägg här på denna blogg. Jag ska nämligen flytta!!!   I våras fick jag frågan om jag ville prova blogga hos Sköna Hem och frågan kom precis när jag hade en inspirationssvacka så jag tackade ja på ...

Av Persilja - 31 augusti 2009 10:09

Idag blir det en bildkavalkad. Mitt bildsinne är starkare vissa dagar. Jag går med en bildblick och tittar på mitt liv. Ser vackra vyer överallt. Totalt pmsfri så att säga. Allt är vackert, till och med stök... En underbar sjuka!    Tvätt som inte s...

Av Persilja - 30 augusti 2009 20:37

Jag har syhörna i vardagsrummet, nu igen. Jag har valsat runt i hela huset för att åter landa ungefär där jag började som nyinflyttad. Nu ska jag försöka bli kvar där. Åtminstone tills vi renoverar vardagsrummet. Det är verkligen konstigt hur man ka...

Av Persilja - 29 augusti 2009 21:57

Nu kan man se min Man på bild. Hämta förstoringsglaset Tant Grön. Och Grattis på FÖDELSEDAGEN! (Kanske var det igår, men i efterskott i så fall.)   ...

Presentation

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6 7 8
9
10 11 12 13 14
15
16
17 18 19 20 21 22 23
24 25
26
27 28 29 30
31
<<< December 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards