Direktlänk till inlägg 22 december 2007

För en gångs skull välkommen...

Av Persilja - 22 december 2007 13:19

Det är nästan så att jag själv tror att jag fejkar, men det GÖR jag inte. Jag har MIGRÄN . En riktigt sugig en med domningar i höger ansiktshalva och illamående och dunkelidunk. Som ett brev på posten. Allt som "ska" göras idag! Handlingen är det värsta tycker jag. Jag HATAR verkligen att stoorhandla. Blir trött redan när jag tar en kundvagn. Och en sån här dag, när hela Luleå plus halva Piteå och halva Boden och en fjärdedel av Kirunas befolkning OCKSÅ är här, plus en massa norrmän, ja, då är det INTE skoj att köa sig fram till Storheden. Men maken har lugn och fin tagit lappen med sig och åkt iväg till Ica Maxi för att ge sig i kast med min lista. Jag räknar med diverse kompletteringar, inte för att han är dålig på att handla, ooo nej, han är handlingsproffs, men för att jag är så senil och med migrän som dundrar och domnar bort väsentliga områden i balken finns det stora risker att något är glömt. Vilken himla tur att julafton är i övermorgon!!!


När maken kommer hem efter sitt tappra fälttåg ska jag och barnen göra diverse julgodis, marsipan, mozartkulor, pepparkakshus osv.

Sen måste jag städa också.

Men FÖRST ska jag lägga mig och kurera min migrän.

Det är inte ett dugg synd om mig! Det är en ovanlig tur att jag fick migränen just idag. Jag slapp följa med och storhandla. Fatta sån turlott jag drog.


 
 
Ingen bild

Miri

22 december 2007 15:07

Jeg ved ikke hvor heldig du er..Migræne er ikke sjovt!Men det er da godt du du kan se noget positivt i selv elendighed! :-)
PS Jeg hader også at handle stort ind...

 
Veronica

Veronica

22 december 2007 15:12

Ja ibland har man tur i oturen så att säga... Jag parerade den nödvändiga julhandlingen med att jag jobbade på natten så maken och sonen fick snällt ge sig ut igår och handla, med resten av skånes befolkning skulle jag tro, medans jag låg och sussade sött här hemma... Det är planering när det är som bäst!!
Jag hoppas förstås att du kurerat migränen så du kan göra det mysiga med barnen sen.
Må så gott!

http://humlanstradgard.tradgardsblogg.se

 
Anna

Anna

22 december 2007 16:58

Håller med du. Att storhandla är det VÄRSTA som finns! urk!

Jag och maken skall göra det ikväll när det förhoppningsvis har lugnat sig i affären. Barnen får stanna hemma och förhoppningsvis går det lugnt och städat till *S*

Hörru, hoppas att migränen ger med sig pronto!

Ha det!

http://anna-panna.bloggagratis.se

 
Dubbelörnen

Dubbelörnen

22 december 2007 19:55

Hatar också att storhandla men har nu funnit min överlevnad ;) Var ute i torsdags o skulle handla julmaten o hamnade i värsta panschisrallyt vid lunchtid. Det slutade med att griniga o sura gamlingar fick mig gråtande ut fr butiken. Åkte istället in 0800 på fredag till Coop Forum o handlande i lugn o ro, fortsatte sedan till bolaget prick 10 o gick ut med allt införskaffat med ett leeende på läpparna. Har inte mått så bra på länge under en shoppingtur ;)

Varmaste örnjulkramarna till dig

http://karljohansgarden.blogspot.com

 
Ingen bild

Persilja

23 december 2007 00:54

Miri: Sjovt-det ordet kan jag inte gissa vad det betyder, så du får gärna försöka förklara...nyfiken...Jo, att slippa storhandla är nåt positivt! ;D

Veronica: Du ser! Plötsligt händer det!

Anna: Tack migränen stack vid 16-tiden.

Dubbelö: Gråtande!!!! Vilka hemska gamlingar det finns! Slog de dig med käppen? ;D Nej, förlåt, jag skojade bara, fick bara en så rolig bild i huvudet med dig springande ut ur affären med en skock ilskna gamlingar efter dig...Kram till dig också!!!

 
Ingen bild

Miri

23 december 2007 09:32

Sjovt = roligt

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Persilja - 2 september 2009 15:42

HÄR finns jag nu!   Om ni vill komma i kontakt med mig under min SkönaHem period går det bra att mejla på persiljekvist@gmail.com   Jag vet att det känns konstigt med den nya bloggen, men ni måste orka vänja om er! Tänk på mig som måste skriva och v...

Av Persilja - 1 september 2009 21:13

Vet ni, mina kära läsare, att nu är det mitt sista inlägg här på denna blogg. Jag ska nämligen flytta!!!   I våras fick jag frågan om jag ville prova blogga hos Sköna Hem och frågan kom precis när jag hade en inspirationssvacka så jag tackade ja på ...

Av Persilja - 31 augusti 2009 10:09

Idag blir det en bildkavalkad. Mitt bildsinne är starkare vissa dagar. Jag går med en bildblick och tittar på mitt liv. Ser vackra vyer överallt. Totalt pmsfri så att säga. Allt är vackert, till och med stök... En underbar sjuka!    Tvätt som inte s...

Av Persilja - 30 augusti 2009 20:37

Jag har syhörna i vardagsrummet, nu igen. Jag har valsat runt i hela huset för att åter landa ungefär där jag började som nyinflyttad. Nu ska jag försöka bli kvar där. Åtminstone tills vi renoverar vardagsrummet. Det är verkligen konstigt hur man ka...

Av Persilja - 29 augusti 2009 21:57

Nu kan man se min Man på bild. Hämta förstoringsglaset Tant Grön. Och Grattis på FÖDELSEDAGEN! (Kanske var det igår, men i efterskott i så fall.)   ...

Presentation

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6 7 8
9
10 11 12 13 14
15
16
17 18 19 20 21 22 23
24 25
26
27 28 29 30
31
<<< December 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards