Direktlänk till inlägg 8 december 2007

En sak i taget.....

Av Persilja - 8 december 2007 10:18

Ja, det blir inte alltid som man vill. Men idolAmanda kommer att ta sig vidare i artistvärlden ändå. Hon har DET. Sånt som stjärnor ska ha.

Marie har en härlig röst! Verkligen superbra, men hon är en dussinartist känns det som. Fast hon kanske kommer. När hon hittar sin stil och nisch. Hoppas inte Bertan får klorna i henne. 

Jaja, vad vet jag en amatörtyckare...

NU ska jag och dottern åka på Storheden. (Stort handelsområde utanför staden.) Fast jag ångrade mig plötsligt. Det är två veckor före jul. Det brukar vara bilköer dit ut en VANLIG lördag. Näe, jag ska nog INTE åka dit...

Jag stannar hemma i byn. Går på promenad, sanerar huset, gör en pepparkaksdeg, syr lite, pysslar, gör julkort, målar pärlsponten, skriver listor på att göra saker... Mouhahahahha!!! Tror nån att jag hinner allt det? Nix. Det finns fyra hungriga barn här, fem idag, plus en man, plus en hund plus en halvlat fyrabarnsmamma...Nä, städar kanske idag. (MEGAprojekt.) Nåt annat imorgon. En sak i taget... 

 
 
kicki

kicki

8 december 2007 16:09

Ja jag ville också att Amanda skulle vinna, hon var verkligen unik, men Mari gjorde vinnarlåten bättre...men det brukar ju vara tvåan som slår, så nog finns det hopp för Amanda...
Ha en fortsatt bra helg, kram, kicki

http://kickilettenstrom.blogg.se

 
malin

malin

8 december 2007 17:23

Åh, den som ändå hannmed allt det där på en dag.
För oss med "storfamilj" är städning mer än nog på en dag är jag rädd....
Håller med om Amanda, hon är grym!
Men jag tror att hon klarar sig galant även som tvåa, Marie kan , även om hon sjunger bra, behöva lite extra skjuts!
Försök hinna med att njuta lite av andra advent i morgon oxå!

http://pillris.blogg.se

 
Sissi i Norge

Sissi i Norge

8 december 2007 17:26

Jeg føler meg kjempelat! Har vært og handlet,og ene datteren lager middag, mens sønnen vasker opp det de har skitnet til mens jeg slavet og slet på jobb fra 7:15 til 15:15.... Den eldste av mine hjemmeboende barn(snart 18) KAN ikke hjelpe til, for hun har kjæresten på besøk...HA! Som om hun ikke kan vaske opp etter middagen allikevel....
Jeg tenker tilbringe mest mulig av kvelden med broderiet mitt - har bilde av det på bloggen min.
Det er godt å være litt lat en gang i blant!

http://sissi-mor.bloggagratis.se

 
Rosie

Rosie

8 december 2007 18:58

Måste hålla med dig kan tycker också att Amanda har det lilla extra som en artist ska ha. Marie är duktig men tyvärr är hon en i mängden. Vi får väl hoppas att det går bra för henne ändå. Hoppas du hinner med det du vill ha gjort, det är så trist när det är ett måste. Ha en fortsatt trevlig helg.

http://bearclaw.bloggagratis.se

 
Pippi

Pippi

8 december 2007 21:23

Håller med! Tror att Amanda kommer att klara sig ändå. Jag hade svårt att se henne som Idol-vinnare. Hon ska ha en annan karriär på ngt vis. Här var ambitionerna också höga idag, men det slutade med att vi handlade och bakade lite pepparkakor. Helt okej det med :) Tror att julstämningen får mer utrymme om man inte jobbar ihjäl sig på kuppen. Låter som ett klokt val att välja bort Storheden en lördag hyfsat nära inpå jul. Vi var ju som sagt galna nog att ge oss iväg på Coop Forum *haha* Ha det gott!

http://langstrump.wordpress.com

 
Ingen bild

Juppe

9 december 2007 10:19

Hej!
jag heter Johan Danielsson och bor i Hangö i Finland. Jag förstår att ni har en Labradoodle. Jag har ochså en labradoodle som heter Dani. Han är 1 1/2 år nu. Gå in på vår hemsida www.labradoodle.fi om du är intresserad att titta mera på hundarna. Det finns 5 st labradoodles i Hangö, alla från samma kennel. Två av tikarna är som bäst i Sverige för att betäckas, det finns inte pappakandidater tillräckligt i Finland då alla ar släkt. I Finland finns det för närvarande 17 eller 18 labradoodlar. Hur många finns det i Sverige? Skicka gärna e-post och berätta mera om er hund.

 
Ingen bild

persilja

9 december 2007 10:49

Kicki; Jag harinte följt idol förut men om det är så var det ju tur.

Malin: Städningen blir ALDRIG klar...den tar vid där man började när man tror man är klar. suck...

Sissi: Måste spana in det hos dig!

Rosie: Detsamma!
Pippi: Ja gud, Coop i Kiruna före helgerna var ingen hit! Då brukade jag gå på Östlunds istället!

Juppe: Jag ska mejla dig!

 
mariakoden

mariakoden

9 december 2007 20:20

I fredags var det superlite folk i luleå...å på storheden!! Helt otroligt!!
Själv har man ju köpt alla julklapparna så jag lutar mig tillbaka å ler lite elakt när andra handlar i paniken.......=)

Eller några julklappar har jag kvar, man vill ju inte vara alltför präktig! Dan före dopparedan ska jag ut å köpa de sista, för då brukar det dessutom vara superrea!!!! =)
Bra tips du fick nu!!

Ha en bra kväll!!!!!

http://www.mariakoden.blogg.se

 
therre

therre

10 december 2007 06:26

Hejdu! Jag tänkte säga att jag länkar till dig från min sida, hoppas det är ok :)

http://www.therre.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Persilja - 2 september 2009 15:42

HÄR finns jag nu!   Om ni vill komma i kontakt med mig under min SkönaHem period går det bra att mejla på persiljekvist@gmail.com   Jag vet att det känns konstigt med den nya bloggen, men ni måste orka vänja om er! Tänk på mig som måste skriva och v...

Av Persilja - 1 september 2009 21:13

Vet ni, mina kära läsare, att nu är det mitt sista inlägg här på denna blogg. Jag ska nämligen flytta!!!   I våras fick jag frågan om jag ville prova blogga hos Sköna Hem och frågan kom precis när jag hade en inspirationssvacka så jag tackade ja på ...

Av Persilja - 31 augusti 2009 10:09

Idag blir det en bildkavalkad. Mitt bildsinne är starkare vissa dagar. Jag går med en bildblick och tittar på mitt liv. Ser vackra vyer överallt. Totalt pmsfri så att säga. Allt är vackert, till och med stök... En underbar sjuka!    Tvätt som inte s...

Av Persilja - 30 augusti 2009 20:37

Jag har syhörna i vardagsrummet, nu igen. Jag har valsat runt i hela huset för att åter landa ungefär där jag började som nyinflyttad. Nu ska jag försöka bli kvar där. Åtminstone tills vi renoverar vardagsrummet. Det är verkligen konstigt hur man ka...

Av Persilja - 29 augusti 2009 21:57

Nu kan man se min Man på bild. Hämta förstoringsglaset Tant Grön. Och Grattis på FÖDELSEDAGEN! (Kanske var det igår, men i efterskott i så fall.)   ...

Presentation

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6 7 8
9
10 11 12 13 14
15
16
17 18 19 20 21 22 23
24 25
26
27 28 29 30
31
<<< December 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards