Direktlänk till inlägg 29 augusti 2007

Jag behöver er hjälp!!!

Av Persilja - 29 augusti 2007 13:35

Jag håller på  att grunna mig gråhårig.

Typiskt!

När man tänker blir det genast DÅLIGT.

Så här:

Jag ska starta en firma.

I den ska jag hålla på med diverse projekt. Skriva, sy, tillverka osv. 

Först hade jag bestämt att firman skulle heta Röda Myran.

Det kändes bra länge.

Tills min man fick för sig att det associerade till röda fanan, röda brigaderna osv. Han fick med politik i namnet.

Inte för att rött stör mig där, men det kanske stör andra och plötsligt blev rött annat än en  fin kulör... 

Så nu har jag stött och blött och förkastat det mesta.

Jag ville ett tag använda Persilja som ju blivit mycket JAG. Men då lyssnade jag på IT:mammas goda tips att det kan vara bra att heta något med A B eller andra tidiga boktäver i alfabetet. Med tanke på googlar listor och dylikt.

Men känslan och idéerna infinner sig inte.

Så nu skulle jag vilja ha hjälp!

Ni kan väl skriva ett förslag på vad jag kan heta. Det behöver inte ha med verksamheten att göra. Det behöver inte vara seriöst. Gärna nåt knas. 

"Bus och bubbel" typ.

Spåna!

För jag har idétorka!

Kanske någon av er sitter med  mest fantastiska namnet!

Som passar mig perfekt.


Nå? Vad väntar ni på!

Skriv till mig NU!!!!

Brainstorma!




 
 
Lisa

Lisa

29 augusti 2007 13:55

Men du, jag håller på med precis samma sak. Ska registrera ett namn nu i dagarna på prv, innan nån annan tar det. Jahaja, nu var det kanske ditt namn vi skulle prata om. Hmmmmmmm..... jag återkommer...

http://mittlillahus.blogspot.com

 
Ingen bild

Persilja

29 augusti 2007 14:12

Lisa: OJ! Tänk om någon ger mig ett kanonförslag och så snor nån annan det! Tänkte inte så...
Nåja, det är värt risken. Med min totala låsning...
Vad kul att du oxå är i startgroparna till nåt nytt! Spännande!

 
Karin

Karin

29 augusti 2007 15:35

Vad sägs om: Flitiga myran??
Tänker så det knakar!!!

Lycka till!!!
(Återkommer om jag kommer på något mer)

http://bippeliboppen.bloggagratis.se

 
Pippi

Pippi

29 augusti 2007 15:54

Nu spånar jag på utan att ens bry mig om A och B ;)
Flitiga myran, Persiljas pyssel, Bensbyns blandning, Allt möjligt... *öööh* Nu tog visst inspirationen slut :) Hoppas att du får till ett bra företagsnamn till slut i alla fall... När tänkte du komma igång?

http://pippi.blogg.se

 
Mammatilltvå

Mammatilltvå

29 augusti 2007 17:05

"Fröken fix"...

http://1973.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Persilja

29 augusti 2007 17:52

Karin: Den är bra!...men upptagen. (Tänkte oxå på den.)

Pippi: Bensbyns blandning var ju skoj! Persiljas Pyssel mmh like it. Allt Möjligt! Bra! Suveränt! Jag har redan kommit igång och därför brådskar anmälan till Bolagsverket!!!

Mamma till två: Ja! Bra!

 
IT-mamman

IT-mamman

29 augusti 2007 20:49

Jag är så lycklig! Fick NK idag och det var såååå snyggt. Visade den stolt för mamma som hälsade på. "Jag känner henne!" sa jag och sträckte på mig. Fattar inte att du fått till det så på den här korta tiden. Du kanske ska ha med "stylingexpert" i din firma?
Kollade på nic.se om domännamnet flitigamyran.se var upptaget. Det var det inte. Snabba dig och registrera det för det var ju jättebra! F är tidigt i alfabetet, inga å, ä, eller ö, inte lätt att stava fel - helt perfekt. Bensbyns blandning lät också härligt och det är säkert inte upptaget. Kolla på nic.se.
Förresten, koden jag skule skriva in för den här kommentaren var "anus". Hallå, Bloggagratis, vad menar ni?!!!

http://itmamman.wordpress.com

 
Maria-Jag blommar

Maria-Jag blommar

29 augusti 2007 20:55

Jag har precis fått hem papper från skatteverket med info om firma...så jag är i samma tankar. Just nu har jag tyvärr inget bra förslag åt dig...känns som om något med Persilja kunde vara bra (fast det inte är i början av alfabetet)

http://jagblommar.blogspot.com

 
Ingen bild

Persilja

29 augusti 2007 21:11

IT:mamma: Tack vännen! Ja, kanske jag ska ta flitiga myran...
Oj, vad jobbigt att leva upp till-jag som är en sån latmask egentligen!
Tack för nic.se ! Visste inte om den sidan!
Anus på dig själv! (ibland blir det kombinationer som är lite knas!)

Maria: Oj, vad många firmor som startar i bloggvärlden!!! En kreativ miljö!

 
kicki

kicki

29 augusti 2007 21:25

Flitiga myran det låter ju jättebra...skall bli spännande att se vad det blir för namn.

http://kickilettenstrom.blogg.se

 
kicki

kicki

29 augusti 2007 21:28

Spännande att se vad du tar för namn...
jag sitter här och snorar för fullt och går på sparlåga, jag skall ju åka till spanien tidigt på fredagmorgon...jag blir deprimerad på detta...
Nu får det bli en wiskey..kram på dej..kicki

http://kickilettenstrom.blogg.se

 
Ingen bild

Persilja

29 augusti 2007 21:36

Kicki: Det lät gott med en whisky! Ta två-så kanske bassiluskerna ger med sig! Eller blir på lyran och glömmer bort att föröka sig-haha!
Vad härligt med Spanien resa!

 
Ingen bild

Lantliv

29 augusti 2007 22:14

Varför inte aaaaatjo då är du definitivt först i alla register fast kan ju bli svårt med att hitta till hemsidan (hur många a:n var det o.s.v.)

Men kommer hemsida vara en viktig kanal så är det viktigare att det namnet är bra och gärna säger vad du gör så du kommer du högt på träfflistor m.m

... för att komplicera saken lite

JÄttekram - grattis till vovven och fint hemma hos...
kram igen

 
helga

helga

29 augusti 2007 22:17

Mitt förslag blir något med:

Alla Persiljas... (vadå?) ja t ex; färdigheter, projekt, ideér, fix, grejer, eller något annat som jag inte kan komma på just nu.

http://www.helga1.bloggagratis.se

 
elaina

elaina

30 augusti 2007 00:13

handaflit verkar vara ledigt?
=0)

http://elaina.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Persilja

30 augusti 2007 06:47

Lantliv: Nämen HEJ! Vad skoj att du är ute och surfar in här! Det var längesen! Har knappt sovit i natt för det där dumma namnets skull.
Jag måste sluta tänka på det så kommer det. Å andra sidan borde blanketten vara inlämnad i förra veckan...Kram!

Helga: jag hade faktiskt ā la Persilja som namn...det är ju nästan som Alla Persiljas...tack!

Elaina: Handaflit är så typiskt dig så du vet inte!!! Kram

Elaina:

 
Ozzy har limmat på hantverkare idag, duktig duktig

Ozzy har limmat på hantverkare idag, duktig duktig

30 augusti 2007 10:43

Gillar också flitiga myran! Fast kanske dra ihop det? Flitmyran? Eller Arbetsmyran om du vill komma allra först? Fixarmyran?

http://clownozzy.blogspot.com

 
Killfröken

Killfröken

30 augusti 2007 13:20

Jag föreslår nåt i stil med....
Jag kommer inte på nåt. Jag återkommer när ajg fått grunna ett tag. Ett företagsnamn är inget man spottar upp bara så där.

http://killfroken.blogg.se

 
Kaffeflickan

Kaffeflickan

30 augusti 2007 13:38

Kastrullhäxan, Norsken, FLlitiga Lisa

http://timelessrooms.blogspot.com

 
Ingen bild

Persilja

30 augusti 2007 14:34

Kaffeflickan: Tack! Vilka sprudlande idéer! Flitiga Lisa skickar jag härmed vidare till Lisa på Mitt lilla hus.

Killfröken! Haha! Nejh, just det, det är ju det man inte gör!

 
Lallis

Lallis

30 augusti 2007 16:09

Persilja pysslar; pysselmyran?
Men inget där som börjar med A eller B ...hm
Får nog tänka lite och återkomma.
Kram Lallis

http://www.knasigamamman.se

 
kicki

kicki

30 augusti 2007 19:27

Ha det så bra nu, jag sticker till Spanien inatt,,,kommer igen 11 september...
kram på dej..kicki

http://kickilettenstrom.blogg.se

 
Ingen bild

Persilja

30 augusti 2007 19:42

Lallis: Tack! Bra namn. Måste besluta mig snart...Jag skiter nog i det där med a b osv. Det spelar ingen roll. Jag ska inte bli nån stor web-butik vad jag vet...och i så fall får jag väl byta namn. Till AB Pysselmyran eller nåt. Smart va!

 
Hundbiten

Hundbiten

31 augusti 2007 16:36

Halloj! Vad kul att du ska starta eget! :D

När det gäller namnet så tror jag inte att du ska stirra dig för blind på vilken bokstav det börjar på. Tycker personligen att du redan har ett väldigt starkt varumärke som "Persilja" och rent marknadsföringsmässigt tror jag det kan vara smart att använda det! Dessutom är det ju snyggt :)

http://www.hundbiten.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Persilja - 2 september 2009 15:42

HÄR finns jag nu!   Om ni vill komma i kontakt med mig under min SkönaHem period går det bra att mejla på persiljekvist@gmail.com   Jag vet att det känns konstigt med den nya bloggen, men ni måste orka vänja om er! Tänk på mig som måste skriva och v...

Av Persilja - 1 september 2009 21:13

Vet ni, mina kära läsare, att nu är det mitt sista inlägg här på denna blogg. Jag ska nämligen flytta!!!   I våras fick jag frågan om jag ville prova blogga hos Sköna Hem och frågan kom precis när jag hade en inspirationssvacka så jag tackade ja på ...

Av Persilja - 31 augusti 2009 10:09

Idag blir det en bildkavalkad. Mitt bildsinne är starkare vissa dagar. Jag går med en bildblick och tittar på mitt liv. Ser vackra vyer överallt. Totalt pmsfri så att säga. Allt är vackert, till och med stök... En underbar sjuka!    Tvätt som inte s...

Av Persilja - 30 augusti 2009 20:37

Jag har syhörna i vardagsrummet, nu igen. Jag har valsat runt i hela huset för att åter landa ungefär där jag började som nyinflyttad. Nu ska jag försöka bli kvar där. Åtminstone tills vi renoverar vardagsrummet. Det är verkligen konstigt hur man ka...

Av Persilja - 29 augusti 2009 21:57

Nu kan man se min Man på bild. Hämta förstoringsglaset Tant Grön. Och Grattis på FÖDELSEDAGEN! (Kanske var det igår, men i efterskott i så fall.)   ...

Presentation

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23
24
25 26
27 28 29 30
31
<<< Augusti 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards