Direktlänk till inlägg 13 augusti 2007

Pommacs första dag.

Av Persilja - 13 augusti 2007 19:11

Ni ville ha bilder? Jamen då ska ni få det!

Vi har redan fotat över 80 bilder. Haha! Det ÄR verkligen som att få bebis. "Oj han gjorde si och oj han gjorde så!" Fascinationen är stor. Nyss bajsade han en stoooor och smetig hög. Alla var där och spanade in miraklet!


Så nu utfärdas "förstadagenmedvalpsyndromet-varning" Ni som inte är intresserade av hundar kan sluta titta nu.

Här är han på väg hem från BB uppfödaren.

Storebror fick hålla i honom. Han var mest nyfiken. Gnydde en gång men fann sig snabbt.

Här är han på väg in på vår gård med barnen hack i häl.

Efter att han bekantat sig med gården fick han komma in och bekanta sig med köket och buren. Efter bara en halvtimme gav vi honom en liten portion mat. Söööt va?

Många rundor ute har det blivit och han har kissat duktigt varje gång.

Men han har en tendens att vilja lägga sig i mina rabatter! Den filuren. Jag tror det beror på att gräset är alldeles blött efter förmiddagsregnet. Kanske. Eller så är han trädgårdsintresserad!

Sen har han sovit en hel del också.

Notera bakbenen!!! Hihi. Så sött!

Och naturligtvis har han fått busa en del också-det har barnen minsann sett till. Men endast när han haft lust.


Inatt får han sova i sin bur och jag ska sova på nedervåningen bredvid honom. Hoppas att han inte längtar för mycket efter syskonhögen som han sovit bland tidigare. Och efter mamma Bella.

Fast det vore ju konstigt om han inte gjorde det.


Aaaaaah! Det är alldeles, alldeles underbart att vara hundägare!!! (Lycklig suck!)




 
 
helga

helga

13 augusti 2007 19:32

Vilken sötnos! Lycka till med nya bebisen.

http://www.helga1.bloggagratis.se

 
/B

/B

13 augusti 2007 20:28

Syrran och Solbritt skickar blöta pussar till Pommac. Snart når de inte längre upp till den där pussnosen.
=)
Vilken matchvikt har er krullis nu? undrar Syrran, 2 kilo och Solbritt 3,5.

http://www.lyckligagatans.blogg.se

 
Ingen bild

Persilja

13 augusti 2007 20:43

Jamengu!!! Jag måste ju väga in honom! Måste ju kolla hur han växer. Tur du påminde mig! Ska genast kolla! Återkommer i frågan.
Tre och ett halvt!!! Det är en smidig vikt!!!

 
Ingen bild

Persilja

13 augusti 2007 20:45

B: Skrev du rätt nu? ÄR verkligen Solbritt tyngre än Syrran? Är de inte samma ras?

 
/B

/B

13 augusti 2007 20:56

På A svarar jag ja, på B svarar jag ja och - för att vara tjatig - på C svarar jag också JA!
=)
Syrran, 2 år, är en pytteliten rasrepresentant. Solbritt är utvald av uppfödaren för att kunna gå i avel, det kan de inte om de är så små som Syrran. Solbritt är ju nu vid 8 månaders ålder helt färdigvuxen. jag avrundade hennes vikt en smula uppåt hon ligger nog på max 3,3.

http://www.lyckligagatans.blogg.se

 
Ingen bild

Persilja

13 augusti 2007 21:01

Aha! Intressant att det kan variera så! Det var inte Pommacs vikt jag skrev var smidig, det var Solbritts. Vi har nu vägt lillen. Håll i dig:
5,5 kg. Han är tyngre än alla mina "andra" bebisar som var stora men inte SÅ stora, den tyngsta vägde 4,8 och den lättaste (dottern) 3.9 kg. Undrar vad Bella, mamman väger. Måste fråga uppfödaren.

 
mildamakter

mildamakter

13 augusti 2007 21:08

Men vilken sötnos, vad är det för ras? *nyfiken*

http://mildamakter.blogspot.com

 
IT-mamman

IT-mamman

13 augusti 2007 21:46

Ja men han heter ju Pommac! Det syns. Jag ska aldrig kalla honom något annat. Halledudanedej, vad söt! Voffsegull!
Och vad bra att han hjälper till att gödsla i dina rabatter. En riktigt trädgårdsfantast.

http://itmamman.wordpress.com

 
Pippi

Pippi

13 augusti 2007 21:49

Vilken sötnos! Jag är såld! Pussa den lille rackaren på nosen från mig :)

http://pippi.blogg.se

 
Ingen bild

Persilja

13 augusti 2007 21:56

mildamakter: Det är en labrapudel eller labradoodle, mamman är labradoodle och pappan storpudel. (labradoodle=storpudel-labrador retriever)

IT:mamman. Ja om han gjorde det åtminstone, nej han tycker växterna ser så mjka och sköna ut att han lägger sig på dem...

Pippi: Här har du en till. Såld alltså.

 
Basta & Karin

Basta & Karin

13 augusti 2007 21:57

Vilken fin kille!!!
Det ska bli kul att följa er ........
Om Pommac blir som en labrador i storlek kommer han att väga c:a 30 kg som vuxen.

Nosgos från Basta
/Karin

http://bippeliboppen.bloggagratis.se

 
kicki

kicki

13 augusti 2007 22:00

Å himmel va söt..nu längtar jag efter den tiden ville var så liten, lite vinglig på upptäcksfärd i nya hemmet...å tänk er första natt tillsammans, säkert kommer ni sova sött och han väcker dej med ett litet pip när han vill kissa...ja det är ju underbart...längtar tills imorgon när du talar om hur ni haft det..
kramen från kicki

http://kickilettenstrom.blogg.se

 
Maria-Jag blommar

Maria-Jag blommar

13 augusti 2007 22:40

Jo, Pommac var söt och jag som ser på prylar och inredning också, noterar att han har fått snygga matskålar och bricka också!!

http://jagblommar.blogspot,com

 
La famiglia

La famiglia

13 augusti 2007 22:59

Det var nästan ett år sedan vi hämtade hem vår valp, men jag minns så väl vilken underbar tid du kommer att få framför dig. Lycka till.

http://liteavvarje.bloggagratis.se

 
elaina

elaina

13 augusti 2007 23:50

grrRATTIS!(nä,men fy, inte morra elaina!)
Alldeles underbar liten bubblig Pommac!
Han kan skatta sig lycklig som fick flytta hem till eran familj...
=0)

http://elaina.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Persilja

14 augusti 2007 12:43

Basta&Karin: Jag tror t o m att han kan bli lite större. Uppfattar hans mamma som större än en labbe. Högre iallafall.

Maria-jag blommar: "Matskålarna" är vanliga sålar jag haft och brickan också. Till barnens förtret. Det är inte på riktigt då tycker de. Men se det är det iallafall. Inte behöver man köpa en ful plast skål som det står dog på!

La famiglia: Låter bra!

Elaina: Tack snällis!

 
Hundbiten

Hundbiten

15 augusti 2007 14:26

Åh! Jag ser att nya familjemedlemmen äntligen anlänt. Vilka härliga bilder. Lycka till med lille Pommac :)

http://www.hundbiten.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Persilja - 2 september 2009 15:42

HÄR finns jag nu!   Om ni vill komma i kontakt med mig under min SkönaHem period går det bra att mejla på persiljekvist@gmail.com   Jag vet att det känns konstigt med den nya bloggen, men ni måste orka vänja om er! Tänk på mig som måste skriva och v...

Av Persilja - 1 september 2009 21:13

Vet ni, mina kära läsare, att nu är det mitt sista inlägg här på denna blogg. Jag ska nämligen flytta!!!   I våras fick jag frågan om jag ville prova blogga hos Sköna Hem och frågan kom precis när jag hade en inspirationssvacka så jag tackade ja på ...

Av Persilja - 31 augusti 2009 10:09

Idag blir det en bildkavalkad. Mitt bildsinne är starkare vissa dagar. Jag går med en bildblick och tittar på mitt liv. Ser vackra vyer överallt. Totalt pmsfri så att säga. Allt är vackert, till och med stök... En underbar sjuka!    Tvätt som inte s...

Av Persilja - 30 augusti 2009 20:37

Jag har syhörna i vardagsrummet, nu igen. Jag har valsat runt i hela huset för att åter landa ungefär där jag började som nyinflyttad. Nu ska jag försöka bli kvar där. Åtminstone tills vi renoverar vardagsrummet. Det är verkligen konstigt hur man ka...

Av Persilja - 29 augusti 2009 21:57

Nu kan man se min Man på bild. Hämta förstoringsglaset Tant Grön. Och Grattis på FÖDELSEDAGEN! (Kanske var det igår, men i efterskott i så fall.)   ...

Presentation

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23
24
25 26
27 28 29 30
31
<<< Augusti 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards