Direktlänk till inlägg 11 augusti 2007

Ordning och reda i denna familj!

Av Persilja - 11 augusti 2007 22:41

Ja, då var ett rum till städat. Pommac kommer att få ett bra första intryck av sitt nya hem. Han känner sig nog trygg i detta rejäla välstädade hem! (Mouhahahaaaaa!) (gaaalet skratt).

Jag liksom föser ut grejorna ur huset. UT! Säger jag och föser ut dem. Bär och bär till garaget. Skjuter på problemet. När hösten och kylan kommer får jag bära in varje kartong igen för att sortera i husvärmen. Men just nu tror jag att jag ska hinna gå igenom allt medan sensommarvärmen är kvar -mouahhahaha hahahha!(mera galet skratt).

Nåväl! Minns någon hur allt såg ut för cirka en vecka sen? Här friskar vi upp minnet på tröga ouppmärksamma läsare som missade detta stök:

Men NU, mina damer och herrar! Trumvirvel-tadaaaa:


Och från ett annat håll bara för att visa att kameran inte ljuger-det ÄR städat i minsta vrå!

Ser ni! Vilket underverk! Vilken otroligt ordningsam familj som bor här! Kuddarna ligger på parad och mattan har inte ett veck och se till och med färska blommor har de plockat in från trädgården.

Eller...det ser vi inte här...men tro mig...i den bruna krukan står ett fång rosenskäror i vitaste vitt.

Här bor verkligen inte några slarvrar. Här bor människor med ordning och reda som honnörsord.

Banne mig!


Mouhahahahamouhahahamouhahahahamouhahahahha!!! (ekande galet skratt).


 
 
Ingen bild

Snigla

11 augusti 2007 23:00

haha håller på med samma sak, jag är mest förgrymmad över att jag har ont.. så jag KAN INTE göra allt jag vill (kortslutning i hjärnan, tur att sambon är bortrest haha).. men det känns ju som om man vill ha rent och fint.. en perfekt början liksom.. (till en perfekt fortsättning?).. har plockat grejer hela dagen, imorgon blir det dammsugning och svabbning.. sen vid lunch kommer vovven :D

lycka till!
mvh sandra

 
Ingen bild

Persilja

11 augusti 2007 23:05

Sandra: Åååå, vad härligt! Vad är det för sort då? Och vad heter den? Jag kan inte komma in på den adress som anges. Det kanske inte är en blogg?

 
IT-mamman

IT-mamman

11 augusti 2007 23:14

Vatten... Jag ligger och kippar efter andan.
Alltså.. du...ja..va...hur?

Bor du där? Eller är det hos Kristin Kaspersen? Bor du hos Kristina Kaspersen? Jag får inte ihop det.

Snyggt. Du kommer att slå NorrbottensKuriren med häpnad. Men en sak undrar jag. Hur ska du kunna hålla soffan ren (den vita) när Toble.. Pucko..(nej, vilken dricka på P var det?) Pommac anländer? Små söta leriga tassar som gör avtryck där när lille valpen rusar in och smiter emellan benen på dig och du rusar efter med handduken i högsta hugg. Jag tror du kan sluta jogga med gott samvete. Eller det kanske du redan har gjort?

http://itmamman.wordpress.com

 
IT-mamman

IT-mamman

11 augusti 2007 23:15

Förresten, har ni kommit på vad ni ska ha bakom öppna spisen?

http://itmamman.wordpress.com

 
Ingen bild

Persilja

11 augusti 2007 23:23

IT:mamma: Få se nu; 2 beröm och 3 spydigheter! Hm, du är mest elak, blir du glad då?

JAAAAAAAAAAA! Jag har "slutat" jogga. Eller släng det i ansiktet på mig bara: ALDRIG BÖRJAT!
Och Neeeeeeeej han heter inte Toblerone eller Trocadero eller Tossig eller Tok utan P-O-M-M-A-C. OCH JAAAAAAAAA jag vet att ordningen inte håller i sig i mer än en dag men jag kan väl få låtsas lite!!!!
Hrm! DUMMA It:MAMMA! HmhRmppf!

 
IT-mamman

IT-mamman

11 augusti 2007 23:26

Yes!
God natt!

http://itmamman.wordpress.com

 
Ingen bild

Persilja

11 augusti 2007 23:45

IT:mamma: Gissa vad jag har bakom öppna spisen. Mouhahaha! Där rymdes 1-2-3- hela 4 stora ouppackade flyttkartonger! Yeaaah!

 
Pippi

Pippi

12 augusti 2007 00:02

Hur snyggt som helst och passande i vilken tjusig inredningstidning som helst :) Du rockar :)

http://pippi.blogg.se

 
Emma Var Dag

Emma Var Dag

12 augusti 2007 02:56

Vilket fantastiskt hem du har, jag blir såååååååå glad av att titta in i det. Det påminner faktiskt lite om mitt, får jag vara din bloggvän???
Och du RAJA, var och vad är det? någon loppis eller?

http://emmet

 
Ingen bild

Persilja

12 augusti 2007 08:45

Pippi: Man tackar för koplimangsen!

Emma Var dag: Roligt att du hittat hit Emma! RAJA, det är en affär i Sthlm som säljer möbler från Indien och liknande länder. Direktimporterade av de som har affären, mest antika saker. Dyrt, men lovely!

 
Mammatilltvå

Mammatilltvå

12 augusti 2007 09:12

Gillar ditt/ert hus...Ser så hemtrevligt & mysigt ut...

http://1973.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Persilja

12 augusti 2007 09:16

Mammatilltvå: Tack för snälla ord!

 
Dubbelörnen

Dubbelörnen

12 augusti 2007 21:29

Herre Güd brüden nü har dü överträffat dig själv!!! Jag ligger ner, gled av stolen av bara förskräckelse!!!! Har jag hamnat mitt i en inredningstidning el är det min bloggfavvis... Näää min stackars IQ får inte ihop bilden o personen... Kan du ta städpatrullen hit o rensa i spåndammet??!!

Men en liten försynt undran fr en som har två småhundar här hemma... o en beige soffa... med plädar som går att tvätta...och som ändå har problem...
För inte kan du väl vara så kallhamrad så lilla Pommis inte får krypa upp i soffan hos matte el husse el småmatte el småhussarna... Det kan jag bara inte tro om dig??!!!

På tal om Pommis kolla in sommarreklamen på Pommisen hos mig... säkert lika ljuvlig som din härliga hund ;)

Kramar

http://karljohansgarden.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Persilja - 2 september 2009 15:42

HÄR finns jag nu!   Om ni vill komma i kontakt med mig under min SkönaHem period går det bra att mejla på persiljekvist@gmail.com   Jag vet att det känns konstigt med den nya bloggen, men ni måste orka vänja om er! Tänk på mig som måste skriva och v...

Av Persilja - 1 september 2009 21:13

Vet ni, mina kära läsare, att nu är det mitt sista inlägg här på denna blogg. Jag ska nämligen flytta!!!   I våras fick jag frågan om jag ville prova blogga hos Sköna Hem och frågan kom precis när jag hade en inspirationssvacka så jag tackade ja på ...

Av Persilja - 31 augusti 2009 10:09

Idag blir det en bildkavalkad. Mitt bildsinne är starkare vissa dagar. Jag går med en bildblick och tittar på mitt liv. Ser vackra vyer överallt. Totalt pmsfri så att säga. Allt är vackert, till och med stök... En underbar sjuka!    Tvätt som inte s...

Av Persilja - 30 augusti 2009 20:37

Jag har syhörna i vardagsrummet, nu igen. Jag har valsat runt i hela huset för att åter landa ungefär där jag började som nyinflyttad. Nu ska jag försöka bli kvar där. Åtminstone tills vi renoverar vardagsrummet. Det är verkligen konstigt hur man ka...

Av Persilja - 29 augusti 2009 21:57

Nu kan man se min Man på bild. Hämta förstoringsglaset Tant Grön. Och Grattis på FÖDELSEDAGEN! (Kanske var det igår, men i efterskott i så fall.)   ...

Presentation

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23
24
25 26
27 28 29 30
31
<<< Augusti 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards