Direktlänk till inlägg 9 augusti 2007

Mera tältsnack.

Av Persilja - 9 augusti 2007 10:09

Skrev tidigare om våra tältningar på väg ner till Tågarp när jag var liten. Då hade vi detta tält som gjorde sin sista sommar i fjol i stugan. Kanske kan vi laga tältpinnarna, men det har gått en massa hål i tältduken också, så ifall skulle det bara vara av nostalgiska skäl. Vi kanske reser det bara för att ha en mysplats på dagtid. Nånstans att dra sig tillbaka från solgass. Men som sagt, pinnarna är trasiga. I fjol reste jag det med hjälp av skaftet till skurmoppen, så i fjol var stuggolvet inte så rent. Men tältet stod stadigt.

Vi hade även nytältet rest så vi kunde hysa många extra nattgäster. Men det var ifjol.

Vi hade bästa sommaren i mannaminne i fjol. Inget regn, inget mygg och varmaste badvattnet någonsin.

Men bönderna slet sitt hår. Potatisskörden torkade bort för de som inte kunde vattna. Och många gräsmattor var alldeles gula och beiga.


 
 
kicki

kicki

9 augusti 2007 12:20

Kul att det gamla tältet fått vara kvar...undras om de nya tälten som görs nu skulle hålla så länge...men ni såg ut att ha haft det mysigt iallafall trots skator och tokiga grannar...så tidigt...varför sover inte grannen.
kramen från kicki

http://kickilettenstrom.blogg.se

 
Ingen bild

Persilja

9 augusti 2007 12:42

Kicki: Det vi köpte ifjol är redan fullti revor...ingen kvalitet...men det var rätt billigt förstås.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Persilja - 2 september 2009 15:42

HÄR finns jag nu!   Om ni vill komma i kontakt med mig under min SkönaHem period går det bra att mejla på persiljekvist@gmail.com   Jag vet att det känns konstigt med den nya bloggen, men ni måste orka vänja om er! Tänk på mig som måste skriva och v...

Av Persilja - 1 september 2009 21:13

Vet ni, mina kära läsare, att nu är det mitt sista inlägg här på denna blogg. Jag ska nämligen flytta!!!   I våras fick jag frågan om jag ville prova blogga hos Sköna Hem och frågan kom precis när jag hade en inspirationssvacka så jag tackade ja på ...

Av Persilja - 31 augusti 2009 10:09

Idag blir det en bildkavalkad. Mitt bildsinne är starkare vissa dagar. Jag går med en bildblick och tittar på mitt liv. Ser vackra vyer överallt. Totalt pmsfri så att säga. Allt är vackert, till och med stök... En underbar sjuka!    Tvätt som inte s...

Av Persilja - 30 augusti 2009 20:37

Jag har syhörna i vardagsrummet, nu igen. Jag har valsat runt i hela huset för att åter landa ungefär där jag började som nyinflyttad. Nu ska jag försöka bli kvar där. Åtminstone tills vi renoverar vardagsrummet. Det är verkligen konstigt hur man ka...

Av Persilja - 29 augusti 2009 21:57

Nu kan man se min Man på bild. Hämta förstoringsglaset Tant Grön. Och Grattis på FÖDELSEDAGEN! (Kanske var det igår, men i efterskott i så fall.)   ...

Presentation

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23
24
25 26
27 28 29 30
31
<<< Augusti 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards