Direktlänk till inlägg 1 augusti 2007

Minisemester.

Av Persilja - 1 augusti 2007 18:50

Vissa åker till USA,

Andra åker till armhålor.

Men vi, vi åker till en plats på jorden där solen aldrig ler, den platsen heter Boden, dit vill jag aldrig mer. (Gammal lumparramsa!)

I Boden spöregnade det. Sen blev det lite sol. I solskenet passade några av medresenärerna på att testa militärens hinderbana.

Hur roligt som helst var det tyckte de.

Fyrabarnspappan minns det minst av allt som roligt! Han berättade att de fick göra detta fyspass med vapen över axeln och på tid. Och inte bara en gång. Men det var längesen...


På en kinarestaurang i Boden enades vi (äntligen) om ett namn på vår nya familjemedlem. Valpen.

Ni får gärna gissa! Det är ett låååångt namn med så mycket som nio bokstäver. Det börjar på T. Good luck!

 
 
Maria-Jag blommar

Maria-Jag blommar

1 augusti 2007 19:05

Oj, vad du hinner blogga på en dag! Vi gjorde en utflykttill Boden förrförra veckan och det var ganska trevligt, solen sken iochförsig om det var det som gjorde det...
Du lyckades nästan lura mig med din "polishistoria", jag satt med andan i halsen och undrade vad sjutton som hänt dig nu, men sedan kunde jag ju andas ut. Roligt med "Sommar-kick"!

http://jagblommar.blogspot.com

 
Ingen bild

Persilja

1 augusti 2007 19:12

Maria-jag blommar. Haha! skoj att du nnästan blev lurad!

 
IT-mamman

IT-mamman

1 augusti 2007 22:52

Ja men det var väl bra att du hamnade där och fick lite motion, du som inte har sprungit på så länge!
Och värst vad du har länkat till mig idag. Tackar, tackar! Jag får nog bli lite snällare än jag varit på sista tiden.

http://itmamman.wordpress.com

 
Steffe

Steffe

1 augusti 2007 23:33

Här kommer en vild gissning på valpen från en som fick frisedel.
Kan det typ vara toblerone den ska heta?

http://lyckligpappa.blogspot.com

 
Ingen bild

Persilja

1 augusti 2007 23:38

Steffe: Mycket bra gissat!!! Men inte rätt...hihihi.

 
kicki

kicki

2 augusti 2007 11:35

Min pappa gjorde rekryten i Boden, på den tiden var det bra, men kallt säger han...han frågar också om ni brukar vara till Jokkmokk på marknad,,,den längtar han efter, nu när min syster är död så kommer de inte upp längre, det är bara vi syskon som åker till graven, den är i Luleå...
kram på dej
kicki

http://kickilettenstrom.blogg se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Persilja - 2 september 2009 15:42

HÄR finns jag nu!   Om ni vill komma i kontakt med mig under min SkönaHem period går det bra att mejla på persiljekvist@gmail.com   Jag vet att det känns konstigt med den nya bloggen, men ni måste orka vänja om er! Tänk på mig som måste skriva och v...

Av Persilja - 1 september 2009 21:13

Vet ni, mina kära läsare, att nu är det mitt sista inlägg här på denna blogg. Jag ska nämligen flytta!!!   I våras fick jag frågan om jag ville prova blogga hos Sköna Hem och frågan kom precis när jag hade en inspirationssvacka så jag tackade ja på ...

Av Persilja - 31 augusti 2009 10:09

Idag blir det en bildkavalkad. Mitt bildsinne är starkare vissa dagar. Jag går med en bildblick och tittar på mitt liv. Ser vackra vyer överallt. Totalt pmsfri så att säga. Allt är vackert, till och med stök... En underbar sjuka!    Tvätt som inte s...

Av Persilja - 30 augusti 2009 20:37

Jag har syhörna i vardagsrummet, nu igen. Jag har valsat runt i hela huset för att åter landa ungefär där jag började som nyinflyttad. Nu ska jag försöka bli kvar där. Åtminstone tills vi renoverar vardagsrummet. Det är verkligen konstigt hur man ka...

Av Persilja - 29 augusti 2009 21:57

Nu kan man se min Man på bild. Hämta förstoringsglaset Tant Grön. Och Grattis på FÖDELSEDAGEN! (Kanske var det igår, men i efterskott i så fall.)   ...

Presentation

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23
24
25 26
27 28 29 30
31
<<< Augusti 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards