Direktlänk till inlägg 17 februari 2007

Mina drömmars växthus-och det är mitt!!!

Av Persilja - 17 februari 2007 16:12

En av de första saker som kommer upp i vår nya trädgård är en gunga. Det är ett måste för en levande trädgård och där finns perfekta höga träd att hänga upp både den ena och den andra gungan i. Härligt!I trädgården har förra ägaren berättat att det finns lupiner, och stora vildhallon. Det var de enda växter hon visste. Så det blir verkligen spännande att se vilka växter som dyker upp i sommar! I växthuset som är så stort att det går att inreda med liten sittgrupp (det bara måste jag) vet jag inte vad jag ska ha ännu. Det visar sig. Det är ibland så att jag måste nypa mig i armen när jag ser växthuset på bild. Tänk, när huset annonserades ut nämndes inget om växthus och när maken var ner på första titten fotade han en massa men hade inte lagt märke till växthuset som något särskilt. Så när han kom hem med kameran och jag ivrigt granskade bilderna blev jag alldeles salig när jag såg växthuset. Det var mer än jag någonsin drömt om!!! När jag ser bilden skrattar jag högt av förvåning och glädje! Tänk att det ska bli mitt!!!NYP MIG!

 
 
Ingen bild

Texaskrage

17 februari 2007 17:59

Vilket fint växthus, vad stort det ser ut. Där kan du ha mycket, ett tips är att prova Persikoträd,vet ej om det går här men vet andra som funderat på det men inte haft växthus, vet att Bakker sålt små Persikoträd förut, kanske gör de det nu med.Vet ej vad du gillar för växter, men jag tänker på vindruvor, djungelgurka och mycket annat när jag ser ert fina växthus.

 
Liten

Liten

17 februari 2007 18:05

Jag blir så glad när jag läser hur glad du är över ditt växthus. Du är så hjärtligt glad lixom så man kan inte låta bli att glädjas med dig!

http://liten.bloggagratis.se

 
Kirsti

Kirsti

17 februari 2007 18:52

Tack för kommentaren i min blogg! Bara positivt att du råkade blanda ihop mig med Texaskrage, ledde ju till att jag också hittade din sida! Säger som hon att det alltid är kul att ”råka på ” någon på samma breddgrad. Bor i Sävast, några kilometer söder om Boden så det är nästan Luleå för min del också.. Lycka till med flytt och allt det nya!
Skulle också nypt mig i armen, flera gånger på raken, om min sambo berättat att trädgården jag fick i och med flytten hit upp haft ett maffigt växthus! Får tåla mig och vänta på bättre tider.. men någon gång går väl drömmen om ”glashuset” i uppfyllelse här med..:)

http://kirsti.tradgardsblogg.se

 
Lotta

Lotta

18 februari 2007 08:55

Men vilken lycka! Jag hade blivit alldeles tokig! Usch vad avis jag blir fast jag vet att man inte skall vara det utan bara glädjas åt dig! Suck....

http://lotta.tradgardsblogg.se

 
Åsa

Åsa

18 februari 2007 09:59

Du kommer att ha så mycket glädje av ditt växthus... det är ett andra rum i trädgården.. och en ny värld med växter som kan odlas öppnar sig!/åsa

http://asas.tradgardsblogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Persilja - 2 september 2009 15:42

HÄR finns jag nu!   Om ni vill komma i kontakt med mig under min SkönaHem period går det bra att mejla på persiljekvist@gmail.com   Jag vet att det känns konstigt med den nya bloggen, men ni måste orka vänja om er! Tänk på mig som måste skriva och v...

Av Persilja - 1 september 2009 21:13

Vet ni, mina kära läsare, att nu är det mitt sista inlägg här på denna blogg. Jag ska nämligen flytta!!!   I våras fick jag frågan om jag ville prova blogga hos Sköna Hem och frågan kom precis när jag hade en inspirationssvacka så jag tackade ja på ...

Av Persilja - 31 augusti 2009 10:09

Idag blir det en bildkavalkad. Mitt bildsinne är starkare vissa dagar. Jag går med en bildblick och tittar på mitt liv. Ser vackra vyer överallt. Totalt pmsfri så att säga. Allt är vackert, till och med stök... En underbar sjuka!    Tvätt som inte s...

Av Persilja - 30 augusti 2009 20:37

Jag har syhörna i vardagsrummet, nu igen. Jag har valsat runt i hela huset för att åter landa ungefär där jag började som nyinflyttad. Nu ska jag försöka bli kvar där. Åtminstone tills vi renoverar vardagsrummet. Det är verkligen konstigt hur man ka...

Av Persilja - 29 augusti 2009 21:57

Nu kan man se min Man på bild. Hämta förstoringsglaset Tant Grön. Och Grattis på FÖDELSEDAGEN! (Kanske var det igår, men i efterskott i så fall.)   ...

Presentation

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28
<<< Februari 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards