Direktlänk till inlägg 17 februari 2007

Livet enligt Rosa.

Av Persilja - 17 februari 2007 12:00

Vi ska gå på bio strax, jag och 6-åringen och eventuellt 8-åringen. TV-serien "Livet enligt Rosa" var bra. Filmen har fått dålig kritik, men den kan vara bra ändå. Min dotter gillar den säkert. Jag kan nog tycka om den även om storyn är dålig, om den är det minsta lik TV-serien. Rosa bodde nämligen med sin mamma och storasyster i en lägenhet där inredningen var så himla läcker. Och pappan bodde på gård med får på Gotland så även där fick man se vackra miljöer. (Hoppas de behållit scenografin!)Det räcker för mig, att det är vackra miljöer. Vissa filmer älskar jag bara därför. Ta t ex "Gifta på låtsas". Den är underbar på grund av hennes underbara lägenhet med stor taktträdgård. Sen gör det ju inget att den är romantisk också...

 
 
Texaskrage

Texaskrage

17 februari 2007 13:33

Hej! Såg att du skrivit på Kirstis sida, hon är från Boden. Visst kan det vara så att huspriserna stigit i Sunderbyn pga sjukhuset men det är ju relativt nya hus också som kostat i inköp så det är ju med en orsak varför hus kostar i Sunderbyn, man vill ju inte skänka bort sitt hus som man betalat mycket för men visst är det lättare nu att få ut det man betalat för huset motför förut innan sjukhuset kom, känns som det är lite mer rättvist nu, ett nytt hus kostar ju en del. Så det är Bensbyn, gissade på Björsbyn. Så du bor i Kiruna nu, tänk jag med kommer därifrån men var bara åtta år då vi flyttade därifrån. Det var stora kliv då 1968, att flytta från Kiruna till Enköping. De trodde faktiskt att det sprang isbjörnar på gatorna då i Kiruna. Sedan så trodde de att jag var eskimå. När vi 1971 flyttade till Luleå då trodde alla jag var japan, är mörk i håret, det hade börjat komma invandrare till Luleå då så...jag har varit både Japan och eskimå och kommer från Kiruna, ganska kul, eller hur. Hoppas filmen var bra. Hälsningar Lena i Luleå

http://www.tradgardsblogg.se/profiles/texaskrage

 
Ingen bild

Persilja

17 februari 2007 14:07

Hej Texaskrage.
Du är svår att hitta! När jag klickar på din länk kommer jag inte till dig! Inte nu när du länkat ens, och inte när jag letade dig heller. Det var nog därför det blev fel. Pinsamt, undrar vad hon Kirsti tänkte? Fniss! Jag sökte dig alltså på bloggen men hittar ingen Texaskrage på T. Vad gör jag för fel???
Jag tror det än idag finns oupplysta människor (många barn bl a) som tror att vi i Kiruna bor i igloos och har renar allihopa. Det är så många svenskar som aldrig rest runt i sitt eget hemland. Men såna här sidor hjälper ju till att spränga fördomarna. Vi får hjälpas åt, vi norrbottningar att sprida mycket gröna bilder härifrån! Hoppas du läser detta och hjälper mig att hitta fram till din blogg! (Ps S:a Sunderbyn är jättemysdigt och det är väl bra att man får bra betalt för husen. Men de hus vi tittat på har dragit iväg över vår budget tyvärr. Men slumpen gjorde att vi då till slut hamnade i Bensbyn, vilket också känns jättebra. (Vi har inte flyttat ännu, men jag tror det är perfekt...)

 
Kirsti

Kirsti

17 februari 2007 19:07

Det jag tänkte var: Vad kul! En ny besökare på min blogg! :)
Och att du ingår i gänget som spränger fördomar om isbjörnar på gatorna och bostäder i form av igloos här uppe ger ju guldstjärna i bloggen! *tummen upp*

http://kirsti.tradgardsblogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Persilja - 2 september 2009 15:42

HÄR finns jag nu!   Om ni vill komma i kontakt med mig under min SkönaHem period går det bra att mejla på persiljekvist@gmail.com   Jag vet att det känns konstigt med den nya bloggen, men ni måste orka vänja om er! Tänk på mig som måste skriva och v...

Av Persilja - 1 september 2009 21:13

Vet ni, mina kära läsare, att nu är det mitt sista inlägg här på denna blogg. Jag ska nämligen flytta!!!   I våras fick jag frågan om jag ville prova blogga hos Sköna Hem och frågan kom precis när jag hade en inspirationssvacka så jag tackade ja på ...

Av Persilja - 31 augusti 2009 10:09

Idag blir det en bildkavalkad. Mitt bildsinne är starkare vissa dagar. Jag går med en bildblick och tittar på mitt liv. Ser vackra vyer överallt. Totalt pmsfri så att säga. Allt är vackert, till och med stök... En underbar sjuka!    Tvätt som inte s...

Av Persilja - 30 augusti 2009 20:37

Jag har syhörna i vardagsrummet, nu igen. Jag har valsat runt i hela huset för att åter landa ungefär där jag började som nyinflyttad. Nu ska jag försöka bli kvar där. Åtminstone tills vi renoverar vardagsrummet. Det är verkligen konstigt hur man ka...

Av Persilja - 29 augusti 2009 21:57

Nu kan man se min Man på bild. Hämta förstoringsglaset Tant Grön. Och Grattis på FÖDELSEDAGEN! (Kanske var det igår, men i efterskott i så fall.)   ...

Presentation

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28
<<< Februari 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards