Direktlänk till inlägg 13 januari 2007

Önskebrunn!

Av Persilja - 13 januari 2007 16:56

Ja, då har jag varit och sett på huset. Första intrycket var faktiskt att det var mindre än vad jag tänkt när jag sett det på alla bilder. Både huset och tomten. Bilder gör alltid allt större. Men när mina ögon ställt om från kamerans bilder verklighetens blev intrycket bara postitivt. Efter att ha smält alla intryck är min övertygelse total! Detta är Huset! Vi har tittat på hus mer eller mindre aktivt i mer än åtta år. Och aldrig har det dykt upp ett som motsvarat våra önskemål bättre än detta. Det känns RÄTT. Så på måndag startar den eventuella budgivningen. Vi lägger ett bud och får se om de andra kommer med något. Hoppas vi är ensamma! DÅ får vi det kanske för vad vi bjuder. Blir det budgivning vet man aldrig vart det slutar!!!Så nu är jag helpirrig, rent nervös. HU!På tomten står detta magiskt vackra växthus. Jag ser mig sitta därinne, en ljus norrbottnisk, sommarnatt i en korgstol, omgiven av pelargoner, gurkor, tomater och levande ljus med ett glas rött vin i handen.

 
 
Liten

Liten

14 januari 2007 10:11

Åh, skulle oxå vilja ha ett så där stort växthus att bara ha det bra i. Fast jag inte ens gillar att hålla på med växter och knappt dricker vin :)

http://liten.bloggagratis.se

 
Filifjonkan

Filifjonkan

14 januari 2007 10:38

Godmiddag, Önskar lycka till med budgivningen. Hoppas det går vägen för er. Kommer över när det är sommar och du sitter i växthuset och man känner doften av dina hemodlade uppbundna tomater då kan vi ta ett glas vin eller en koppkaffe och lyssna på tystnaden bara..

http://filifjonkan-se

 
Gerda-Thyra

Gerda-Thyra

14 januari 2007 13:37

Åh, jag vill också slänga i en slant och önska!

http://gerda-thyra.bloggagratis.se

 
Gerda-Thyra

Gerda-Thyra

14 januari 2007 13:40

Klart du ska sitta där och mysa med tända ljus och ett glas vin....(och varför inte romantisera med lilla maken....)

http://gerda-thyra.bloggagratis.se

 
Fru Fundersam

Fru Fundersam

16 januari 2007 14:31

Åååå, vill också ha. :-)
Jag och min "Herrn" pratar ofta om att ha ett kombinerat växthus/lusthus. (Men det ska till ork att bygga ett också.) Hoppas att ni får huset så att ni får växthuset på köpet!!!!

http://frufundersam.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Persilja - 2 september 2009 15:42

HÄR finns jag nu!   Om ni vill komma i kontakt med mig under min SkönaHem period går det bra att mejla på persiljekvist@gmail.com   Jag vet att det känns konstigt med den nya bloggen, men ni måste orka vänja om er! Tänk på mig som måste skriva och v...

Av Persilja - 1 september 2009 21:13

Vet ni, mina kära läsare, att nu är det mitt sista inlägg här på denna blogg. Jag ska nämligen flytta!!!   I våras fick jag frågan om jag ville prova blogga hos Sköna Hem och frågan kom precis när jag hade en inspirationssvacka så jag tackade ja på ...

Av Persilja - 31 augusti 2009 10:09

Idag blir det en bildkavalkad. Mitt bildsinne är starkare vissa dagar. Jag går med en bildblick och tittar på mitt liv. Ser vackra vyer överallt. Totalt pmsfri så att säga. Allt är vackert, till och med stök... En underbar sjuka!    Tvätt som inte s...

Av Persilja - 30 augusti 2009 20:37

Jag har syhörna i vardagsrummet, nu igen. Jag har valsat runt i hela huset för att åter landa ungefär där jag började som nyinflyttad. Nu ska jag försöka bli kvar där. Åtminstone tills vi renoverar vardagsrummet. Det är verkligen konstigt hur man ka...

Av Persilja - 29 augusti 2009 21:57

Nu kan man se min Man på bild. Hämta förstoringsglaset Tant Grön. Och Grattis på FÖDELSEDAGEN! (Kanske var det igår, men i efterskott i så fall.)   ...

Presentation

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3
4
5
6 7
8 9 10 11
12
13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards