Direktlänk till inlägg 20 juni 2009

Vedstapling och liten sommarförkylning.

Av Persilja - 20 juni 2009 19:01

Midsommardag är bonusdag. Då är det verkligen läge att slappa och ha det skönt. Om man har turen att vara ledig förstås. Det är ju inte självklart.

Jag är superförkyld och har mest hela dagen varit trött som en...ja som en blunddocka. Ögonen har mest viljat blunda. Jag jobbade några timmar i trädgården och grävde ner syrener och flyttade rosor och planterade lite slingerväxter. Sen slumrade jag i hängmattan i någon timme. Det är inte särskilt likt mig, men desto mera skönt!!!

Hela familjen har varit involverade i vedhämtning. Först har vi med släp och lastbilsflak (liten lastbil) hämtat veden, och sen tömt den. Några staplar fick komma in i huset bakom öppna spisen.Två inne som räckte och staplade, två ute som räckte och staplade i fönstret. Själv låg jag i soffan under filt och huttrade. 

Det är skönt att se andra jobba!

Alla barnen har hjälpt till och det är en särskild glad stämning som sprids när alla varit involverade i projekt. Det är INTE särskilt vanligt men mycket trevligt fenomen. 

Rörigt vardagsrum, men vem bryr sig!!!Jag väljer att se den fina turkosa färgen på draperiet tillsammans med mitt favorittyg bakom fågelburen. (Jag försöker!)

Jag är inte "frisk" från min bokstavskit men jag försöker låtsas som att den inte finns. Med mer eller mindre framgång.

Jag ska ta Nelliesmammas tips på allvar. Mera youghurt och ost! Det var ett tips jag gillade! Så ikväll ska jag mumsa grönmögelost! Mums!

 
 
Synne

Synne

20 juni 2009 19:25

Kul med vedstapling. Det är skönt att ha det inne när det blir kyligt.
Men du får se till att bli frisk nu, för att vara sjuk är ingen höjdare...
GO BEDRING säger jag.
Klems Synne.

http://nabolandet.blogspot.com

 
Anno

Anno

20 juni 2009 21:45

Ni bor så himla himla fint tycker jag! :)

http://annosuperstar.blogg.se

 
Sanna

Sanna

20 juni 2009 23:40

Mmm det är en riktig budget uppfräsching jag måste fixa där..annars hade jag gärna rivit ut och gjort om allt där inne =) Men det får bli ett gäng nya textilier och lite annat där inne..tusen tack för dina tips gumman och hoppas du frisknar på snart (även om det kan vara skönt att få se andra jobba lite ibland oxå =) hehe.. Ni har ett supermysigt vardagsrum alltså..åhhh..)
Kraaaam
Sanna

http://krimskramsan.bloggagratis.se

 
Berith

Berith

21 juni 2009 07:51

Jag älskar att hålla på med ved...jag är lite vrickad tycker gubben som tycker att det är ett nödvändigt ont ;)
Det är trevligt då alla hjälps åt =)
Hoppas du snart är kvitt din förkylning och bokstavs kombinationen!! =)

Ha en bra dag och krya på dig,kram Berith =)

http://maxmax.bloggagratis.se

 
susanne

susanne

21 juni 2009 09:41

ja det heter så enligt gamal bonde praktikan..ved och målning ska vara klara till midsommar helgen.. ler jag ligger efter i de fallen lite ved har vi fått på plats men som man vet så går det ett par lass till.. och huset grundmålat bar resten kvar ;)
hoppas du kryar på dig , FRÅN en annan snorig mamma...

http://supermamman.bloggagratis.se

 
/Anitha

/Anitha

21 juni 2009 09:42

Låter som du hade en rätt så okej dag, trots elaka förkylningsbaciller och bokstavskombinationer :) Det var lite samma sak här. Städade lite (men var faktiskt inspirerad att göra det, och då är det ju inte så jobbigt), men ägnade annars dagen åt att sticka och bara vara. Alldeles lagomt göra en midsommardag, tycker jag :-)

Hoppas du är piggare idag!

http://aurora-borealis.bloggagratis.se

 
widde

widde

21 juni 2009 09:43

Stackare..det är tufft att vara hänging, hoppas du får små stunder av lite energi allafall...vardagsrummet ditt är ju så himla härligt..lite mysigt måste det ju vara att ligga där å snora*fniss

http://widde.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Katarina

21 juni 2009 09:50

Veden värmer många gånger, sägs det. Den ska huggas kapas klyvas fraktas slängas staplas eldas å så ut med askan ;-)Det är arbetsamt men meditativt, men man får inte ha bråttom. Det blir så mycket roligare när man hjälps åt oxo. Även från en soffa..

Så härliga färgerna blir i ert vardagsrum, när solen lyser in. Det ser ju varmt ut på bilder redan tidigare, men solen bryter färgerna på ett nytt sätt.

 
maloppa

maloppa

21 juni 2009 12:14

Härligt att få ligga o mysa medan andra jobbar.... mindre kul att du är sjuk men det brukar ju gå över bara man tar det lugnt. Det är just det som är det svåra. Tycker absolut inte ditt vardagsrum är rörigt - färgstarkt, fräscht och inspirerande däremot. Tar en kik in i mitt grådassiga oinspirerade *suck*. Jobbar hela helgen men fick en kväll igår m maken o sovmorron m sillfrukost idag. Tänkte blogga men TB ligger nere - som vanligt, är urless på att aldrig komma in när man väl har tid att göra inlägg. Tur att jag kan komma in här o läsa i allafall. Krya-på-dig-kramar från mig!

http://maloppas.tradgardsblogg.se

 
Gitte

Gitte

21 juni 2009 13:41

I år saknar jag att inte hålla på med ved. Vi flyttade tidigt i våras/sent i vintras till ett boende som inte kräver vedhantering för att få värme. Måste säga att vi redan nu kliver på varandra, eftersom en del av vardagens vedermödor som innebar att samarbete var tvunget skulle fungera, annars hade vi ingen värme. visst är det tungt och tråkigt att hålla på med ved, men på köpet får man kroppsarbete och daglig rutin som delas mellan alla och ger sammanhållning.

Det är synd om den bekväma människan. Det är synd om mig också som inte inte eldar med ved längre. *snyft*. Ved luktar dessutom så gott!

http://www.bortbytingen.bloggagratis.se

 
Lycke

Lycke

21 juni 2009 13:46

Haloj vännen! Trist du är förkyld! Jättemysigt vardagsrum har du och hör sen!!!!
Jag är bara allmänt galen och önskar man och barn dit pepparn växer så jag får pyssla ifred i trädgården!!! Tror inte jag är riktigt hundra alltså!!! Lider av detta, åtminstone mannen märker nog av det, med barnen har jag inte samma problem, går o har dåligt samvete hela tiden och det är blääääh! Usch och fy och gris också, varför kan man inte vara normal!!!
Så du har onte fått några bokstäver ännu?! Kanske du är gr---??? Vad skulle du gilla det då???
Min mens är strax över men jag är sur ändå!!!

Kramhögar Lycke

http://till-vidas-ara.bloggagratis.se

 
carina

carina

21 juni 2009 16:16

Stackare som är förkyld. Är själv förkyld nu och har varit så sjuk. Men är bättre nu.
Krya på dig. =0)

http://badankansblog.blogspot.com

 
Therre

Therre

22 juni 2009 12:18

Åh, så härligt ljust det såg ut på sista bilden. Tycker inte ALLS det ser rörigt ut, bara massa trevliga färger som gör en glad!

http://www.therre.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Persilja - 2 september 2009 15:42

HÄR finns jag nu!   Om ni vill komma i kontakt med mig under min SkönaHem period går det bra att mejla på persiljekvist@gmail.com   Jag vet att det känns konstigt med den nya bloggen, men ni måste orka vänja om er! Tänk på mig som måste skriva och v...

Av Persilja - 1 september 2009 21:13

Vet ni, mina kära läsare, att nu är det mitt sista inlägg här på denna blogg. Jag ska nämligen flytta!!!   I våras fick jag frågan om jag ville prova blogga hos Sköna Hem och frågan kom precis när jag hade en inspirationssvacka så jag tackade ja på ...

Av Persilja - 31 augusti 2009 10:09

Idag blir det en bildkavalkad. Mitt bildsinne är starkare vissa dagar. Jag går med en bildblick och tittar på mitt liv. Ser vackra vyer överallt. Totalt pmsfri så att säga. Allt är vackert, till och med stök... En underbar sjuka!    Tvätt som inte s...

Av Persilja - 30 augusti 2009 20:37

Jag har syhörna i vardagsrummet, nu igen. Jag har valsat runt i hela huset för att åter landa ungefär där jag började som nyinflyttad. Nu ska jag försöka bli kvar där. Åtminstone tills vi renoverar vardagsrummet. Det är verkligen konstigt hur man ka...

Av Persilja - 29 augusti 2009 21:57

Nu kan man se min Man på bild. Hämta förstoringsglaset Tant Grön. Och Grattis på FÖDELSEDAGEN! (Kanske var det igår, men i efterskott i så fall.)   ...

Presentation

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9
10
11 12
13
14
15 16 17 18
19
20 21
22
23 24
25
26 27
28
29 30
<<< Juni 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards