Alla inlägg den 30 juni 2009

Av Persilja - 30 juni 2009 10:18

Ibland såg jag inte så 80-talig ut...

Men det var bara för att det var svårt att ha axelvaddar i ett linne...

Av Persilja - 30 juni 2009 10:05

På 80-talet hade jag inte en labradudel-jag försökte se ut som en själv istället!

(Och jag hade pms då också...) 

Av Persilja - 30 juni 2009 09:58

Ja, jisses. Allt var inte bättre förr. 

 Detta är jag på det ljuva 80-talet med vår älskade engelska setter Pontus. Han bor sen många år i hundhimlen och äter ost varje dag. 

Av Persilja - 30 juni 2009 00:06

Utlovade ju lite bilder, men efter en rumsflytt blir det en hel del bråte som inte kommit dit de ska. Kläder som ska byta plats samlas i högar innan de hittat sin nya plats och saker som ska rensas ut har inte kommit ut ännu. Det jag försöker säga är att det inte är läge att fotografera helheter ännu. Så jag bjuder på lite detaljbilder.

Vårt sovrum har hamnat på nedervåningen nu. Bakom köket. Dotterns förra rum. Det blev ett härligt luftigt rum.

Jag sov gott där i natt, förutom att jag saknade ljudet av barnen. Vi har haft barnen i sovrummet ända tills nu. Eftersom förra rummet var så stort och hade en mellanvägg har de funnits alldeles i närheten. Jag saknade deras snosningar i gårkväll. Kände mig väldigt långt borta från dem. Ja yngste sonen sover ju i rummet bredvid vårt, så ett barn hade vi i närheten som tur var. Kommer på mig själv med att hoppas att dottern ska vilja sova med oss i natt. Jisses vad jag har svårt att vara utan dem! Men det är skönt att få sova ostört. Det är hönsmamman i mig som undrar om de mår bra. Jag vill höra om de plötsligt börjar må illa eller har mardrömmar. Jag hoppas de ropar högt om det inträffar!

Hängde ett tyg som skydd bakom sängen. Ett tyg som bara väntat på att få användas men som jag varit för snål att sätta saxen i. Nu slapp jag det. Bra att ha en hel vägg och inte snedtak som vi haft förr.

Giraffen och trädet verkar inte ha något emot att byta inneboende.

Sekretären fick flytta in också. Den uppmärksamme ser att jag har samma tapet i lådan längst upp till höger som på giraffen. (Såja, nu vet även den icke uppmärksamme det.)Röda skåpet orkade vi inte baxa upp på övervåningen så det får jag också njuta av i sovrummet.


Hörnskåpet bor också här. 


Härligt att ha fönstret på vid gavel!



Dottern bor nu uppe i mellanrummet.

Därinne lämpade det sig inte att fota mer än närbilder idag. Dottern stormtrivs och leker och leker och leker. Det är alltså bra lekenergi där!

Den tapetserade ikeaskåpen är så populär bland barnen att den har en egen kölista. Dottern stod på tur nu.

Där ryms många leksaker.


Mannens nya arbetsplats blev toppen mitt i hallen, mitt i huset. Därifrån ser han ytterdörren. Han kan sitta som spindeln i nätet och ha koll på allt och alla. Jag är riktigt avundsjuk!!! Sonens rosa rum lämpade sig inte för fotografering idag. Men det kommer.


I trädgården frodas det i värmen. Gräslök är inte bara gott, det är en favorit i rabatterna för mig. Älskar den lila blomman!

Den får ersätta allium löken som jag planterat men aldrig verkar få i blom. På brunnen ställer jag många krukor och nu börjar det bli frodigt och fint. Rosorna blommar och ramar in brunnen så vackert.

På basketbollsskyddet (som skyddar min rabatt från tunga basketbollar) brukar jag hänga lite amplar med sommarblommor. Det blir lite extra färg innan alla perennerna kommit igång ordentligt. Den underbara älsklingsfavoriten löjtnantshjärta blommar för fullt liksom några andra tidigblommande. Det är så roligt för min dotter är lika fascinerad som jag alltid varit över det romantiska namnet på den blomman. Den som kom på det poetiska namnet, löjtnanthjärta, var nog en riktigt romantiker!

Bredvid blommar en orange favorit som jag dock inte vet namnet på. Nåt med vår har jag för mig...?

Presentation

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9
10
11 12
13
14
15 16 17 18
19
20 21
22
23 24
25
26 27
28
29 30
<<< Juni 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards