Direktlänk till inlägg 17 juni 2008

Tapetserarkväll.

Av Persilja - 17 juni 2008 23:24

Jag har slutat se på teve. Eller rättare sagt, det är ju bara fotboll på teve och jag orkar inte se det, så jag har massor av tid över på kvällarna. Har jag missat Sommartorpet? Kommer inte ihåg vilken dag det gick, men det är väl ungefär det jag vill se.

Ikväll har jag tapetserat istället för att se på teve.

Nej, inga väggar. Bara burkar.

Hm, vad ska hon ha dem till då, kanske någon undrar. Jo, det är mina gamla bestickburkar som fått sig nya kläder.

De står alltid nära bordet så att det är lätt att duka.

När jag ändå hade tapet och taperklister framme fick ett tråkigt furuhyllplan sig en tapet också. Dottern valde vilken tapet. Jag hade föredragit den småblommiga men hon valde medaljongen. Det blev bra ändå.



Det passade inte i hennes rum. Alltså passade den. Eftersom jag gillar när det bryter av!

Den ska ha en klämspot på sig men jag måste vänta till imorgon då tapetlimmet torkat.

Jag har idag köpt tre födelsedagspresenter till min dotter som fyller år snart. Måste köpa några fler. Hon brukar vara så lätt att köpa presenter till men inte nu längre. Denna gång känns det som att hon har allt. Att minsta leksak gör att det svämmar över inne hos henne. Men så känner ju inte hon, så jag måste ta mig i kragen och sluta känna efter och verkligen köpa lite nya leksaker. Det är Little Pet Shops och Polly som gäller...

(Men hon HAAAR ju massor...!)

Hittade en asiatisk butik som sålde Hello Kitty prylar. Där hittade jag också en tavla som jag inte kunde motså. Guldfiskar målat på sidentyg. ACK så vackert! Och sååå orientalsikt! Passar så bra in i mitt norrbottniska kök!


Så till sist måste jag visa hur stor Pommac ser ut ibland. Vilken jättehund han har blivit! Lille söte Pomsi! Jag nyser inte längre av honom. Som jag trodde, ren och skär inbillning. Eller så var det ren och skär viljekraft som skrämde bort allergin. Jippi.

 
 
Synne

Synne

18 juni 2008 05:51

Så fina bestickkorgarna blev. Här har vi tråkiga i plast, vita....
Men har ju andra burkar jag kan tapetsera om.
Ja, Pommac ser väldigt stor ut där han sitter. Men han är väl lika snäll som stor tänker jag.
Var det allergi månne, eller bara nått tillfälligt som "flög" förbi...
Kramen och njut onsdagen.
Synne :D

http://nabolandet.blogspot.com

 
Tant Grön

Tant Grön

18 juni 2008 06:19

Snyggt! Vips så har du tre nya burkar :-) Oj va fint dotterns rum blev!!! Giraffen är ju superhäftig. Ska nog ge mig på att försöka skära ut någon figur av överblivna tapetbitar. Det där överkastet var ett riktigt fynd, tradera om jag inte minns fel?

http://valkommenhemtilltantgron.bloggagratis.se

 
Ulle

Ulle

18 juni 2008 09:12

Jag gillar att tapetsera burkar etc jag med! Det gör så mycket, med så lite! :D

Hyllan var himla läcker! Det måste jag prova nån dag!

KRAM och ha en trevlig midsommar!!!!!!

http://lillaunika.se

 
Gry

Gry

18 juni 2008 09:27

Jaha, här flöder fantasin och kreativiteten- som vanligt. Inte ett dugg avundssjuk. Nejdå.... fniss. SNÄLLA Persilja, skicka lite till mig också!!!

Du är föressten välkommen att titta in på min sommarblogg (öppen blogg) om du vill

http://www.gryssommarblogg.blogspot.se

Kramis

http://www.baragry.blogspot.com

 
Ingen bild

/B

18 juni 2008 09:48

Men oj, vad fint du gjort! Smart sätt att ta tillvara tapetsnuttar ju.
:-)
Du, var hittade du den asistaiska butiken?
/B

 
Ingen bild

Perislja

18 juni 2008 09:54

Synne: Det var nog nåt annat!

Tant Grön: Jag ska nog också försöka skära ut nåt mindre!

Ulle: Detsamma till dig!

Gry: Ska kika in!

B; Granne med Exotic! Har en massa ursnygga kinalampor, hade jag 3000 över hade jag kommit hem med en sån och längst in har hon de mest bedårande tekannor och tekoppar, samt mat.

 
Ingen bild

Anne

18 juni 2008 10:21

Ååååå, burkarna! De blev ju jättefina, speciellt den där i mitten tycker jag om.
Vilken fin bild av Pommac och din dotter. Han ser verkligen jättestor ut på den bilden.

 
Ingen bild

IT-mamman

18 juni 2008 12:00

Åh vad snyggt! Jag gillar den stil du har hemma hos dig och ändå väljer jag inte den stilen hemma hos mig. Konstigt. Fast i vårt 70-talshus kommer inget till sin rätt. Men jag mår bra av att se allt det vackra hos dig. Ha en finfin dag!

 
Andie

Andie

18 juni 2008 12:14

Burkarna blev väldigt snygga. Jag gillar verkligen dina små knep att få saker att bli nya och fräsha igen. Och den asiatiska tavlan kompliterades verkligen av den rosa termosen som jag sett förut och som jag blivit förälskad i. Mycket vackert.

http://www.andie.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Lucia

18 juni 2008 13:56

Samma här! Det är ju bara en massa ointressant fotboll på tv åh guud så mycket annat jag får gjort då. Lägger mig på tok för sent varje kväll och är som en döing varje morgon när klockan ringer 6.25 Nu blev jag väldigt inspirerad att tapetsera något jag med. Använder du vanligt tapetlim på plåt? Visst har dotra klippt luggen? Väldigt snyggt!

 
Ingen bild

Persilja

18 juni 2008 15:52

Anne: Jag gillar också mittentapeten bäst!

IT.mamma: Ha en finfin dag själv!

Andie: Tack snälla!

Lucia: Tänk att du såg det! Japp, hon har klippt lugg! Det var en stor grej för henne och hon blev sååå fin! Jag får liksom behärska mig för att inte klä in allt i tapet. Det är sååå roligt!

 
Johanna

Johanna

18 juni 2008 20:01

Oj! Vilken energi du har. Det är mycket fotboll just nu. Sonen går fotbollsskola hela veckan och är jätteglad!
Maken ligger, sitter och står framför TV:n
Ganska skönt. Jag grejar med mitt

http://johannasdag.blogg.se

 
kicki

kicki

18 juni 2008 20:56

Vilken himla bra ide med hyllan och tapeter på....så skall jag göra för jag har så många jag tröttnat på...du är alltid full av ideér.
Ni har ju verkligen fått en stor vovve nu....och jätte söt, tror du inte det var pollen som var det värsta när du blev så tät...
Ha en skön och fin midsommar, ta vara på dej och de dina, kramen

http://kickilettenstrom.blogg.se

 
Tant Grön

Tant Grön

18 juni 2008 21:30

Hej! Nu har jag hört med min faster vart hon fick tag på sina "wallies" till bilen. Det var hos en reklamfirma. De gör säkert det man vill ha, det är väl precis som exempelvis firmanamn och logor till bilar och det ska inte bli några märken om man vill ta bort det. Jag vet inget om priset, beror väl på hur avancerad figur man vill ha.

http://valkommenhemtilltantgron.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Persilja - 2 september 2009 15:42

HÄR finns jag nu!   Om ni vill komma i kontakt med mig under min SkönaHem period går det bra att mejla på persiljekvist@gmail.com   Jag vet att det känns konstigt med den nya bloggen, men ni måste orka vänja om er! Tänk på mig som måste skriva och v...

Av Persilja - 1 september 2009 21:13

Vet ni, mina kära läsare, att nu är det mitt sista inlägg här på denna blogg. Jag ska nämligen flytta!!!   I våras fick jag frågan om jag ville prova blogga hos Sköna Hem och frågan kom precis när jag hade en inspirationssvacka så jag tackade ja på ...

Av Persilja - 31 augusti 2009 10:09

Idag blir det en bildkavalkad. Mitt bildsinne är starkare vissa dagar. Jag går med en bildblick och tittar på mitt liv. Ser vackra vyer överallt. Totalt pmsfri så att säga. Allt är vackert, till och med stök... En underbar sjuka!    Tvätt som inte s...

Av Persilja - 30 augusti 2009 20:37

Jag har syhörna i vardagsrummet, nu igen. Jag har valsat runt i hela huset för att åter landa ungefär där jag började som nyinflyttad. Nu ska jag försöka bli kvar där. Åtminstone tills vi renoverar vardagsrummet. Det är verkligen konstigt hur man ka...

Av Persilja - 29 augusti 2009 21:57

Nu kan man se min Man på bild. Hämta förstoringsglaset Tant Grön. Och Grattis på FÖDELSEDAGEN! (Kanske var det igår, men i efterskott i så fall.)   ...

Presentation

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19
20
21 22
23
24
25
26 27
28
29
30
<<< Juni 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards