Direktlänk till inlägg 21 april 2008

Två nya väskor.

Av Persilja - 21 april 2008 20:01

Har lagt ut två nya väskor på Persiljas Verkstad.Välkommen in och kika! Här är dock ett litet smakprov:

Och här ett annat.

Vill ni se mer får ni klicka här.


Och vet ni vad?


MAMA kom idag!!!!


Och jag tyckte det var jättefint! Jag är jättenöjd. När kuvertet kom byggde jag upp förväntningarna skyhögt. Tvingade mig att göra en massa saker innan jag fick öppna det. Diska undan, dammsuga, skura golvet, damma mattor, rensa tvätthögarna, ja allt möjligt. Jag höll mig i två timmar innan jag andaktsfullt satte mig vid ett renskrubbat köksbord och öppnade kuvertet. Tvingade mig att värdigt bläddra från sida ett och "artigt" läsa allt annat först. Redan vid innehållsförteckningen mötte jag en bild av Molly i vardagsrummet. Sen när jag äntligen kom fram till sidan 114 så njööööt jag. Det var ett jättefint reportage. Jag är så nöjd och stolt. Det är ju inte vardagsmat att vara med i Mama precis!

Det lustiga är ju att inget ser ut så idag. Det mesta är ommöblerat eller omgjort lite grann. Jag ändrar ju rätt ofta, det har ni som följt mig ett tag nog märkt. Men det är ju det som är kul också. Det där var ett dokument över vår familj i september 2007. Det är över ett halvår sen och rätt så länge sen.

NU måste jag skynda mig till teven, det var nåt jag skulle se klockan åtta.


 
 
Pysselmamman Ulrica

Pysselmamman Ulrica

21 april 2008 20:48

Blir så nyfiken på reportaget i Mama men här kan man ju inte köpa den tidningen och maken som var i sverige veckan som var köpte ett ex åt mig men de var ju fel så klart, väldigt typiskt egetntligen men jag får väll hoppas fler chanser finns innan den försvinner från tidningshyllorna i sverige är ju nyfiken så klart.

http://pysselmamman.blogspot.com

 
IT-mama

IT-mama

21 april 2008 21:40

Galenpanna! Diska och städa undan... Det tänker inte jag göra innan jag kastar mig över tidningen. Varför sådan tortyr? Jag vet bara inte hur jag ska kunna smita från jobbet för att få tag i ett rykande färskt ex. Vänta till eftermiddagen vill jag inte. Och du, snygga väskor! Sy nu några barnklänningar i natt och lägg ut till i morgon också.
(Ack ljufva krav!)

http://itmamman.wordpress.com

 
Ingen bild

Persilja

21 april 2008 22:03

Pysselmamman: Synd att det blev fel nummer...
Finns där ingen som har internationella tidningar? Som kan ta hem?

IT-Mama: (Haha vistigt!) Jamen jag var tvungen att liksom göra det lite speciellt, det skulle inte vara som vilken tidning som helst. Äh, det låter galet jag vet, men det kändes så högtidligt. Kunde inte bara sätta mig i röran. Ville uppnå den där friden liksom...För maximal njutning...

 
MILLER MÅLARKLUDD kan skriva en del oxå

MILLER MÅLARKLUDD kan skriva en del oxå

22 april 2008 07:03

ÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ
de här var fina tycker jag

http://www.miller.bloggagratis.se

 
Gry

Gry

22 april 2008 07:45

Låter tokigt.....att städa innan du kunde läsa, menar jag....fast jag skulle kunna gjort samma sak- i mitt tidigare liv, he,he....

Snygga väskor, särskilt nummer 1.

Kram Gry (som har lite fluff i huvudet i dag)

http://www.baragry.blogspot.com

 
Helena

Helena

22 april 2008 09:55

Men vilken lycka ... Att den äntligen kom Mama, nu gäller det bara för oss nyfikna att komma över numret och få kika i den... Övertygad om att det var ett lysande reportage..

http://minblogg-jag.blogspot.com

 
Annica

Annica

22 april 2008 10:33

Gjorde en beställning av en prenumeration av "mama" på nätet (man skulle få en mascara och dvd:n Little Miss Sunshine i gåva) redan i februari, men det har fortfarande inte dykt upp någon tidning så nu får jag ju gå till affären och köpa den för detta reportage måste jag ju se! Och vilka fina saker du syr! Blev jätteinspirerad och tänkte att jag också skulle sy vimplar till småttingarnas rum. Sen kom jag på att JAG inte kan sy en enda rak söm. Jag är en sån som måste köpa färdigsydda gardiner, men tyvärr måste man ofta lägga upp dem själv... Hej å hå vad det ser ut hemma hos oss!

http://www.annicapannicka.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Persilja

22 april 2008 11:43

Miler MK: Kul!

Gry: Om du visste hur sällan jag städar så kan du nog finna en del logik i det, det var så tråkigt att sätta sig i röran. Det krävdes liksom lite högtidlighet. Jag VILLE göra det till en perfekt njutstund-och det blev det.
Jag förstår att du har fluff och annat i huvudet i dag. Fy. Jobbigt!!! Kram!

Helena: Tack! Jo, jag var nöjd.

Annica: Mejla dem och fråga vad som hände. Little Miss Sunshine är en underbar film, så det kan ju vara värt att invänta!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Persilja - 2 september 2009 15:42

HÄR finns jag nu!   Om ni vill komma i kontakt med mig under min SkönaHem period går det bra att mejla på persiljekvist@gmail.com   Jag vet att det känns konstigt med den nya bloggen, men ni måste orka vänja om er! Tänk på mig som måste skriva och v...

Av Persilja - 1 september 2009 21:13

Vet ni, mina kära läsare, att nu är det mitt sista inlägg här på denna blogg. Jag ska nämligen flytta!!!   I våras fick jag frågan om jag ville prova blogga hos Sköna Hem och frågan kom precis när jag hade en inspirationssvacka så jag tackade ja på ...

Av Persilja - 31 augusti 2009 10:09

Idag blir det en bildkavalkad. Mitt bildsinne är starkare vissa dagar. Jag går med en bildblick och tittar på mitt liv. Ser vackra vyer överallt. Totalt pmsfri så att säga. Allt är vackert, till och med stök... En underbar sjuka!    Tvätt som inte s...

Av Persilja - 30 augusti 2009 20:37

Jag har syhörna i vardagsrummet, nu igen. Jag har valsat runt i hela huset för att åter landa ungefär där jag började som nyinflyttad. Nu ska jag försöka bli kvar där. Åtminstone tills vi renoverar vardagsrummet. Det är verkligen konstigt hur man ka...

Av Persilja - 29 augusti 2009 21:57

Nu kan man se min Man på bild. Hämta förstoringsglaset Tant Grön. Och Grattis på FÖDELSEDAGEN! (Kanske var det igår, men i efterskott i så fall.)   ...

Presentation

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< April 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards