Direktlänk till inlägg 20 april 2008

Färgstark inredning.

Av Persilja - 20 april 2008 09:37

Man ska väl inte ägna energi åt att skriva om det man INTE gillar. Det är ju knasigt- mycket bättre att visa det man GILLAR!

Så här kommer lite bilder (lånade från från olika sajter) som jag blir inspirerad av.

Detta är ägaren till Turquosie, butiken i Stockholm, som säljer underbara saker från Indien bland andra. Hennes hem är helt underbart med starka färger och väldigt enhetligt genomfört. Bilden är lånad från Aftonbladet. Den turkosa nyansen som överkastet har är så vacker!!!



Det här är kanske lite väl mycket blommor för mig, men jag älskar den vågade blandningen. Det är respektlösheten som gör att det faktiskt funkar. Hellre detta än vit lantlig stil som jag är sååå trött på.


Denna säng visade Sköna Hem för nåt tag sen. Den finns i Filippa K:s lägenhet och jag gillar skarpt idén med en säng från vägg till vägg. Synd att inte mina barn delar rum längre!!!


Massor av färg i barnrummet. Me like! Lånad av Family Living.



Bilden nedan är dock den bild som tilltalar mig allra mest! Detta går jag igång på. Lantromantik. Man tar vad man har, använder det gamla och gör nåt alldeles oemotståndligt av det. 

Här vill jag äta frukost!!!

 
 
therre

therre

20 april 2008 10:03

Nä, jag älskar lantlig stil, så länge den är personlig.

Fast i barnens rum SKA det vara färg. Där skulle jag inte förmå mig att börja greja med saker som dottern egentligen inte gillar :/ Sängen där var snygg och smart :)

http://www.therre.se

 
Andie

Andie

20 april 2008 10:17

Ville bara tacka för insperationen! Det är alltid lika roligt att läsa din blogg och se olika sätt att bli inspererad till ett lite färggladare hem.

http://www.andie.bloggagratis.se

 
synne

synne

20 april 2008 10:21

Håller med dig. Den turkosa färgen är härlig. Det blommiga däremot blev för blommigt tror jag. Men den tapeten kunde jag tänkt mig i sovrummet.
Är däremot helt enig med dig om köket. Bara allt funkar så föredrar jag den stilen där.
Så till programmet vi älskar att hata....
Jo jag gillar Maritn, men de andra två har jag inget till övers för....
Lulu, kunde dom gärna byta ut mot nått annat....
Botox och silicon överallt tror jag....
Men som du säger, visst tittar man....
Ha en fin söndag vännen.
Går i shorts och njuter värmen. ca 20 plus på verandan nu....
Kram Synne :D

http://nabolandet.blogspot.com

 
peace

peace

20 april 2008 10:34

Go morgon! Jag håller med dig, vi bör fokusera oss på det som vi tycker om och gör att vi mår bra. Visa det vackra omkring oss. Det bästa av allt det vackra är olika!/ Peace

http://peacebloggagratis.se

 
anna

anna

20 april 2008 11:43

Sängen hos Filippa K var jättefin.

ag gillar personliga hem, oavsett om de är färglada eller lite mer strikta i färger så måste det vara persolingt för att vara intressant tycker jag. Det ska synas att det är ett hem oc inte en möbelaffär.

http://salhuset.blogg.se

 
maloppa

maloppa

20 april 2008 12:47

Inte behöver du låna bilder från andras hem inte, nu har både jag, mamma o syrran granskat reportaget och bilderna och du kan känna dig både lugn och stolt!
Min lillasyster sa faktiskt: Åh, precis så där vill jag att mitt drömhem ska vara inrett. En fin komplimang från en kräsen syster *ler*. Kul att se en familjebild på dig o barnen, var bara Pomsi o gubben som fattades men detta reportaget gjordes väl innan yrvädret kom in i erat liv?
Låter härligt med nyvädrade lakan, själv längtar jag hem nu, två timmar kvar till tåget går söderöver... Borta bra men hemma bäst.

http://maloppas.tradgardsblogg.se

 
/B

/B

20 april 2008 15:28

Det kunde varit ditt eget kök! Det köket ÄR ju du hörru ...
:-)
Gillar också alla interiörer du visar i detta inlägg. Väldigt inspirerande!
/B

http://www.lyckligagatans.blogg.se

 
/B

/B

20 april 2008 17:31

Ser att Maloppa saknar bild på maken & pommac, men Pommac är ju med! Både på familjebilden och i faktarutan.
Maken däremot var väldigt svårfångad på bild.
;-)
/B

http://www.lyckligagatans.blogg.se

 
Kicki

Kicki

20 april 2008 18:40

Tycker om att checka in andras inspirations-bilder, för det är verkligen vad det är!
Den där köksbilden har jag också bland "mina" bilder.Man tager vad man haver-det är du bland de bästa på, helt klart!
Gillar också barnrummet, men Turqouise-ägarens lgh är inte riktigt vad jag gillar, även om färgerna är härliga!
Kul att se!


Skrattar gott åt Äntligen hemma-utlägget.Jag är så himmelens trött på det programmet.Timell-gäsp..Lulu Carter, herregud! Har inget mer att tillägga.Isabelle Halling gör mest bara tok.Nä,Bygglov är bäst.

http://iverashus.blogspot.com

 
fru Pink

fru Pink

20 april 2008 18:46

Fabelaktige bilder! Jeg er også glad i farger som du vet. Rolig base + glade farger=sant :) Blitt så glad i turkis jeg også! Kanskje jeg må bytte "navn"?! Jeg synes også kjøkkenet minner om ditt, får samme gode følelsen av å se det.

Håper det er sol og vår hos deg nå også! Her i Oslo er det endelig VÅR!!:)

http://www.flittiglisene.blogspot.com

 
Ingen bild

Persilja

20 april 2008 19:22

Therre: Jag gillar också allt bara det är personligt. När jag skrev vit lantlig stil tänkte jag på alla vita hem jag sett i bloggar och inredningstidningar som bara verkar härma en stil. En knippe ljus med bastsnören dekorativt lagt på en bricka, en zinklykta, en vit spetsgardin och alla möbler vita målade och så enda accenter brunt och beige. Det ser inte ut som att någon kan sitta ner i den vita soffan...Samma samma hos så många. Men DÄREMOT finns det många shabby chic vita lantliga hem som lever och är fulla liv och fyllda av personliga vita lösningar och de diggar jag!

Andie: Kul att du gilalde det!

Synne: 20 på verandan...ack suck!!!!

Peace: Ja visst är det så. Jag kan ju bara skriva om det jag tycker om...

Anna: Håller HELT och hållet med dig!!!

B: Tack B; visst är det jag! ;D

B: Ja, jag tänkte samma, jag ser honom ju i K:s famn på din sida...Hon var nog lite småblind där...;D

Kicki: Tack, det värmer att höra!!! Nej, Turquoise lägenheten skulle jag aldrig kunna fixa så, det är inte jag, men jag gillar det ändå för att det är så genomtänkt utan att vara perfekt...

Fru Pink eller Turquoise: Vad skojigt att du gillar mina inspirationsbilder.
Här är vår, men mycket snö, men VARM sol. Hurra!!!

 
Johanna

Johanna

21 april 2008 00:34

Jag måste se till att få tag på MAMA-numret och se det alla pratar om. Är ju SÅ nyfiken. Har du sett det själv än??

Tunikan som hon har på sig på den första bilden är grymt snygg, undrar vart hon har köpt den. Antagligen inte i en affär nära mig...

Ha det bäst!! Kram!

http://pantarholmskajen.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Persilja

21 april 2008 06:26

Johanna: Nä, jag har minsann inte fått den!!! Buhu! Tunikan är 100 % säkert från Turquoise.

 
Lisa

Lisa

21 april 2008 10:29

Jag vet att du älskar mina vrums tapeter, men då jag ser bilder på rum med vita väggar så blir jag galen. Jag måste måla över tapeterna. Det är så snyggt med vita väggar

http://mittlillahus.blogspot.com

 
Ingen bild

Anne

21 april 2008 19:41

Turkosa-damen har även härliga tapeter.

 
malin

malin

29 april 2008 11:31

Jag har också sparat på den nedersta bilden, alldeles underbar.
Jag vet att det är som att svära i kyrkan, men visst vore Äntligen Hemma bättre om man tog bort Martin Timell? Mera Isabelle Halling, tycker jag, och flera bra inredare som faktiskt inspirerar.

http://malinmaskros.blogglse/malinmoblerar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Persilja - 2 september 2009 15:42

HÄR finns jag nu!   Om ni vill komma i kontakt med mig under min SkönaHem period går det bra att mejla på persiljekvist@gmail.com   Jag vet att det känns konstigt med den nya bloggen, men ni måste orka vänja om er! Tänk på mig som måste skriva och v...

Av Persilja - 1 september 2009 21:13

Vet ni, mina kära läsare, att nu är det mitt sista inlägg här på denna blogg. Jag ska nämligen flytta!!!   I våras fick jag frågan om jag ville prova blogga hos Sköna Hem och frågan kom precis när jag hade en inspirationssvacka så jag tackade ja på ...

Av Persilja - 31 augusti 2009 10:09

Idag blir det en bildkavalkad. Mitt bildsinne är starkare vissa dagar. Jag går med en bildblick och tittar på mitt liv. Ser vackra vyer överallt. Totalt pmsfri så att säga. Allt är vackert, till och med stök... En underbar sjuka!    Tvätt som inte s...

Av Persilja - 30 augusti 2009 20:37

Jag har syhörna i vardagsrummet, nu igen. Jag har valsat runt i hela huset för att åter landa ungefär där jag började som nyinflyttad. Nu ska jag försöka bli kvar där. Åtminstone tills vi renoverar vardagsrummet. Det är verkligen konstigt hur man ka...

Av Persilja - 29 augusti 2009 21:57

Nu kan man se min Man på bild. Hämta förstoringsglaset Tant Grön. Och Grattis på FÖDELSEDAGEN! (Kanske var det igår, men i efterskott i så fall.)   ...

Presentation

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< April 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards