Direktlänk till inlägg 15 april 2008

Snö, sol och klippning.

Av Persilja - 15 april 2008 17:17

Igår var vi i slalombacken igen och fick bevittna en strålande sol som sen gick ner som ett rött eldklot bakom staden. Det var fantastiskt att åka skidor i solnedgången med milsvid utsikt! Ett riktigt guldkorn!

Vi ska dit ikväll igen. Så här ser snöläget ut idag 15 april 2008: Detta är Sverige idag!

Undrar om mitt fantastiska växthus tinar fram nån gång??? Och där är sparken översnöad...

Idag har min 13-åring varit hemma från skolan och varit som en omvänd hand mot morgonens inlägg. Inget tonårsmonster idag! (Kanske han läser min blogg?) Han har varit bästa kompisen hela dan. Hans sjuka gick över och han och kompisen har suttit på bron och njutit av vårsolen:

De är bästisar!!!

Tonårsnallebjörnen har hjälpt mig att klippa Pommac. Roat honom och gett honom hungodis för att få honom att stanna. Ser ni någon skillnad?

Före:


Efter: Svårt att se på bidlerna men jag kan lova att VI ser skillnad! En konsumkasse fylld med hundlurv blev det. Och då lämnade vi massor till vårfårglarna och deras bobygge.

Vi har precis ätit lax i omelett (recept från fredagens DN)

Samt stekt couscous, min räddningsplanka när jag känner mig lat. Allas favorit också så jag får gärna vara lat.

Och NU mooooot slalombacken!!!

(Kände månne Mynta att jag åkte ett åk för henne igår....?)


 
 
Gry

Gry

15 april 2008 18:06

Åk ett åk för mig idag ;-) Min tur!!! Hi,hi... Jag har ju inte åkt på många år, så det vore kul!

Jag ser dessutom skilnad på före- och efterpommisen. Han är smalare efter, fniss...

Hoppas ni har det skönt i backen!

kram Gry

http://www.baragry.blogspot.com

 
Mynta

Mynta

15 april 2008 19:11

JAAAAAAAAA!!!!!
...det kände jag att du gjorde!
Tack! Nu känns det redan lite bättre för en som blivit "rippad" på vintern...
Kram på dej.

http://livetenligtmynta.bloggagratis.se

 
Mynta (IGEN!!)

Mynta (IGEN!!)

15 april 2008 21:18

Men det var ju LAX! Också är det TISDAG!!

Jag vill ha recept!!! Ser ju jättesmarrigt ut!

Pommac blev ursnygg. Min gräddbulle härhemma sänder en liten flörtig blinkning (tik, du vet - ska snart löpa...)

Fiiina vinterbilder - härligt soligt!

http://livetenligtmynta.bloggagratis.se

 
Johanna

Johanna

15 april 2008 22:10

Vad det ser mysigt ut med all snö, och så SOLEN! Det har jag saknat i år, vi har knappt haft nån snö alls att prata om, så jag har nästan lite snöabstinens...

Ha det gott!

Kram, Johanna.

http://pantarholmskajen.bloggagratis.se

 
lilla my

lilla my

15 april 2008 22:54

kikar bara in och säger hej;HEJ!

http://myslivochhem.blogspot.com

 
Kicki

Kicki

16 april 2008 11:07

Tyvärr ser jag ingen skillnad...*ler*, men han är precis lika söt hursomhelst!

Jisses vad mkt snö!! Jag gillar verkligen inte snö, så jag tycker synd om er..

Kram

http://iverashus.blogspot.com

 
Tiina

Tiina

16 april 2008 11:38

Ja nog låter det ljuvligt, och vad det är vackert med snö och sol! Eftersom jag här ser krokus och påsklilja i full blomm och du skidar blir jag påmind om att vi drömt om att få åka till Riksgränsen nån midsommar och åka skidor...

http://alandsskargard.blogspot.com

 
synne

synne

16 april 2008 14:07

Har du så mycket snö kvar? Här klagade jag när det kom ett cm igår. Ska inte klaga mera.
Pommac blev fin. Han ser faktiskt smalare ut nu. Så nu slipper han kanske banta hehe.
Att slippa ha ett tonårsmonster hemma är väl skönt. Hoppas det håller i sig hehe...
Kram Synne :D

http://nabolandet.blogspot.com

 
Pia

Pia

16 april 2008 16:06

AHHHHHH!!! Älskar verkligen vinterland!!
Är ju skoter-freak, och har ställe i Jämtland (Havsnäs) så nu är min längtan dit TOTAL!!!
Ofattbart mkt snö för denna årstid, men en får inte klaga ;=)
MKT trevlig blogg du ligger inne med! Gillar dig redan, fast ja aldrig mött dig..fniss!
Ta hand om varann, och åk en repa för oss oxå ;=)
Kramen på er!

http://www.piajonsson.bloggagratis.se

 
Helena

Helena

16 april 2008 16:51

Tjoooppp Va mycket snö. Inte illa . Här får vi snart ägna oss åt gräsklippning, de börjar växa nu ! Får lov att köra barmarks träning i brist på snö, men kör på du bara ha de skoj å akta benen.

http://minblogg-jag.blogspot.com

 
Lisa

Lisa

16 april 2008 17:05

Visst är det underbart väder. Jag blir nästan kär, det är bara det att här finns ingen snygging att bli kär i så jag är kär i solen tror jag. Slalom i solnedgång låter underbart!

http://mittlillahus.blogspot.com

 
miss-elefant

miss-elefant

16 april 2008 19:53

jag ser iallafall skilnad ;)

http://miss-elefant.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Persilja - 2 september 2009 15:42

HÄR finns jag nu!   Om ni vill komma i kontakt med mig under min SkönaHem period går det bra att mejla på persiljekvist@gmail.com   Jag vet att det känns konstigt med den nya bloggen, men ni måste orka vänja om er! Tänk på mig som måste skriva och v...

Av Persilja - 1 september 2009 21:13

Vet ni, mina kära läsare, att nu är det mitt sista inlägg här på denna blogg. Jag ska nämligen flytta!!!   I våras fick jag frågan om jag ville prova blogga hos Sköna Hem och frågan kom precis när jag hade en inspirationssvacka så jag tackade ja på ...

Av Persilja - 31 augusti 2009 10:09

Idag blir det en bildkavalkad. Mitt bildsinne är starkare vissa dagar. Jag går med en bildblick och tittar på mitt liv. Ser vackra vyer överallt. Totalt pmsfri så att säga. Allt är vackert, till och med stök... En underbar sjuka!    Tvätt som inte s...

Av Persilja - 30 augusti 2009 20:37

Jag har syhörna i vardagsrummet, nu igen. Jag har valsat runt i hela huset för att åter landa ungefär där jag började som nyinflyttad. Nu ska jag försöka bli kvar där. Åtminstone tills vi renoverar vardagsrummet. Det är verkligen konstigt hur man ka...

Av Persilja - 29 augusti 2009 21:57

Nu kan man se min Man på bild. Hämta förstoringsglaset Tant Grön. Och Grattis på FÖDELSEDAGEN! (Kanske var det igår, men i efterskott i så fall.)   ...

Presentation

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< April 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards