Direktlänk till inlägg 29 mars 2008

Så var det dags igen!

Av Persilja - 29 mars 2008 10:23

Tjoff!

PMS:en slog till mig som ett knytnävsslag.

Jag har sovit dåligt i natt eftersom Pommac velat bita i i sitt "sår" och tratten var totalt hopplös att ha på honom, så istället satte jag på honom en tubsocka som jag tejpade fast. Men innan jag kom på det höll Pommac och tratten mig vaken. Donk, Pommac ska gå ut genom dörren. Krasch, Pommac välte ner ett litet bord i vardagsrummet, gnäll, yl, Pommac kommer inte ner för trappen,för tratten fastnade i trappsteget och ajjjjj Pommac skulle pussa matte men körde in trattkanten rakt i mattes hals...Brutala uppvaknanden hela natten.

Så vid sex steg jag upp och satte på honom tubsockan. Eftesom jag inte somnade (lade mig) förrän halv två så var jag väldigt trött och tog en sovmorgon till nio. Äntligen var Pommac i ro också, efter att jag sagt "nej" typ tjugofem gånger när han försökte bita av sig socken. Nu verkar han acceptera den. När vi går ut sätter jag på en plastpåse.

MEN, när jag äntligen sov på soffan (min morgonlur) drömde jag oroligt om hur jag körde bil och tuschade i alla vägstolpar och backade på folk och körde som en kratta. Efter att ha kört uselt ett tag tvärnitade jag och storgrinade och sa till min man Jag VILL inte köra bil när jag har PMS. Jag KAAAN inte köra bil när jag har PMS buhuhuhuuhuhuhuhu och så grät jag floder!!!!!

När jag vaknade kände jag mig lite lättad men efter ett tag kom anspänningarna tillbaka.

När jag har PMS, och det har väl de flesta som följt min blogg ett tag sett att jag har rätt ofta, då är jag så otroligt mycket sämre rent motoriskt. Jag är sämre psykiskt också, men blir alltså påverkad fysiskt väldigt mycket. Syr som en kratta och kör sämre och fäller saker och tappar saker och spiller saker och bränner saker och hela livet blir för ett tag så segt och tungt som det bara kan bli ibland.

Idag är en sån dag.

Vilken tur då att jag ska sitta på skejthallen i fem timmar och bara göra ingenting. Vilken tur att jag inte ska skejta...

Det är bara att köra försiktigt och undvika alla vägstolpar...hehehe.

Ska också undvika min man eftersom hela hans uppsyn gör mig förbannad när jag har Pms. Stackars karl. Men allt han "klarar sig undan med" alla andra dagar får han slängt i synen denna dag...

Så ett hett tips till alla andra pms:are därute; undvik allt träigt och stolpigt. Mouhahahahha!

 
 
Susanne

Susanne

29 mars 2008 11:12

pms.. hm gud vad jag känner igen mig .. just monster humöret..... nå väl hoppas du får en dräglig dag och håller dig på vägarna...
kram

http://supermamman.bloggagratis.se

 
Ingen bild

sylvia

29 mars 2008 11:19

Ett litet tips det går bra att klippa av tratten en bit så är det lättare för hunden att ha den på sig...läser din blogg dagligen så det känns som att vi känner varandra(så det kan bli....)ha en bra helg. Sylvia

 
Arga Mamman

Arga Mamman

29 mars 2008 12:09

Hej Där! Länge sedan sist! Jag vet PRECIS vad du menar... Det är som om hela kroppen går in i ett nytt läge och INGENTING fungerar! Rätt tufft handikapp som återkommer VARJE månad... Fy f-n! Hoppas att du får en skön helg ändå! Kram!

http://www.argamamman.blogspot.com

 
Anna

Anna

29 mars 2008 12:30

Stackars dig som bli så eländigt PMSig. Själv kan jag inte skylle på det. Är på dåligt humör ändå...

Men du, hoppas att du får en riktigt skön lördag iallafall!

Kramen

http://anna-panna.bloggagratis.se

 
synne

synne

29 mars 2008 14:51

Ja de är ganska klumpiga med tratten på huvudet.
Men kan han bara ha tubsock på så är det fint.
Hoppas det läker bra ialla fall.

Var inne på dotterns blogg och läste. Tänk om man kunde skriva så där kortfattat.....
Ha en fin lördag.
Kram Synne :D

http://nabolandet.blogspot.com

 
/B

/B

29 mars 2008 16:54

Hahaha... vet du vad? Vi har lyckats synka våra PMS-monster, du & jag. Här har du en till som går omkring och morrar i PMs-träsket ...
/B

http://www.lyckligagatans.blogg.se

 
Anna

Anna

29 mars 2008 19:22

Våra djur tycks hata allt som har med kragar att göra. Bullmastiffens krage är stor som ett paraply och man får flytta på allt om stackarn har den på sig. Katten däremot pillar bort kragen. Jag kan ju inte knyta hur hårt som helst och hon lyckas alltid med att bli av med den. Ibland har hon kragen plus en papptallrik som förstärkning. Men det är inget hinder för henne. Och så går hon då baklänges.

http://www.annastilla.blogspot.com

 
Ingen bild

Persilja

29 mars 2008 19:43

Susanne: Tack har lyckats ta mig obucklad genom dagen...

Syliva: Bra tips!!! Det blir nog lite bättre.

Arga Mamman: Hej! Ja det var ett tag sen! Kul! Tänk om man kan få handikapptillstånd de dagar man har pms! Fan vad livet skulle vara lättare då. Kanske en skylt runt halsen så att alla aktade sig och bugade och strödde rosenblad framför fötterna....;D

Anna: Ja, det är skönt när man har nåt att skylla på!

Synne: Hon är suverän att gå pang på rödbetan utan omväg!

B: Håller mig till den norra delen av stan då!

Anna: Smart katt!!!! De blir verkligen klumpiga och sööta. Ömheten väller fram i bröstet!



 
Gry

Gry

29 mars 2008 20:44

Stackarn! Fast det behövs nog en tratt några dagar, strumpan sliter han nog av....

Har fått sånn himla nackspärr och har varit lite ute ur drift... Försöker skriva LITE, för nacken krampar...

Ha en skön kväll! Kram Gry

http://www.baragry.blogspot.com

 
Pippi

Pippi

29 mars 2008 21:16

Trist med PMS och trattad hund. Fast det där med strumpa på foten är ändå bra. Läste också om en annan sorts krage som man kan ha istället för tratt. Kan det ha varit på citypet.se eller haromi.se?! Hoppas att tassen läker fort i alla fall!

http://langstrump.wordpress.com

 
Lycka och liv

Lycka och liv

30 mars 2008 13:48

Hej. Angående PMS, fick igår veta att eyeQ (Omega 3, jättenattjusolja, timjanolja, hälsokost som reklamförs för barn) ska vara bra mot PMS. Så jag provar nu. Det är något med att den balanserar hormoner. Jag vet att du för längesen hade en fråga om hur man botar PMS naturligt : ) Kramis

http://lyckaochliv.blogspot.com

 
Ingen bild

Persilja

30 mars 2008 14:47

Lantliv: DET ska jag prova!!!!!! Kram!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Persilja - 2 september 2009 15:42

HÄR finns jag nu!   Om ni vill komma i kontakt med mig under min SkönaHem period går det bra att mejla på persiljekvist@gmail.com   Jag vet att det känns konstigt med den nya bloggen, men ni måste orka vänja om er! Tänk på mig som måste skriva och v...

Av Persilja - 1 september 2009 21:13

Vet ni, mina kära läsare, att nu är det mitt sista inlägg här på denna blogg. Jag ska nämligen flytta!!!   I våras fick jag frågan om jag ville prova blogga hos Sköna Hem och frågan kom precis när jag hade en inspirationssvacka så jag tackade ja på ...

Av Persilja - 31 augusti 2009 10:09

Idag blir det en bildkavalkad. Mitt bildsinne är starkare vissa dagar. Jag går med en bildblick och tittar på mitt liv. Ser vackra vyer överallt. Totalt pmsfri så att säga. Allt är vackert, till och med stök... En underbar sjuka!    Tvätt som inte s...

Av Persilja - 30 augusti 2009 20:37

Jag har syhörna i vardagsrummet, nu igen. Jag har valsat runt i hela huset för att åter landa ungefär där jag började som nyinflyttad. Nu ska jag försöka bli kvar där. Åtminstone tills vi renoverar vardagsrummet. Det är verkligen konstigt hur man ka...

Av Persilja - 29 augusti 2009 21:57

Nu kan man se min Man på bild. Hämta förstoringsglaset Tant Grön. Och Grattis på FÖDELSEDAGEN! (Kanske var det igår, men i efterskott i så fall.)   ...

Presentation

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Mars 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards