Alla inlägg den 5 mars 2008

Av Persilja - 5 mars 2008 17:34

En dag med mycket sömnad.

En ugnspannkaka som höjde sig till skyarna och sen satt fast som berget i plåten. Nåja, barnen åt med god aptit, av det som kom loss...

En och en halv timmes promenad med annan hund och hundägare i byn i strålande solsken på vita isvägar. 

Inga skjutsningar whatsoever!

Ett stycket städat badrum.

Två elgitarrspelande kompisar hos 13-åringen, med hyfsat bra jam!

En hopläkt hudspricka  tack vare Elizabeth Ardens "eighthourscream". Svindyr kräm, stinker apa, men jisses vilket mirakelmedel. Jag passar alltid på att köpa en sån när jag flyger. Om den finns.

En förkyld 9-åring, en förkyld 7-åring, en frisk 11-åring och en hungrig 13-åring som vägrar "barnmat" som pannkaka. Jag faller väl till föga snart när han ber vackert och lagar nåt annat...

Men totalt sett hittills en riktigt hyfsad dag. 



Av Persilja - 5 mars 2008 09:06

Snyft! Plötsligt händer det!

Vi har haft en drömmorgon här! en sån där en på miljonen typ. Ingen stress, inga sura miner, ingen glömska, ingen tidsbrist. Bara harmoni, proffesionalism och lugn och ro. Känner mig som världens bästa mamma!!!

Smärta!!!

(Att två hade sovmorgon till nio och en var sjuk och det i verkligheten bara var en som skulle följas till skolan före åtta det kanske inte hör till historien?) 


Av Persilja - 5 mars 2008 08:51

Målning pågår.

Men jag började med det roliga!

Dotterns gamla skåp. Det blir skitsnyggt! Hon har sååå rätt lilla stumpan! Hur kunde jag tänka på vitt? När det ska vara rött! Tur hon såg det!

Det blir snyggt mot hennes vita vägg.

Samma röda nyans ska en av väggarna målas i.

Och så blandar vi vilt (nåja) med röda och vita möbler.

Nu är det bara det trööööökiga takmålandet kvar, samt tapetserandet. Har spacklat klart. Men kan ju inte slipa förrän jag har målat skåpen klar!

Presentation

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Mars 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards