Direktlänk till inlägg 24 juli 2007

Nu har vi valt!

Av Persilja - 24 juli 2007 19:50

Ooo, så svårt att tvingas välja!!! Alla är så söta och alla ser ut att vilja bli valda. Efter många turer enades vi om att ta den enda hannen som hade något avvikande i utseendet. Hans haka är lite vit och hans bröst har en vit fläck. Liten, men väl en fläck. Så nu är det gjort.

Här ses han i 11-åringens famn: Tittar man noga på bilden så ser man den vita hakan.

På nedanstående bild ser man lite av bröstfläcken. Han är så söt!

Nu ska de besiktas hos veterinär och sen samma dag, måndag den 13 augusti, får han flytta hem till oss!

Tänk!!!

Det är lite overkligt! Det har gått så fort. Fast så är det alltid för oss. När vi väl bestämt oss då ser jag till att det blir aktion. Varför vänta när man kan få det NU?

Visst hade vi kunnat vänta och köpt valp nästa år, men varför undrar jag. Jag hatar att vänta...

Barnen också. Mannen vill inte vänta, han vill förhala!


Nu kommer vi att åka dit då och då och hälsa på hos vår valp. Vi har betalat 1500 kronor i handpenning, så vi kan nog säga "vår".

Det har blivit barnens favoritställe! Det syns kanske...

Nu får ni gärna säga vad han ser ut att heta!

VAD ser han ut att heta???

Många förslag finns det:

Löken

Sixten

TomTom

Gurkan

Sundström

Leopold

men inget känns bra. Ännu.

Vi ska fundera vidare.

Kom gärna med glada förslag! Det är skoj! 

 
 
maria

maria

24 juli 2007 20:12

Grattis!!!!

Så gullig han var och jag tyckte att era skäl var bra. lite egen... Men han är social, nyfiken och allt sånt oxå va??? Äh, så jag känner dig så skulle du inte vilja ha någon liten stillsam docka, då hade du kunnat köpa en mjukishund....*ler*

så roligt för er!!!

http://gnallspikarochlivsflanorer.bloggagratis.se

 
maria

maria

24 juli 2007 20:15

Glömde namn... Fläckis, sotis, svarten, osv... Det ska vara ett tvåtaktsnamn helst eller ett längre som ni kan ha ett tvåtaktsnamn som smeknamn... De lyssnar bäst till det...

http://gnallspikarochlivsflanorer.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Persilja

24 juli 2007 21:56

Maria: Tack för tipsen! Han verkar social och lugn fast det var de alla!

 
Ingen bild

Ingrid

24 juli 2007 22:02

Han ser ut att heta Milo elelr Milou :)
Grattis till er då! Och vet ni vilka papper och annat ni ska få när valpen hämtas? Och att den ska vara avmaskad? Tänkte bara kolla då jag kontaktade en blandrasuppfödare en gång och hon ville varken skriva köpekontrakt eller ombesiktiga den (besiktningen var äldre en en vecka gammal). Fast ni kanske redan har tatt reda på det. Och ursäkta att jag blandar mig in så mycket. Dels försöker jag hjälpa och dels så blir jag så uppspelt när det handlar om djur :D

Lycka till nu i alla fall emd den lilla grabben!

 
Ingen bild

Persilja

24 juli 2007 22:20

INGRID: Den kommer att vara besiktad samma dag. Avmaskad och inregistrerad i blandrasklubben. Så har de sagt. Räcker det?
Tacksam för alla råd! Jättebra! Vi kan ju inget!!!

 
Bippeln

Bippeln

24 juli 2007 23:01

Grattis till ert val!!
Hundnamn finns i mängder om man Googlar på just det "hundnamn".

Lycka till, igen!!!

/Karin

http://bippeliboppen.bloggagratis.se

 
Pippi

Pippi

25 juli 2007 00:30

Det där med efternamn tyckte jag var lite coolt :) Det sägs att hundnamn helst ska innehålla S och I, för att det är bokstäver som hundarna lätt uppfattar. Av egen erfarenhet ber jag er undvika bokstaven V, skärper man tonen lite så blir det ett B av det hela istället ;) Förutom efternamn så gillar jag Sixten och Sigge.

http://pippi.blogg.se

 
Ingen bild

Persilja

25 juli 2007 09:03

Bippeln. Jo jag har sett det. Ska kika där när idéerna sinar.

Pippi. Jag gillar också det där med efternamna! Sigge är min favorit men barnen skriker ALDRIG. Gubbnanmn är inte coolt i den generation. Jag tycker det är hur coolt som helst! Bäst att låta barnen komma med förslagen och så kan jag välja ur den högen...

 
IT-mamman

IT-mamman

25 juli 2007 19:08

Innehålla S och I? Hmm, Ruskprick kanske? Ganska gulligt och lite farligt samtidigt. Så de andra hundarna får respekt för honom. Annars gillar jag rekordeliga namn som Anders och Sven på husdjur.

http://itmamman.wordpress.com

 
Ingen bild

Ingrid

25 juli 2007 22:04

http://www.blandras.se/kopablandrashund.html

LÄS DETTA! :) Och lycka till igen!

 
Arga Mamman

Arga Mamman

25 juli 2007 22:39

Nä men guuuuu vilken liten plutt!!! Hur go som helst. Ett bra val tycker jag! Hade det varit en tik hade hon kunnat heta "Odd Molly" - ett riktigt innenamn... :) Men en liten kille... Tja själv drömmer jag om en irländsk setter och han ska heta "Kenzo" tror jag...

Ha det gott!

http://www.argamamman.blogspot.com

 
Ingen bild

Persilja

25 juli 2007 22:45

Arga mamman: Om jag inte var allergisk mot den typen av hundar skulle mitt första handsval vara just irländsk setter. Vår förra var engelsk setter men irländsk med isn röda hårman slår det mesta.
Klädmärkesnamn...det var ju en idé...
Odd Molly kanske inte funkat ety min dotter heter just Molly...
Men Kenzo eller liknande...ja...typ nå sånt...

 
Hundbiten

Hundbiten

26 juli 2007 23:40

Men hujedanimej så söt! :D
Åh så mycket roligt ni kommer få framöver nu... :)

Tipsar om det snygga namnet Pettson (som min förra katt hette) eller kanske Samson?

Gillar också efternamn på husdjur :)

http://www.hundbiten.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Persilja - 2 september 2009 15:42

HÄR finns jag nu!   Om ni vill komma i kontakt med mig under min SkönaHem period går det bra att mejla på persiljekvist@gmail.com   Jag vet att det känns konstigt med den nya bloggen, men ni måste orka vänja om er! Tänk på mig som måste skriva och v...

Av Persilja - 1 september 2009 21:13

Vet ni, mina kära läsare, att nu är det mitt sista inlägg här på denna blogg. Jag ska nämligen flytta!!!   I våras fick jag frågan om jag ville prova blogga hos Sköna Hem och frågan kom precis när jag hade en inspirationssvacka så jag tackade ja på ...

Av Persilja - 31 augusti 2009 10:09

Idag blir det en bildkavalkad. Mitt bildsinne är starkare vissa dagar. Jag går med en bildblick och tittar på mitt liv. Ser vackra vyer överallt. Totalt pmsfri så att säga. Allt är vackert, till och med stök... En underbar sjuka!    Tvätt som inte s...

Av Persilja - 30 augusti 2009 20:37

Jag har syhörna i vardagsrummet, nu igen. Jag har valsat runt i hela huset för att åter landa ungefär där jag började som nyinflyttad. Nu ska jag försöka bli kvar där. Åtminstone tills vi renoverar vardagsrummet. Det är verkligen konstigt hur man ka...

Av Persilja - 29 augusti 2009 21:57

Nu kan man se min Man på bild. Hämta förstoringsglaset Tant Grön. Och Grattis på FÖDELSEDAGEN! (Kanske var det igår, men i efterskott i så fall.)   ...

Presentation

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12 13 14 15
16 17 18 19
20
21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Juli 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards