Direktlänk till inlägg 16 juli 2007

En fyrabarnsmammas heta dröm.

Av Persilja - 16 juli 2007 19:43

Livet som mamma, särskilt som fyrabarnsmamma är i många stunder alldeles alldeles underbart!

Barnen är min glädje varje dag.

Men jag har på sista tiden varit så trött att jag knappt hunnit tycka att det är kul. Jag har mest bara känt att allt suger musten ur mig.

Denna fyrabarnsmamma skulle behöva semester!

Semester från allt.

Jag skulle vilja att tiden frös och alla i familjen sov i en månad, lugnt och fint. De skulle inte behöva äta och således inte heller gå på toa. De skulle bara ligga där och sova och vara alldeles levande och jag skulle veta att de sov så djupt och länge att jag inte behövde tassa på tå eller vara orolig. 

Sen skulle jag vara som vanligt. Äta, sova, pula på med allt i sakta mak. Ingen som vlev hungrig, ingen som blev sjuk, ingen som behövde skjuts eller tröst eller sällskap. Jag skulle ha så mycket egentid att jag skulle längta tills de vaknade.

Tänk, att få ha nystädat huset, tvättat all tvätt och burit in den i sina respektive garderober och byråer. Hela huset skulle vara ett under av prydlighet och jag skulle ha all tid i världen att testa nya möbleringar och sy nya kuddar och sy lapptäckena klara och plantera en massa blommor och anlägga rabatter. Sen skulle jag bara sitta och sippa te eller vin och äta goda nyttiga middagar som ingen klagade på. Jag skulle strosa på stan och sätta mig på ett kafé och bara låta dagen gå.

Jag längtar helt enkelt just nu efter att vara  singel utan barn!!! 


Men det är jag inte.

Så nu ska jag ploga mig fram genom mitt supermegastökiga hem, trött titta in i köket bara för att konstatera att ingen tagit reda på disken sen middagen, den står där snällt och väntar på mig. Jag ska gå rakt ut till min åttasitsiga bil och skjutsa sex badlystna barn till en badplats. Sen ska jag åka hem, plocka rätt på köksstöket och lagom hinna hänga en maskin och sätta på en ny innan det är dags att hämta de sex nybadade barnen... 

 
 
Christina

Christina

16 juli 2007 20:11

Så glad jag blev av din kommentar hos mig :) Och vad bra att jag hittade hit. Tror jag varit här någon gång förut men är inte säker. Nu ligger du i min rss :D

http://solusfemina.squarespace.com

 
Maria_ jag blommar

Maria_ jag blommar

16 juli 2007 20:24

Hej! Känner igen mig! Jag drömmer ibland om att jag skulle ha en liten lägenhet i någon stad där jag hade bara MIN inredning, alltid ordning, och som jag kunde "fly" till när jag bara behövde vara ifred...och sedan får längta hem till familjen igen! Kanske kunde man ha en sådan lägenhet och dela med andra utsjasade mammor...

http://jagblommar.blogspot.com

 
Maria- Jag blommar

Maria- Jag blommar

16 juli 2007 20:26

Hej! Bara en till sak, länken till mig på din sida fungerar inte, något med URL:n son inte stämmer. Bara så att du vet...

http://jagblommar.blogspot.com

 
trollpackan

trollpackan

16 juli 2007 20:48

Ja, du skulle verkligen behöva en semester alldeles för dig själv! *Kramar om*

http://trollpackan

 
IT-mamman

IT-mamman

16 juli 2007 20:54

Kan du inte lämna barnen hos föräldrarna/ svärföräldrarna? Bara för att hämta andan. Eller be dem att komma och bo hos er några dagar och själv åker du till stugan och plaskar med tårna i vattnet. Även om du aldrig har gjort det förr, så behöver du det nu. Säg det!

http://itmamman.wordpress.com

 
kicki

kicki

16 juli 2007 21:16

Nu är jag tillbaka efter 14 dgaras resande, vi har haft det så skönt, du skulle verkligen behövt detta...jag har längtat efter dina inlägg, har nu suttit här och läst om dina 14 dagar...du har verkligen mycket att stå i...skönt att du inte kände någon längtat tillbaka till kiruna, då har ni nog kommit rätt nu då och Luleå är ju så vackert...
kramar från kicki

http://kickilettenstrom.blogg.se

 
Esters mamma

Esters mamma

16 juli 2007 21:42

Jag besöker dig och läser nästan varje dag. Det har inte blivit så mycket kommenterat på ett tag men nu känner jag att det är dax igen :-)
Jag läste om en kvinna som hade en dag i veckan som hon bodde hos en singelkompis för att få lugn och ro. Det kändes som en kanonidé även för mig och kanske en tanke för dig? Inte varje vecka men en gång i månaden... Vilken lyx att bara få tänka på sig själv.
Här är det full rulle, vi förbereder för fullt och har snart allt klart. Det jag har varit mest orolig för är vädret men det ser ut som om det kan ordna sig.
Vi hörs igen. Kramar från Ester och mig.

http://estersmamma.blogg.se

 
Ingen bild

Persilja

16 juli 2007 22:26

Kicki: Längtat efter mina inlägg! Fniss! Vad glaad jag blir! Ska kika in hos dig nu!

Esters mamma: guuud vad spännande ni har framför er! All lycka till er!

 
Steffe

Steffe

17 juli 2007 09:47

Jag förstår och känner igen känslan. Men jag tror ändå att du efter två veckor skulle stå där och slita och dra i dom och försöka väcka dom......

http://lyckligpappa.blogspot.com

 
Ingen bild

Persilja

17 juli 2007 11:06

Steffe: Jag är rädd att det bara skulle gå några timmar, fniss! Jag skulle bli gaaaalen på tystnaden, och bli orolig av att det var så lugnt och uttråkad för att det inte hände något. Men det hjälper för stunden, när man är slutkörd, att drömma sig bort till en fantasivärld!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Persilja - 2 september 2009 15:42

HÄR finns jag nu!   Om ni vill komma i kontakt med mig under min SkönaHem period går det bra att mejla på persiljekvist@gmail.com   Jag vet att det känns konstigt med den nya bloggen, men ni måste orka vänja om er! Tänk på mig som måste skriva och v...

Av Persilja - 1 september 2009 21:13

Vet ni, mina kära läsare, att nu är det mitt sista inlägg här på denna blogg. Jag ska nämligen flytta!!!   I våras fick jag frågan om jag ville prova blogga hos Sköna Hem och frågan kom precis när jag hade en inspirationssvacka så jag tackade ja på ...

Av Persilja - 31 augusti 2009 10:09

Idag blir det en bildkavalkad. Mitt bildsinne är starkare vissa dagar. Jag går med en bildblick och tittar på mitt liv. Ser vackra vyer överallt. Totalt pmsfri så att säga. Allt är vackert, till och med stök... En underbar sjuka!    Tvätt som inte s...

Av Persilja - 30 augusti 2009 20:37

Jag har syhörna i vardagsrummet, nu igen. Jag har valsat runt i hela huset för att åter landa ungefär där jag började som nyinflyttad. Nu ska jag försöka bli kvar där. Åtminstone tills vi renoverar vardagsrummet. Det är verkligen konstigt hur man ka...

Av Persilja - 29 augusti 2009 21:57

Nu kan man se min Man på bild. Hämta förstoringsglaset Tant Grön. Och Grattis på FÖDELSEDAGEN! (Kanske var det igår, men i efterskott i så fall.)   ...

Presentation

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12 13 14 15
16 17 18 19
20
21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Juli 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards