Direktlänk till inlägg 13 juli 2007

Trädgårdsbilder.

Av Persilja - 13 juli 2007 23:45

Idag blev det faktiskt sol! Underbart! Och då passade massor av växter på att slå ut. Efter en veckas regnande var det magiskt vackert överallt i trädgården. Typiskt nog har jag inte hittat batteriladdaren till min riktiga kamera ännu, men jag tog några bilder med min skruttkamera.

Håll till godo:

Min rosa nyponros blommar i en fin rosa nyans. Och bakom huset blommar de tre buskarna som jag trodde var rosa rosentry men oj så glatt överaskad jag blev när det slog ut vita blommor. Är det schersmin som en granne sa eller vad är det? Här en närbild:

Vacker är den så det räcker!

Härbret håller på att få nytt tak, eller vi ska ta bort sticktaket som är helt genomruttet och sätta dit antingen ett papptak eller eventuellt ett nytt sticktakl, men det är VÄLDIGT mycket arbete och med tanke på tidigare inlägg (hm!) så blir det nog inte aktuellt... Men en ställning att stå på har kommit upp under gårdagen och dagen.

Någon som kommer ihåg lådan vi byggde. Se så det växer i den! Så här såg det ut för omkring tre veckor sen:

 
 
Lisa

Lisa

14 juli 2007 10:23

Kan inte säga om det är en schersmin för mina två som jag planterade för två somrar sen har ännu inte blommat. Funderar på att lämna igen dom. Finlands vita har precis blommat ut, den var helt galen i år och en av tryerna har precis börjat blomma. Dom som bodde här förut måste ha varit smarta nog att planera så att det alltid var något som blommade hela sommaren. Så förutseende är tyvär inte jag. Jag bara planterar lite som jag känner för. Men så blommar ju aldrig mina heller...

http://mittlillahus.blogspot.com

 
Anette

Anette

14 juli 2007 12:40

Japp. Det är schersmin. De håller nog på att blomma över här nere men de är så otroligt vackra. Och jag kan berätta att du gav mig tipset om pallkragar. Jag hade ingen aning om vad det var förut. På Scania, där jag jobbar, får vi köpa sådana så det ska jag göra. Om jag kan få någon att köra ut dem till stugan. De är ju perfekta att odla i.
Anette

http://anette.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Persilja

14 juli 2007 18:38

Anette: Tack för bekräftelsen att det är schersmin! Roligt att kunna vara till inspiration för någon!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Persilja - 2 september 2009 15:42

HÄR finns jag nu!   Om ni vill komma i kontakt med mig under min SkönaHem period går det bra att mejla på persiljekvist@gmail.com   Jag vet att det känns konstigt med den nya bloggen, men ni måste orka vänja om er! Tänk på mig som måste skriva och v...

Av Persilja - 1 september 2009 21:13

Vet ni, mina kära läsare, att nu är det mitt sista inlägg här på denna blogg. Jag ska nämligen flytta!!!   I våras fick jag frågan om jag ville prova blogga hos Sköna Hem och frågan kom precis när jag hade en inspirationssvacka så jag tackade ja på ...

Av Persilja - 31 augusti 2009 10:09

Idag blir det en bildkavalkad. Mitt bildsinne är starkare vissa dagar. Jag går med en bildblick och tittar på mitt liv. Ser vackra vyer överallt. Totalt pmsfri så att säga. Allt är vackert, till och med stök... En underbar sjuka!    Tvätt som inte s...

Av Persilja - 30 augusti 2009 20:37

Jag har syhörna i vardagsrummet, nu igen. Jag har valsat runt i hela huset för att åter landa ungefär där jag började som nyinflyttad. Nu ska jag försöka bli kvar där. Åtminstone tills vi renoverar vardagsrummet. Det är verkligen konstigt hur man ka...

Av Persilja - 29 augusti 2009 21:57

Nu kan man se min Man på bild. Hämta förstoringsglaset Tant Grön. Och Grattis på FÖDELSEDAGEN! (Kanske var det igår, men i efterskott i så fall.)   ...

Presentation

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12 13 14 15
16 17 18 19
20
21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Juli 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards