Direktlänk till inlägg 1 mars 2007

Mormors tavla.

Av Persilja - 1 mars 2007 22:26

Den här tavlan har min älskade mormor broderat. Hon lever inte längre, hon dog för drygt 15 år sen.
Tavlan har jag framme och jag älskar den.
Upptäckte idag en lustig likhet. Sandbergs tapeter har en kollektion som heter Kaspar och Saga som har några år på nacken. Jag har alltid älskat Kaspar tapeten med små söta hus eller slott. Men aldrig sett likheten eller ens associerat till min broderade tavla.
Men visst finns det väl en likhet?
Jag bara måste ha den tapeten i något rum!

Nu ska oproffsiga mamman gå och sova som proffsiga mammor bör göra. Imorgon ska jag försöka hitta fyra par likadana sockor och jag ska försöka komma ihåg att slänga ner ett äpple i var ryggsäck och helst inte tjata eller stressa på något av mina barn.

Jag undrar om vårt kaos beror på dålig feng shui?

Jag läser en bok med jämna mellanrum som heter Rensa med feng shui och enligt den blir allt så lättrullat och okrångligt om man bara lyckas få ordning i alla områden i hemmet som är oordning. Så om jag får mitt förråd rensat och vinden urröjd och alla lådor med "saker på väg" dit de hör hemma kanske jag till och med klarar av harmoniska frukostar med tända ljus och lugn och ro? Vem vet!

 
 
Lantliv

Lantliv

1 mars 2007 22:51

Godnatt! Tänkte mycket feng shui på vår förra gård, men kom inte undan stressen och tjatet. Men det kändes liksom bra på nåt sätt ändå - måste fiska fram min bok som heter nåt annat, man kan placera symboler på "rätt" ställe - då ska man bli rik också..

http://lantliv.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Mamma Mia

9 mars 2007 17:43

Hej
Jag har köpt marks stick/virka sy/nr 55 på en loppis och din broderade tavla finns i denna

Sagoligt Broderi ur "tusen och en natt" nr 2358. Ett sirligt broderi med Lindagarn, omväxlande med glittrande pärlor och paljetter. Storlek ca 22x57 cm" står det att läsa brevid.

 
Ingen bild

Persilja

9 mars 2007 17:47

Gud, vad roligt!!! Vilket årtal är den ifrån? Stämmer färgerna och allt? Det kanske var en broderisats hon köpte, min mormor. Vad skojigt!

 
Ingen bild

Mamma Mia

10 mars 2007 21:18

Hejsan
Säkert kan det vara en broderisats.
Det står inget årtal i häften och jag har letet efter det tidigare. Häftet kostade 5 kr i alla fall och det finns många roliga ting ut häftet som jag vill göra. hälsningar Mamma Mia

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Persilja - 2 september 2009 15:42

HÄR finns jag nu!   Om ni vill komma i kontakt med mig under min SkönaHem period går det bra att mejla på persiljekvist@gmail.com   Jag vet att det känns konstigt med den nya bloggen, men ni måste orka vänja om er! Tänk på mig som måste skriva och v...

Av Persilja - 1 september 2009 21:13

Vet ni, mina kära läsare, att nu är det mitt sista inlägg här på denna blogg. Jag ska nämligen flytta!!!   I våras fick jag frågan om jag ville prova blogga hos Sköna Hem och frågan kom precis när jag hade en inspirationssvacka så jag tackade ja på ...

Av Persilja - 31 augusti 2009 10:09

Idag blir det en bildkavalkad. Mitt bildsinne är starkare vissa dagar. Jag går med en bildblick och tittar på mitt liv. Ser vackra vyer överallt. Totalt pmsfri så att säga. Allt är vackert, till och med stök... En underbar sjuka!    Tvätt som inte s...

Av Persilja - 30 augusti 2009 20:37

Jag har syhörna i vardagsrummet, nu igen. Jag har valsat runt i hela huset för att åter landa ungefär där jag började som nyinflyttad. Nu ska jag försöka bli kvar där. Åtminstone tills vi renoverar vardagsrummet. Det är verkligen konstigt hur man ka...

Av Persilja - 29 augusti 2009 21:57

Nu kan man se min Man på bild. Hämta förstoringsglaset Tant Grön. Och Grattis på FÖDELSEDAGEN! (Kanske var det igår, men i efterskott i så fall.)   ...

Presentation

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6
7
8 9 10 11
12 13 14
15
16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards